War Front - futuristická válka

  • 4
War Front není jednou z těch sériově vyrábených strategií z 2. světové války. Našel si vlastní nádech i prvky, jak zaujmout. Stojí za ním zkušení autoři, takže má předpoklady k útoku na výsadní pozice v RTS žánru. Podívejte se na něj v našem preview!

Warfront Maďarská společnost Digital Reality nejprve tvořila výhradně povedené vesmírné strategie (dva díly Imperium Galactica a Haegemonia), ale nekonečný prostor je zřejmě omrzel, protože již pěknou řádku let se věnují strategiím válečným. Nutno dodat, podobně jako spousta dalších. Digital Reality je ovšem chrlí skoro až neuvěřitelným tempem, což je při zachování poměrně slušné kvalitativní úrovně, ještě obdivuhodnější. Byl tu Platoon, Desert Rats vs. Afrika Korps, D-Day a Battle of the Bulge. To jim ale asi nestačilo, takže do pětice všeho dobrého to zkouší znovu. A tentokrát to vypadá na dosud nejvelkolepější projekt srovnávaný s oblíbeným Command and Conquer: Generals.

Cíle misí budou, jak už se na dnešní dobu sluší a patří, dynamické a mnohovrstvé, takže nepůjdete od začátku do konce po tom samém.

Na první pohled by se mohlo snadno zdát, že jde opět o kousek z 2. světové války, a to už by mnozí nesli přeci jen těžko. Naštěstí se nemusíte bát, tentokrát se přesouváme do futuristického scénáře, v němž se v realtimové podobě bijí vojska německá, sovětská a spojenecká. Že autoři nečerpají tak docela z učebnic dějepisu, poznáte již podle mechů či obřích tanků s pěti kanóny. Warfront

Čeká nás pěkných dvaadvacet misí, po jedenácti za Němce a stejný počet připadne i spojencům. Ptáte se, kde jsou Rusové. Inu, byli vybráni jako frakce symbolizující čirého nepřítele, takže si za ně žádné tažení nezahrajete. Úkoly misí by měly být patřičně různorodé – jednou si zkusíte stíhačkový nálet na Berlín, jindy zase bude zapotřebí bránit Berlín před Sověty. Cíle misí budou, jak už se na dnešní dobu sluší a patří, dynamické a mnohovrstvé, takže nepůjdete od začátku do konce po tom samém. Za Němce třeba nejdřív bude zapotřebí zlikvidovat protileteckou obranu, postarat se o nově přisunuté nepřátelské jednotky, chytit generála na útěku a při tom všem ještě osvobodit vlastní zajatce. V průběhu kampaní navíc narazíme na množství šikovných hrdinů se speciálními schopnostmi. Německý rek je například obzvláště efektivní proti tankům.

Díky mocnému fyzikálnímu enginu létají trosky skoro až do nebe, aby se pak při pádu mohly rozdrtit na prach.

Množství úkolů a hrdinové – to je sice moc pěkné, nicméně už trochu Warfront ohrané. Ať se nám to líbí či nikoliv, i strategie musí dnes válčit především na poli vizuálním. A právě to je jednou z největších předností War Front. Graficky má jednoduše na všechnu současnou a dost možná i budoucí konkurenci. Nejenže tanky a prostředí hýří detailem, ale i efekty čerpají ze schopností těch nejlepších grafických karet dneška. Nálety ničené domy se rozlétávají na kousíčky možná až příliš přestřeleným způsobem, ale spektakulární jsou určitě. Díky mocnému fyzikálnímu enginu létají trosky skoro až do nebe, aby se pak při pádu mohly rozdrtit na prach. Po atomových úderech se díky tlakovým vlnám chvěje celý terén. K tomu všemu se nabízí spousta malých, ale přesto milých detailů: v ruských fabrikách například teče bublající tekuté železo z kotle do pece a vypadá to moc hezky. Plápolající oheň produkuje obraz rozmazávající teplo. Doslova vše je prostě naprosto vycizelované a potěší oko každého esteticky založeného hráče, především pak toho, který ulétával na CaC: Generals, jenž je War Frontu blízko i herním založením.

Warfront Stejně jako vzor, sází i titul Digital Reality na rozličné multiplayerové bitvy, kde už si ozkoušíte i sílu ruských vojsk. Většina jednotek disponuje nenapodobitelnými schopnostmi. Americké vrtulníky jsou kupříkladu ideální pro výsadky vojáků do nepřítelova týlu. Každá strana má svá pro a proti. Největší evropská země se spoléhá výhradně na silná pozemní vojska, zatímco spojenci nedají dopustit na úderné letectvo a své slabé tanky chrání pomocí zvláštních generátorů. Německo je pak jakýmsi mixem doplněným o největší počet futuristických vychytávek jako jsou jetpackem vybavení soldáti. K tomu všemu se můžete těšit na tuny upgradů ještě více diferencující rozdíly mezi jednotlivými partajemi. Třeba obranné věže se dají specifikovat buď na pozemní či naopak letecké jednotky. Tyto stanoviště si navíc můžete vzít pod palec přímo a to tak, že na ně prostě poklepete a už v nich sedíte z pohledu první osoby a střílíte, což, pokud to umíte, samozřejmě jedině zvyšuje útočnou sílu. Podle předváděček se strany už teď jeví značně odlišně, ovšem vypadá to, že tvůrci trochu přehnali počet jednotek, protože tři typy amerických tanků se příliš neliší. Tato věc je ovšem záležitostí balancingu, který zaručeně ještěWarfront několikrát proběhne, než se hra dostane na trh.

Jedním z originálnějších bodů game designu je rozhodně schopnost všech tří stran postavit si vlastní most v podstatě kdekoliv. A jednotky je pak pochopitelně mohou ničit, čímž pádem se do hry dostává výrazná dynamika a nutnost vymýšlet ty nejvhodnější cesty v nejpříhodnější okamžik. Navíc se střídá jak noc se dnem, tak počasí. Tma a déšť zmenšují dohled a k tomu, abyste viděli zase lépe je zapotřebí použít světelných raket, jež se zapíchnou a osvětlují okolí. Tohle všechno jedině zvyšuje atraktivitu multiplayerového modu, který určitě není jen pouhým klonem CaC: Generals.

Jedním z originálnějších bodů game designu je rozhodně schopnost všech tří stran postavit si vlastní most v podstatě kdekoliv.

War Front si podle nás své fanoušky rozhodně najde, už jenom proto, že se vymaňuje z podbízivého tématu 2. světové války a nabízí odlišný pohled, a to jak v příběhových kampaních, tak v několika módech hry více hráčů. Digital Reality za sebou ke všemu mají řádku povedených strategií, takže jistě disponují tím správným know-how.

Index očekávání: 85%


Témata: Raketa