World of Warcraft se zase vrací k bojům mezi Aliancí a Hordou. První dojmy

aktualizováno 
V pořadí již sedmá expanze on-line hry na hrdiny World of Warcraft sice vyjde až v létě, ale my jsme už pár hodin v Battle for Azeroth strávili. A opětovná válka mezi znepřátelenými frakcemi hře jenom prospěje.

Úvod v betě Battle for Azeroth je bombastický. Startovní scénář odpovídá skvělému úvodnímu filmečku a z pohledu Aliance vyrážíme dobýt město Lordaeron, pod jehož troskami se rozkládá známé Undercity. Sylvanas, která stále šéfuje Hordě, se ovšem nevzdává a neváhá při obraně obětovat vlastní vojáky. V betě zatím chybí řada filmečků, takže na mnoha místech není zřetelné, co se přesně se stalo. Jisté však je, že tento scénář vyjde ještě před vydáním datadisku.

World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)

World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)

Aliance si záhy uvědomuje, že v konfliktu dvou znepřátelených stran začíná tahat za kratší konec provazu. Horda spojila své síly s kmenem Zandalari, což jsou předchůdci všech trolů v Azerothu. Aliance posílá své vyslance dojednat spojenectví na ostrov Kul Tiras, vřelé přijetí je ovšem nečeká.

Z herního hlediska se tentokrát příliš nezměnilo. Každou expanzi začínám s Hunterem ve specializaci Beast Master, s nímž se rychle a snadno leveluje. A žádný radikální řez se nekoná. S novou postavou v „zelené“ výbavě se samozřejmě hraje hůře než s tou, kterou mám na svém účtu, přesto mi přijde levelování celkem svižné. Hunter také není nijak zvlášť postižen úpravou, kdy řada ofenzivních schopností napříč všemi povoláními už nebude mimo GDC (global cooldown).

World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)

World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)

Novinkou je střela Barbed Shot, která vygeneruje během osmi sekund 20 focusu. Zasažený cíl začne zároveň krvácet a rychlost útoku peta se zvýší o 30 procent (lze stackovat až třikrát). Jak vidno, zase taková novinka to není, což naznačuje i dřívější pojmenování Dire Frenzy. Cobbra Shot pak zkracuje cooldown u hlavní dovednosti Kill Command o sekundu. Bonusový Kill Command bohužel chybí. Rotace dovedností je ve výsledku podobná, trochu mi chybí nějaký výraznější útok. I po letech postrádám například Kill Shot.

Fotogalerie

Velmi se mi líbí nová prostředí. Zelené pláně, na nichž jsou mlýny a políčka, trochu připomenou Pandarii, další části nechávají vzpomenout na Gilneas City a konečně Zandalari je můj oblíbený motiv.

S úkoly už to taková sláva není. Po úvodním válečném scénáři a přivítání v nové oblasti, kdy se řeší vysoká politika, následuje obvyklá klasika, kdy slovutný hrdina opět zabíjí krysy, aby někomu přinesl šest ocásků.

Teď samozřejmě trochu přeháním, nicméně ten kontrast je patrný. Válka musí zkrátka chvilku počkat, než hrdina proběhne řadou oblastí a zažije řadu příběhů, které s hlavním konfliktem tak úplně nesouvisí. Schéma je klasické: ke každému místečku se váže pár úkolů, kdy musíte někoho vykostit, něco posbírat a podobně. Těch sběračských úkolů mi přijde více než obvykle. A dojde i na ty krysy, které budete omračovat, zabíjet, ony budou explodovat a nakonec je z pytle budete ve vlnách vypouštět na obra. To byl jeden z těch vtipnějších úkolů.

World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)
World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)

World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)

Postupně se naštěstí začne nový konflikt mezi Aliancí a Hordou připomínat, když vás některé úkoly pošlou směrem k nepřátelům, abyste tam zjistili, co dělají, a stabilizovali své základny. Vtipné například bylo řádění ohnivého elementála, s nímž jsem „čistili“ pláž od goblinů. A ano, byla to taková malá genocida.

World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)

World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)

Instance jsem zatím vyzkoušel tři, z nichž mě nejvíce zaujala House Waycrest. Procházka sídlem, které ovládla čarodějnice, má správnou atmosféru. Z herního hlediska se opět žádný posun nekoná. Na obtížnost normal jsou bossové v podstatě neškodní a laťka je nastavena spíše níž. Uvidíme, zda instance potrápí na vyšší obtížnosti. Na žádný nový mechanismus jsem nenarazil.

Vylepšování Artifact Weapons je fuč, místo toho sbíráme minerál azerit, který automaticky vylepšuje náhrdelník Heart of Azeroth. Ten pak zpřístupní další možnosti na vybraných kusech výbavy: je třeba libo trocha léčení po smrti protivníka, nebo dáte přednost absorpčnímu štítu, který se obnovuje každých 30 sekund? Systém je tedy značně zjednodušený, což asi i řada lidí vítá. Opět tu je i vysílání spojenců na mise, tady se nezměnilo nic. Vývojáři pouze přislíbili, že za tuto část hry nebudou schovávat zpřístupnění dalšího obsahu.

World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)

World of Warcraft: Battle for Azeroth (beta)

Uvidíme také, jak zábavné budou aktivity na maximální úrovni. Zatím totiž chybí nějaký výraznější wow moment, třeba v podobě nového povolání nebo větších zásahů u povolání. Nerozumějte mi špatně. Battle for Azeroth se hraje dobře, příběhy v zónách mě baví, jen zkrátka nepřináší nic zásadního. To ovšem může změnit obsah na maximální úrovni v podobě kooperativního Warfrontu a hledání kořisti v Island Expeditions.

World of Warcraft: Battle for Azeroth vyjde 14. srpna na PC a Mac.

Autor:
  • Nejčtenější

Populární youtuber dostal doživotní zákaz ve Fortnite, skončil v slzách

Youtuber Jarvis dostal od provozovatelů hry Fortnite tvrdý trest za to, že v přímém přenosu ukázal, jak snadné je ve...

Diablo 4 je temnější, krvavější a vrací se ke stylu legendární dvojky

Diablo 4 slibuje návrat ke kořenům. To znamená nejenom k temnějšímu pojetí, ale i způsobu, jakým se hraje. Navázat by v...

Český trh nezaplatí ani jednoho celého vývojáře, říká tvůrce mobilních her

Jejich hry hrají miliony hráčů napříč celým světem, přesto u veřejnosti české studio Madfinger Games nemá takové jméno...

Lidé si ve světě Falloutu 76 hrají na šlechtu, vysmívají se „neplatičům“

Skupina hráčů onlinovky Fallout 76 zformovala satirickou skupinu Apocalyptic Aristocracy a provokuje „obyčejné“ hráče...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Stručný průvodce zákysem ve hrách. Co dělat, abyste se nezbláznili?

Možná jsou dnes hry opravdu jednodušší než bývaly, to však neznamená, že nás občas nedovedou pořádně potrápit....

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

  • Další z rubriky

V Zombie Army 4 příliš mířit nemusíte, nepřátel jsou nekonečné davy

Zahráli jsme si půl hodiny z chystaného pokračování oblíbené zombie střílečky. Sice nás neohromila originalitou ani...

Final Fantasy VII Remake plní svůj účel. Není dokonalý, ale těším se

Remake zřejmě nejpopulárnějšího dílu japonské RPG ságy balancuje na hraně mezi nostalgií a experimentem. Zahráli jsme...

Strategie Iron Danger je dokonalým důkazem, že originalita ještě nevymřela

Zapomeňte na save a load. Možnost libovolně převíjet čas dopředu a dozadu dělá z jinak celkem béčkové fantasy strategie...

Tvůrci World of Tanks dělají moderní střílečku, hraje se skvěle

Nová střílečka od vydavatelství Wargaming by si chtěla ukousnout podíl z přesyceného trhu pseudorealistických válečných...

PRÁZDNÁ NÁRUČ: Kde vzít sílu a nezbláznit se?
PRÁZDNÁ NÁRUČ: Kde vzít sílu a nezbláznit se?

S někým se život nemazlí a naděluje mu ránu za ranou. Mezi ty „vyvolené“ se řadím i já. Nepíši to kvůli lítosti, ale spíš se potřebuji vypsat, dostat to ze sebe.

Najdete na iDNES.cz