Červíci se vracejí!
Kdo by neznal válku mezi znepřátelenými týmy červíků, kteří mezi sebou svádějí bitvu na život a na smrt. Zatím jsme se s červíky a kamarády, protože o bitvení více lidí u jednoho počítače tahle hra je, utkávali pouze ve 2D prostředí, které však svému účelu dostávalo v maximální míře. Vyšperkovaná grafika, přehledné a snadné ovládání patří mezi vítané devizy tohoto stylu. S novým dílem však přichází třetí rozměr, díky čemuž samozřejmě vyvstává mnoho nových otázek – nepohřbí 3D starou dobrou 2D atmosféru? Nebude ovládání příliš komplikované a krkolomné? Veškeré tyto otázky se snaží (a lze rovnou říci že úspěšně) v prach rozptýlit právě vydaná demoverze, která podává jasnou představu o tom, co lze od plné verze očekávat.
3D – nebude to složité?
Demoverze obsahuje jeden ostrov, kdy se proti sobě utkávají dva týmy ovládané hráčem – sice si nemůžeme udělat představu o tom, jak chytře si bude počítač počínat, na druhou stranu si rovnou zabojujeme proti kamarádovi. Této možnosti jsme v redakci samozřejmě využili. Než se hráč dostane do samotné hry, naskočí obrazovka vysvětlující ovládání – vřele doporučuji pročíst si. Jak si tedy tvůrci s ovládáním nakonec poradili? Poměrně chytře – myš slouží k ovládání kamery, což se hodí pro celkový přehled nad scénou. Vlastní červík se ovládá klávesnicí, kdy klávesy W A S D slouží k pohybu, kurzorové klávesy doprava / doleva k natáčení červa a klávesy nahoru / dolu k určení úhlu zbraně, respektive výstřelu. Je zřejmé, že míření pouze tímto způsobem by bylo nejenom nepřesné, ale i obtížné a tak tvůrci přišli s užitečnou berličkou – jiným pohledem. Po stisku klávesy Q se rázem na svět díváme z vlastního pohledu červíka, přičemž střed obrazovky nabízí zaměřovací kříž. Zde klasicky přes klávesnici zamíříme a určíme sílu výstřelu. Střelu dále ovlivňují povětrnostní podmínky (ikonka v pravé dolní části obrazovky) a k lepší orientaci v prostoru bezpochyby přispívá i orientační mapa. Na mapě má každý červík barevně vyznačenou svoji pozici, což usnadňuje hledání cílů (mnohem rychlejší než rotace s kamerou).
Jinak všechno při starém
Co se týče herních principů, mnoho se, zdá se, nezměnilo. Stále disponujeme daným časovým limitem, během kterého se snažíme zlikvidovat nepřátelské červíky. Pokud nestihneme zareagovat, smůla, hraje další hráč... Nabídka zbraní skýtá starou klasiku, to znamená vybuchující ovečku, banánovou bombu, úder pěstí, letadlový úder a mnoho dalších destruktivních záležitostí. Opět se dočkáme žvatlavých červích komentářů, roztodivných agónií před smrtí či nádherných obloukových odpalů, kdy se červ hlavou zaboří do země. Po grafické stránce se tvůrcům podařilo vyhnout neosobnímu a sterilnímu 3D prostředí, poněvadž ačkoli se mi některé dosud vyšlé obrázky ze hry nezamlouvaly, hra sama o sobě působí o mnoho příznivějším dojmem. Vlastně vypadá skvěle. K dobrému přičtěme i povedené ztvárnění všech akcí, za všechno zmiňme letecký úder – nejprve sledujeme celý ostrov zpovzdálí, posléze se k němu blíží bombardér, padají bomby... čímž se propracováváme k fantasticky vypadajícímu plně se deformujícímu prostředí. Zničit lze totiž opravdu vše a věřte tomu, že ostrov s finišující se bitvou vypadá k nepoznání. V plné verzi se grafika ještě zjemní, poněvadž demoverze používá přednastavené hodnoty, které čítají i rozlišení 800x600.
Epilog
Můžeme-li první dojmy shrnout jedním slovem, napadá mě "super". V plné verzi se ze specifikovaných věcí dočkáme on-line hry a editoru krajinky (platí pouze pro PC verzi), dále klasického náhodného generátoru prostředí, dalších zbraní, kampaně, nových herních módů, banky na zvuky a blíže neurčených tajných překvapení. Náročnost na HW by se měla držet v rozumných mezích, jako hratelná konfigurace se uvádí CPU 800 Mhz s 256 MB RAM. Worms 3D u nás vychází 7. listopadu v české lokalizaci a uvedení na náš lokální trh by nemělo zaostávat za tím celosvětovým. Nezbývá než konstatovat: červíci se vracejí v plné síle a transformace do 3D jim jenom prospěla.
Index očekávání: 9/10
Tuto hru si můžete koupit na GameStore za zvýhodněnou cenu 899 Kč |