World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

aktualizováno 
Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době vydání. Je to vzpomínka na dobu, která už se nevrátí.

Sám jsem byl zvědav, jaký to bude pocit, až se vrátím na místo činu. Až uvidím World of Warcraft opět v jeho začátcích. A bylo to tam. Demo obsahuje pouhé dvě zóny, za Hordu Barrens a za Alianci Westfall.

Vytvořená postava se objevila na úrovni patnáct, což dává smysl, protože ve startovní zóně by neuměla ještě vůbec nic. Ono to ani na této úrovni není žádná sláva, ale alespoň jsem si mohl naklikat první talenty a znovu se podívat do zóny, k níž se váže klíčové slovo „barrens chat“. V něm se řešilo všechno možné a populární byl ze dvou důvodů. Hra tehdy byla úplně nová a slezli se sem hráči ze startovních zón.

World of Warcraft (2005)
World of Warcraft Classic

Vlevo obrázek, jak jsem ho pořídil před 13 lety, vpravo pokus o rekonstrukci ve World of Warcraft Classic

Stejně jako kdysi jsem si založil postavu Huntera a nechal se unášet přílivem vzpomínek. Střet s realitou mi připomněl mnoho věcí, na které jsem už dávno zapomněl. 

Když chci střílet z luku, musím mít v inventáři šípy. Když je cíl moc blízko, nelze střílet. Kouzla mají ranky, s čímž se dříve pracovalo, například léčitelé používali i slabší verzi, aby ušetřili manu. Úkoly nevedou za ručičku. Rychlost zbraní nebyla normalizována, zkušení hráči toho uměli využívat. Je toho nepočítaně.

Zkoušel jsem samozřejmě i jiné postavy, ale závěr je stejný. Tempo hry je výrazně pomalejší, než jsme zvyklí dnes, protože rychle dojde mana a početní převaha nepřátel je problém. Jen někam doběhnout trvá velmi dlouho a levelování dvojnásobek.

World of Warcraft Classic
World of Warcraft Classic
World of Warcraft Classic
World of Warcraft Classic

World of Warcraft Classic

Problém je, že navzdory krásným vzpomínkám a některým mechanismům, které bych viděl rád zpět (Blizzard je snad posedlý tím, aby různé odlišnosti co nejvíce normalizoval), mě hraní nijak zvlášť nebavilo. Není to ten případ, kdy na nějakou starou pecku vzpomínáte s růžovými brýlemi, pak si ji po dvaceti letech zahrajete a zjistíte, že to nejde. World of Warcraft Classic hratelný je a až vyjde, určitě si nějakou postavu rozehraji. 

Jenže to, jací jsme byli před třinácti lety, se nevrátí. Nebude to pro všechny nová hra, v níž se teprve rozkoukáváme. Nebude to znovu fenomén, o němž se píše v neherních publikacích a který mladí řeší cestou do školy tak, jako dnes třeba Fortnite. 

Fotogalerie

World of Warcraft ušel obrovský kus cesty a demo mi potvrdilo, že se mi nechce vracet do minulosti. Vývojáři aktuální verze sice dělají přešlapy, ovšem vývojářský panel na Blizzconu ukázal, že pořád mají zápal pro věc. Stačí srovnat vlažně přijatou zahajovací ceremonii na letošním Blizzconu a samostatný panel World of Warcarft. Reakce publika byly úplně jiné.

World of Warcraft Classic vyjde příští rok v létě (s obsahem vydávaným na čtyři etapy) a dobrá zpráva je, že přístup k němu se váže na současné předplatné. Těžko říct, zda Classic naláká i někoho jiného než nostalgiky a malou skupinku hardcore hráčů. Možná to je záměr Blizzardu: ukázat, že není vše tak růžové, jak nám naše vzpomínky našeptávají.

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Další z rubriky

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Pátý Battlefield v betě zklamal. Bude stačit odklad vydání?

Battlefield 5

Beta letošního Battlefieldu nervózní fanoušky neuklidnila. Nedodělanost ze hry přímo čiší a podobně jako v případě...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Najdete na iDNES.cz