Oznámení třetího dílu Zaklínače vyvolalo ve fanoušcích série, ale i ve všech milovnících kvalitních her na hrdiny, převážně nadšení. A to i přesto, že spolu s ním polské studio CD Projekt Red upřesnilo, že jde o definitivně poslední díl Zaklínače s hrdinou Geraltem v hlavní roli.
Příběh Zaklínače 3 s podtitulem Divoký hon bude mnohovrstevnatý, osobní i globální zároveň. Geraltovi se opět vrátila jeho paměť, a vzpomíná si tak na řadu věcí, které by měl vyřešit. Zároveň zjišťuje, že už ho nasazování života za pár zlaťáků nebaví. Stejně tak má dost všeho toho politikaření.
Geralt si vzpomene také na svou velkou lásku, černovlasou kouzelnici Jennefer. S velkou pravděpodobností se tak nevyhneme postelovým scénám, ale ani slzám. Na scéně se totiž objeví i občasná Geraltova přítelkyně Triss.
Severská království jsou stále ve válce s jihem, kterému se navíc daří postupovat. Seveřané se navíc moc nemusí ani mezi sebou, a ve výsledku tak bojuje snad každý s každým. Ve hře by měl každý národ nabízet vlastní úkolovou linku, po kterých se Geralt může, ale nemusí vydat. Samozřejmě si tak nadělá nepřátele, ale především spojence, kteří mu pak budou stát po boku v podle všeho grandiózním finále.
TrissNejkrásnější herní hrdinkou je čarodějka Triss Ranuncul ze Zaklínače. Rozhodli o tom čtenáři v anketě Bonuswebu. |
Z čeho si při oznámení všichni doslova sedli na zadek, je rozloha herního světa. Jen obtížně se věří tomu, že má být třicetkrát větší než ve druhém dílu a dokonce o pětinu rozlehlejší než etalon her na hrdiny s otevřeným světem The Elder Scrolls V: Skyrim.
Ano, čtete správně: v Zaklínači 3 se budete poprvé pohybovat zcela volně, aniž byste postupovali po kapitolách. Pokud budete chtít, můžete se vyhoupnout do koňského sedla a celou říši na něm přejet. Akorát si na to vyhraďte bezmála hodinu času.
Lovec monster, politika i osobní problémy
Obsah Zaklínače 3 se dělí do tří základních rovin. V té první je Geralt námezdním lovcem monster, který plní nejrůznější vedlejší úkoly (samy o sobě mají zabrat sto hodin herního času) a věnuje se poznávání světa se vším, co k tomu patří. Do druhé roviny patří konflikt mezi jednotlivými národy i válka s jihem.
Třetí rovina je pak zasvěcena Geraltovým osobním problémům. Teoreticky je možné věnovat se pouze této nejvyšší rovině a zbytek ignorovat. Připravte se však na to, že takové konání bude mít své důsledky. Mimo jiné proto, že na konci nebudete mít žádné spojence a bude vás čekat spíše ten horší z několika možných konců.
Autoři slibují poutavý příběh, snažící se jednotlivé roviny maximálně provázat a spojit například závažnými rozhodnutími, která budete muset učinit. Těšit se můžete také na skvěle prokreslené postavy, volnost v rozhodování, politické hrátky a nečekané zvraty. To vše vrostlé do dospělého a temného fantasy světa.
Zkušenějším hráčům pravděpodobně vrtá hlavou, jak chtějí autoři propojit otevřený svět s dostatečně poutavým vyprávěním. Mnozí už si právě ve snaze o tuto kombinaci vylámali zuby. CD Projekt Red ovšem tvrdí, že si to pohlídá a v zájmu maximální kvality notně rozšířil vývojářský tým.
Stejně tak autoři ujišťují, že svět Zaklínače 3 nebude sterilní a generický, nýbrž plný života, aktivit a lidí věnujících se svým všedním životům. Konečně se tak dočkáme realistického chování postav, které přes den pracují ve svých řemeslech, večer chodí do hospod a v noci spí. Pokud někomu vpadnete do domu a dotyčný vás uvidí, určitě jen tak nebude postávat venku, ale půjde zkontrolovat, zda mu nevybíráte truhlici s cennostmi.
Ve hře narazíte na řadu odlišných prostředí, pamětihodností, vesnic a měst. Už jen město Novigrad je obřím projektem samo o sobě. Podle knižní předlohy je domovem pro 30 tisíc obyvatel, kteří se mimo jiné dělí o dvanáct nevěstinců. Uvidíme, jak se tvůrcům povede jeho atmosféru převést do hry.
Po světě se nebudete pohybovat pouze pěšky, ale také na koni, či na lodi. Tvůrci zatím neupřesnili, zda bude možné z koňského sedla také bojovat a zda lodě bude moci řídit sám hráč.
Souboje vycházejí ze Zaklínače 2, ale protože zde ani zdaleka nebyly dokonalé, mají autoři na čem pracovat, aby dosáhli kýžené dynamiky a autenticity bitek. Tomu má pomoci lepší cílení na nepřátele i jejich vylepšená umělá inteligence, umožňující jim uvěřitelně spolupracovat.
Také zbraně (ocelový a stříbrný meč) a pětice zaklínadel pokračují v tradici předchozích dílů. Ani vývoj postavy se zásadně nezmění, jen by měl nabídnout ještě větší individualizaci.
Zaklínač 3: Divoký hon tak zjevně nemá menší ambice než dobýt trůn pro krále žánru her na hrdiny. Jeho tvůrci si řemeslo osahali ve dvou povedených předchůdcích, a tak jejich šance nejsou vůbec malé.