Primal - anděl s démonem v těle

  12:00
Mladá dívka Jen a oživlý chrlič Scree – tak to je dvojice, která má v akční adventuře Primal za úkol zachránit jedno fantastické království. Na rozdíl od jiných obdobných titulů však Primal bude temně laděným příběhem, ve kterém se asi moc nenasmějete. Spíš budete valit oči – v dobrém slova smyslu.
Primal

Vývojáře ze společnosti Studio Cambridge pravděpodobně znáte – stojí za takovými tituly, jako je třeba MediEvil. V současné době připravují ve spolupráci s evropskou pobočkou Sony akční adventuru Primal, která by měla na pulty obchodů dorazit již na podzim tohoto roku. A zatím vše nasvědčuje tomu, že by nás tento titul, cílený na konzoli PS2, mohl velice mile překvapit.

Děj bude zasazen do říše Primal, která dala název celé hře. Na mapě byste tuto krajinu hledali marně – je umístěna na pomezí mezi světem živých a krajem duchů. Až donedávna zdejší život-neživot běžel jako na drátkách. Zástupci Řádu a Chaosu proti sobě vedli svůj odvěký boj, ve kterém nemohlo být ani vítěze, ani poraženého, a všichni byli svým způsobem spokojeni. Abaddonovi, knížeti Chaosu, ale jednoho dne došla trpělivost, přestal brát ohledy na daná pravidla a uvolnil ze zajetí démony temnot. Tím porušil nezbytnou rovnováhu, ohrozil samotnou existenci celého Primalu a vůbec natropil pěknou neplechu. Někdo to bude muset dát do pořádku a tím někým budete pochopitelně vy. Do koho se tentokrát vtělíte? Do mladé lidské dívky Jen a jejího oddaného pomocníka – mírně pomuchlaného oživlého chrliče Screeho.

Primal

Mezi oběma postavami se budete moci v průběhu hry libovolně přepínat a spojenými silami překonávat rozličné překážky. Jak Jen, tak Scree mají různé speciální schopnosti, které vám pomohou v zapeklitých situacích – Scree například umí šplhat po zdech a Jen je zase napůl démonka. Nepočítejte ale s tím, že vás čeká nějaká roztomilá humorná hříčka jako nebo Ratchet and Clank. Primal je laděný spíš hororově, což lze tvůrcům připočíst jen a jen k dobru. V herním konceptu je toho ale víc, co si zaslouží pozornost. „Při psaní příběhu a celého herního systému jsme se snažili vystříhat všeho klišé a zavedených konvencí, na něž v žánru third-person adventur můžete narazit,“ prohlásil Chris Sorrell, výkonný ředitel projektu. „Nechtěli jsme vytvořit další z řady her, kde se to hemží ‚vznášejícími se‘ power-upy, kde ve výhledu překáží ukazatel zdraví a jeden protivník je v podstatě stejný jako druhý.“ Inu, to zní hezky. Ještě aby to tak bylo i ve skutečnosti.

I když vás v Primalu čeká množství originálních puzzlů, těžiště hry spočívá především v boji. Designér hry Alex Sulman dokonce říká, že bitvy by měly zabrat více než polovinu herního času. To ale znamená, že akční část musí být řádně propracovaná, protože jinak by se brzo dostavila únavná repetetivnost a veškerá zábava by byla ta tam. V tomto ohledu nás chtějí tvůrci překvapit soubojovým systémem, který je jakýmsi křížencem mezi klasickými bojovkami ve stylu Tekkena a automatovými scrollujícími 2D arkádami. Sličná Jen (Scree je pacifista, bojů se neúčastní) bude mít k dispozici několik různých úderů, které může libovolně skládat do ničivých komb. V každém ze čtyř prostředí, do nichž zavítá, bude mít navíc k dispozici jednu speciální zbraň.

Primal

Podíváme-li se na Primal z technického hlediska, je na první pohled jasné, že pracovníci SCEE Studio Cambridge chtějí z hardwaru PS2 vymáčknout co nejvíce. Celý svět, ve kterém se příběh odehrává, je bezešvý, takže by vás neměla čekat jediná nahrávací prodleva (kromě té úvodní, pochopitelně). Díky implementaci podpory LOD (proměnlivá detailnost objektu v závislosti na vzdálenosti od kamery) a dalších technologií může vypadat prostředí velice realisticky a nemusíme se tedy bát oné sterilnosti, která byla typická pro tolik her na PSOne a jiných starších platformách. Připočtěte si k tomu motion-capturing, synchronizaci rtů s mluveným slovem, propracovanou umělou inteligenci a další lahůdky – a máte zde titul, na který se opravdu můžete těšit. Ještě ale záleží na tom, zda se všechny tyto přísliby zakládají na pravdě, nebo zda se jedná o plané reklamní bláboly… Inu, již za pár měsíců se budeme moci přesvědčit na vlastní oči.

P.S. A máte-li chuť, nabízíme tímto malou galerii screenshotů.

Nejčtenější

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

O akci se sexy Evou je zájem, Stellar Blade odstartoval na Steamu fantasticky

Více než rok po vydání se povedená postapokalyptická akce Stellar Blade podívala z PlayStationu 5 také na PC. A první výsledky naznačují velmi slušný komerční úspěch.

Nejvíc sexy hra loňského roku vyšla na PC. A není jen pro chlípníky

Loňská hra Stellar Blade, která původně vyšla pouze na PlayStation 5, se nyní dočkala i PC verze. Hra nás mile překvapila tím, že funguje hezky plynule i na pár let staré PC sestavě, a již vyhlížíme,...

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

Máme tu největší průšvih letoška? Podvod, zuří hráči a chtějí zpět peníze

Titul herního propadáku roku má prvního vážného kandidáta. Hra MindsEye sbírá negativní hodnocení a kvůli špatnému technickému stavu si mohou hráči na PlayStationu dokonce zažádat o vrácení peněz,...

Bojují o titul šampiona. Znáte nejlépe hodnocené hry první poloviny roku?

Některá z těchto her se s největší pravděpodobností letos v zimě popere o titul hry roku. Seřadili jsme nejúspěšnější tituly vydané během první poloviny letošního roku podle agregátoru recenzí. Je...

19. června 2025 4

Harry Potter a Hra o trůny. Warner Bros. Games se zaměří na klíčové značky

Warner Bros. Games před dvěma lety namlsal úspěch hry Hogwarts Legacy z kouzelnického světa Harryho Pottera. Jenže dál už se herní divizi příliš nedařilo, což vyústilo v její restrukturalizaci.

18. června 2025  11:27 0

Další propadák? Novinka od zkušených tvůrců odstartovala rozpačitě

Zdá se, že tvůrci ceněných mysteriózních her Alan Wake či Control tentokrát šlápli vedle. Jejich online kooperativní akce FBC: Firebreak totiž odstartovala rozpačitě.

18. června 2025  10:25 1

RECENZE: Jakuzácký příběh z osmdesátých let boduje i na Switchi 2

85 %

Yakuza 0 Director’s Cut je ideální příležitost, jak vstoupit do světa japonské série Yakuza, kterou dnes známe pod jménem Like a Dragon.

Switch 2
18. června 2025 0

Nemyslitelné. Veleúspěšný Zaklínač 3 možná dostane nové rozšíření

Již deset let starý třetí díl série The Witcher (Zaklínač) možná ještě neřekl své poslední slovo. Objevily se informace, že příští rok by mohl dostat příběhové rozšíření, které hru podle...

18. června 2025 0

Yakuza 0 Director’s Cut

85 %

Switch 2
vydáno 17. června 2025  15:21,  aktualizováno  15:21

Remake Prince of Persia oznámený v roce 2020 stále vzniká, vzkazuje Ubisoft

V září tomu bude pět let, co Ubisoft odhalil remake skvělého Prince of Persia: Sands of Time z roku 2003. Nyní se připomíná, že na něm stále pracuje.

17. června 2025  11:30 2

Tvůrci Zaklínače 4 volí přístup „nejprve konzole“. Mají k tomu dobrý důvod

Technologickou demoverzi z připravovaného Zaklínače 4 jste už určitě viděli. A pokud ne, běžte to hned napravit. Nyní nás polské studio CD Projekt Red nechalo nahlédnout za oponu vývoje.

17. června 2025  10:37 7

Máme tu největší průšvih letoška? Podvod, zuří hráči a chtějí zpět peníze

Titul herního propadáku roku má prvního vážného kandidáta. Hra MindsEye sbírá negativní hodnocení a kvůli špatnému technickému stavu si mohou hráči na PlayStationu dokonce zažádat o vrácení peněz,...

17. června 2025 1

Sexy androidka na PC válí. Stellar Blade hlásí skvělé prodeje

Je krásná a hráči si ji mohou obléct do mnoha více či méně sexy oblečků. Androidka Eva ovšem byla vytvořena pro jiný účel. Aby na zničené Zemi bojovala proti mimozemským monstrům.

16. června 2025  11:32 4

Populární hra končí s pořádáním „oslav hrdosti“. Jsou prý cestou ke krachu

Na rozdíl od mnoha předchozích roků se letos hráči populární onlinovky RuneScape nedočkali oficiálních oslav měsíce hrdosti. Podle ředitele vývojářského studia Jagex Jona Bellamyho se totiž změnila...

16. června 2025 16

Kdysi jsme je milovali. Jak si vedou kultovní hry dnes?

Pojďme se vypravit hluboko do herní minulosti a připomenout si začátky některých slavných herních sérií. V kontrastu s tím se následně podíváme, jak si vedou dnes.

15. června 2025 8
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.