|


O příběhu se toho zatím zase mnoho neví, poněvadž, stejně jako ostatní složky hry, podlehl přísnému přepracování a na staré informace tudíž nelze brát ohled. Jisté je jen to, že se dostaneme do reálného světa v době pirátů, bukanýrů a vůbec všech možných šlechetných nátur, na něž si jen vzpomenete. Jistá odlišnost od našeho světa té doby by se však dozajista našla. Jsou jí právě Voodoo Islands, nedávno objevené, tajemné a na pohled nádherné ostrovy skýtající obrovské poklady, avšak rovněž stejně velkou, ne-li ještě větší porci nebezpečí, jež se ovšem stateční hrdinové nebojí podstoupit. Hráč se vžije do jednoho z nich a v zajímavém kříženci všech možných žánrů,
konkrétně se jedná o RPG s vysoce ceněnou složkou grandiózních námořních soubojů a svižné akce na pevném povrchu, což je právě ten kýžený mix, jenž na herní scéně, nepočítáme-li velice podobné, ale také bohužel krkolomně ovladatelné Pirates of Carribean, chybí. Budete to právě vy se svou lodí, kdo pokoří nespočet konkurenčních pirátů, okrade množství státních lodí, pokoří bizarní nestvůry ne nepodobné zombíkům a dostane se až do samého srdce mystikou opředených ostrovů, kde se odehraje grandiózní finále. Děj si autoři pečlivě střeží, aby hráči měli co objevovat a byli po celou dobu hry napnutí, což nám v tuto chvíli příliš nepomůže, musíme se totiž spokojit jen s jejich slibem skvělé zábavy, ale to jak sami uznáte, také není k zahození.
Měli jsme možnost sledovat průběh první mise, kde je nutné odstranit škody na lodi způsobené nepřátelskými Angličany, a proto je potřebné dostat se k jakémusi zásobujícímu ostrůvku, zde pak proniknout
do města. To však již střeží proradní nepřátelé, tudíž nezbývá jiná možnost, než proniknout do potřebných obchůdků postranními cestičkami, kde však pro změnu narazíme na krvelačné bestie, ovšem ty nepředstavují zdaleka takové nebezpečí jako v převaze se nacházející Britové. Ale nemyslete si, že jejich barikádu nebude možno překlenout. Jak autoři sami říkají, volnost v řešení zapeklitých problémů jim sice zabrala spoustu času, na druhé straně věří, že to hráči náležitě ocení, což můžeme zajisté jedině potvrdit. Hlídky se tedy z větší části podařilo obelstit a obejít a náš hrdina se už téměř nachází u kýženého obchůdku, kde ho však nečekaně zezadu napadnou dva žoldáci. Je tedy čas na přepnutí do bojového modu, jenž je naštěstí řešen více než intuitivně, bohužel taky trošku jednoduše. Prim zde hraje myš a její dvě tlačítka, přičemž jedním z nich logicky provádíte výpad svým nabroušeným kordem, druhé pak slouží k efektnímu zablokování protivníkova úderu. Dá se říci, že potyčky vypadají k světu a to dokonce velmi, bohužel, jak už bylo naznačeno, neposkytují zrovna největší taktickou hloubku, z větší části se jedná o mlácení do myšítek, přičemž
postavě se občas podaří vykouzlit nějaké to kombo, ale to je asi tak všechno. Zatím je předčasné soudit, v plné verzi může být vše jinak, i když moc naděje bych v to nevkládal. Na druhé straně je třeba připomenout, že i podobný způsob rubání může být zábavný a hlavně se nejedná o jedinou část hry, jsou zde i další kratochvíle. Po pokoření nepřátel nestojí už v cestě nic, co by mohlo zabránit nákupu potřebných komponent na opravu vaší galéry. Před prodejnou však ještě narazíte na tajemnou a pohlednou přístavní dívku, jež našemu rekovi předá první část mapky, která roztočí kola příběhu a vás nakopne k cestě po spoustě ostrůvků, kde číhají jak příjemná, tak i strašlivá překvapení.
Pro lepší orientaci by měla být k dispozici podrobná mapa celého prozkoumávaného karibského komplexu, jež sice nebude hned od začátku kompletní, což však jedině napomůže atmosféře neznáma. Na každém z ostrovů se nám pak rovněž zjeví plán, který načrtává ty nejdůležitější lokace nutné k dokončení četných úkolů. Příběh by měl čítat dvacet pirátových dnů, přičemž každý z nich bude jakýmsi komplexem misí. Zpočátku se nám do cesty staví ještě Angličané, časem však přitvrdíme a my budeme mít co do činění s Voodoo čarodějnicemi, které mají všemožné úmysly, jen ne ty mírumilovné. To by však bylo ještě pořád málo, a proto se do příběhu zapletou i španělští kolonizátoři, mořští draci či kanibalové. Můžeme se tak těšit na více než jen pestrou galérku nepřátel. Mnohdy narazíme i na silné bosse v jejich specifickém prostředí, kde bude nutné vymyslet jinou než tu neustále praktikovanou rubací taktiku. Autoři rovněž popisují situaci, kdy Britové ukradnou jeden z vašich těžce vydřených pokladů a následuje pěkná lodní honička v bouři.
Manévrování s vaší časem vylepšovanou bárkou, je jedním z hlavních lákadel hry, která Voodoo Islands pomáhá při výstupu z řady stále stejných akčních her a sluší se říci, že se jí to daří. Vše je opět velice intuitivně řešeno a lépe bychom si to jen stěží dokázali představit. Potřebujeme jen kurzorové šipky a myš, s jejichž pomocí si arkádového plutí po virtuálním oceánu
užijeme dosyta. Často se dostaneme na rozbouřené moře, což po kapitánovi vyžaduje naprostou soustředěnost a samozřejmě také potřebné umění. Tyto kritické situace budou možná řešeny formou miniher, o čemž se však zatím nerozhodlo. Třešničkou na již tak sladkém dortu pak budou souboje s ostatními plavidly. Při tom byste se měli snažit dosáhnout takzvaného „mrtvého úhlu“, kdy na vás nepřátelská loď nemůže vypálit z kanónů, ovšem vy na ni ano. Samozřejmě si užijeme i pirátského řemesla v přepadávání transportních lodí, k nimž se po jejich pokoření můžete zachovat šlechetně a posádku nechat naživu nebo jako zlý pán pálící všechny pozůstatky. Za ukradené peníze je pak možné dokoupit beranidlo nebo lepší kanóny. Za chechtáky si lze zakoupit rovněž lepší kormidlo, pro bezproblémovou manévrovatelnost nebo kvalitnější plachty pro vyšší rychlost. No, a když se na to budete cítit, není nemožné ani vyměnit si starou loďku za novou, přičemž můžeme počítat se spoustou modelů. Každý si vybere podle svého gusta. Zatímco těžké a velké lodě disponují obrovskou palebnou silou, menší plavidla jsou flexibilnější a rychlejší. Bylo by to však trochu podivné, kdybyste
na pěkné loďce přetrvávali sami, a proto je zde možnost najmutí posádky, jež je rovněž velice různorodá a je tedy na výběr. Tito parťáci nejsou nepoužitelní ani na souši, kde jim stačí do ruky vrazit bambitku nebo šavli a stanou se rázem užiteční i v boji. Zbraní by mělo být slušné množství, avšak žádné přeplácanosti se naštěstí nedočkáme.
Pokud se ptáte jaký význam budou mít v celém tom kolotoči již zméněné RPG prvky, můžu s klidem říci, že poměrně velký. Neměli by být sice na takové úrovni jako v jiných, na ně specializovaných projektech, ovšem vliv na hru zde bude rozhodně patrný. Samozřejmostí je distribuování zkušenostních bodíků do vlastností a schopností, jichž by mělo být přiměřeně, takže žádné hodinové bádání nad tím, zda je lepší vylepšit tu nebo tamtu záležitost, nečekejte, vše by mělo být tak svižné, aby to odpovídalo celkovému naturelu hry. V přípravě je i omezené vylepšování posádky, ovšem v tomto případě čekejte pouze naprosto elementární statistiky. K RPG samozřejmě patří i NPC postavy, které zde určitě chybět nebudou. Dočkáme se jich v požehnaném množství a vedle toho, že budou potřebné k zadávání hlavních úkolů, tak vám zpestří čas i těmi vedlejšími, jichž by rovněž nemělo být nejméně, což je, vzhledem k tomu, že se herní doba jiných her čím dál tím více zkracuje, jedině dobře.
Nedá se říci, že by Voodoo Islands mělo ambice stát se jednou z nejlepších her tohoto roku, na to mají tvůrci moc malý rozpočet, ale každopádně se může jednat o velice příjemné překvapení a potvrzení pravidla, že peníze nejsou všechno. Osobně tomuto projektu fandím a myslím, že má šanci nalézt poměrně velké publikum, jelikož pirátská tématika přitahuje jako magnet. Mnohé prvky se možná zdají být obšlehnuté z Pirátů Karibiku, ovšem příběh by měl být zcela jiný a i ovládání spojené s hratelností, se o dost zjednoduší, což je zřejmě jedině dobře. Ani graficky se titul nemá zač stydět, skvělé vodní efekty a malebná městečka vypadají přinejmenším k světu, tudíž úspěchu Voodoo Islands nestojí v cestě takřka nic.
Index očekávání: 7/10