Wolfenstein: The New Order. Klasická značka. Moderní zpracování.

Wolfenstein: The New Order. Klasická značka. Moderní zpracování.

PRVNÍ DOJMY: Nový Wolfenstein může pohřbít slavného lovce nacistů

  • 20
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Zdá se, že kvalita série Wolfenstein bude i nadále klesat. Z revoluční značky se postupně stává akce bez nápadu, která až příliš kopíruje moderní trendy a působí takřka jako kopie Call of Duty. A je to škoda, protože alternativní historie i zpracování prostředí skýtají značný potenciál.

Hned první minuty však vyšlou jasnou zprávu o pojetí nového Wolfensteinu: "Silně skriptovaná akce." Řada událostí je tedy předem programovaná, aby titulu dodala onen filmový ráz.

To však znamená i značně usměrněnou hru, která hlavního hrdinu posadí na bombastické kolejnice a diktuje postup. S opakovaným hraním se tedy nový Wolf zřejmě přátelit nebude.

Hratelná ukázka začíná cestou autem. Hráč usedá na pozici spolujezdce a svobodu pohybu mění za možnost kochat se prostředím v alternativní historii. Hra je totiž zasazena do šedesátých let, kdy nacisté vyhráli válku. A je plná technologických vymožeností, například sluchátek s mikrofonem.

Wolfenstein: The New Order

Jen co hráč získá ovládání do rukou, hra mu ho opět vytrhne zhruba dvacet sekund po opuštění vozu. Na postavu totiž padá socha, které hlavní hrdina BJ Blazkowicz sám uskočí. Nezbývá pak, než zvedat se z oblak prachu, jež se vznáší z rozpadajícího se nacistického monumentu.

Okolí je plné sutin a betonových úlomků, ze kterých trčí železné tyče. Obloha je zatažená a prostředí temné. Stačí několik kroků a slyšet lze intenzivní mechanický dusot. Ten patří prvnímu nepříteli, kterým je robot připomínající Vetřelce.

Grafika

Hratelná ukázka sice běžela na PC, neostrost prostředí však naznačuje vývoj primárně pro konzole. Vyznění kvalitně zpracovaného světa snižují neostré textury.

Blazkowicz zatím disponuje jen základním arzenálem: nožem, obyčejnou pistolí a laserovým řezákem. A je zjevné, že nepřítele bude třeba přelstít. Prostředí plné sutin tak obratem přichází vhod. Robota totiž lze nalákat pod betonový panel, kde se kvůli své velikosti zarazí. Hráč tak může v klidu prozkoumávat poničené prostředí, ze kterého až příliš čiší jeho tunelovitá struktura.

Při postupu vpřed se vetřelčí robot vyprostí pasti. Je tedy třeba dát se na úprk a uniknout mu skluzem do úzkého průchodu. Při řešení úvodních situací však hráč nemá žádnou svobodu. Vše je předem definované a doprovází to krátké animační vsuvky i Blazkowiczovy "vtipné" komentáře.

Wolfenstein: The New Order

Následuje několik soubojů s vojáky, po kterých hráč objeví nové zbraně. A právě arzenál nabízí sympatické překvapení. Postava totiž v ukázce pobere všechny dostupné kousky, a na konci dema tak lze volit až z šesti zbraní. Úvodní výběr doplní ještě kulomet, brokovnice a jakýsi "paprskomet".

Pro hru je však významný především laserový řezák, kterým lze přetnout některé kovy. Prostředí nicméně značnou míru zničitelnosti nenabízí. Zpravidla jde o jasně vymezené předměty či plochy, případně o kusy objektů odlamující se po zásahu kulkou.

Řezák tak působí spíše jako drobný trik pro oživení herní náplně, například pro přetnutí řetězů, na kterých visí výtah. Následuje jeho bombastický pád, který až příliš evokuje jiné moderní střílečky.

Může to být návod k popravení zavedené série

Pojetí životů a brnění má odkazovat na dědictví série. V úrovních tak lze objevit brnění i lékárničky a dočasně své zdraví zvýšit nad sto. Titul však zahrnuje i omezenou míru regenerace, která má hráčům pomáhat ve vypjatých situacích.

Na původní Wolfenstein hra odkazuje také sbíráním zlata, které zřejmě poslouží k vylepšování postavy a zbraní. Sbírat lze i jakési enigmatické kódy, které odemykají exkluzivní obsah.

Ve prospěch titulu hraje hudební doprovod, který kombinuje metalové kytary s elektronickými prvky. A k atmosféře hry sedne naprosto výtečně. Potěší také některé moderní vizuální triky, jako je filmový odraz světla v kameře.

Jenže ani povedený vizuální a hudební doprovod nedokáže vyvážit herní náplň, která je téměř bez nápadu. Hráč se většinou prohání uzavřeným prostředím oživeným blikajícími prvky, tedy tlačítky ke stisknutí, táhly pro aktivaci či rozličnými prvky k likvidaci.

Tím se zpravidla spouští sekvence předem definovaných momentů, které akci střídají se známými prvky. Hráč tak vyskakuje z vybuchujících výtahů, čelí nepřátelům s předem určeným postupem a usedá za těžké kulomety.

Pokud se tedy celá hra ponese v duchu prezentace, vývojáři sérii pro řadu hráčů pohřbí. Přesto si titul jistě svou komunitu najde. Kolejnicové akce se těší značné popularitě a směřování her k filmovosti je pro řadu lidí plus. Já si však k demu značím červený vykřičník a očekávám pouze průměrnou akci, která jednoduše parazituje na jménu slavné série.