V akci Vanquish místy uvidíme pouze jednu velkou šmouhu

aktualizováno 
Kandidát na nejzběsilejší hru roku představí agenta americké armády ve speciálním skafandru. A na druhé straně jsou samozřejmě Rusové.

Blízká budoucnost, konflikt Spojených států s Ruskem o poslední zdroje energie na Zemi, boje ve vesmíru a vědecké vymoženosti. To všechno je Vanquish, arkádová střílečka, která nepoleví a zůstane tak zběsilá, jak se patří.

VanquishNa letošní E3 byl představen poslední titul ze čtyř, jenž je vytvářen ve spolupráci Segy a PlatinumGames. A stejně jako u předchozích her, tedy Bayonetty, MadWorldu a Infinite Space, je po po prvním pohledu na obrázky a videa jasné, odkud vítr vane.

Těžce arkádové pojetí společně s explozivní grafikou a tvrďáckým hlavním hrdinou dávají najevo, že je hra výsledkem japonské produkce. A určitě nebude žádným překvapením, když vám prozradíme, že se v ní dočkáme zejména zběsilé akce v šíleném tempu.

VanquishPrezentace Vanquish začala představením hlavního hrdiny jménem Sam, jenž pracuje pro vládu Spojených Států jako agent a byl vyslán na vesmírnou stanici, kterou má za úkol vytrhnout z rukou jakýmsi otravným Rusům. Armáda USA má samozřejmě prostředky (ať už jde třeba o bojový skafandr či tým spolupracujících vojáků), díky nimž všechno hrdinovi půjde daleko jednodušeji a plynuleji. Přesně podle našich očekávání je Sam okamžitě vržen do akce a hned zabíjí první protivníky.

Hráči se v akci mimo jiné nebudou muset obtěžovat s manuálním sbíráním zbraní. Stačí totiž kolem nich pouze projít a Samův skafandr automaticky naskenuje zbraň a replikuje ji do hrdinových rukou. Jestliže danou zbraň ve svém arzenálu již máte, pak tato funkce přidá pouze náboje nebo danou zbraň rovnou upgraduje o nějakou tu další vychytávku.Ukazatel v pravém dolním rohu obrazovky slouží k informování hráče o tom, jakou zbraň Sam právě používá, a skrze něj můžete rovněž hrdinovy přikázat, aby si ji změnil.

VanquishV další předvedené úrovni už ale začalo nefalšované peklo. Sam stál sám na pohyblivé plošině a vzdoroval levitujícím letounům a střelbě ze všech stran. Po několika okamžicích se z celé situace stal naprostý chaos a k vidění byla víceméně jedna velká stříbrná šmouha, která se občas postupně zostřila ve zpomalený záběr.

Této vlastnosti skafandru hra přezdívá ARS (Augmented Reaction System). Aktivuje se, jakmile bitvy začnou být už přespříliš zběsilé nebo když je Sam napaden přesilou nepřátel. Díky tomu se na nějakou dobu zpomalí čas, aby hrdina buď protivníky zničil, nebo se schoval někam do bezpečného krytu.

Tuto funkci lze vedle toho v průběhu hry aktivovat i provedením takzvaného power-slidu. To je pohyb, kdy se Sam v jednom momentě dynamicky sklouzne libovolným směrem nebo když přeskočí nízké krytí. Všechno tohle ovšem navíc závisí na ukazateli teploty, protože ARS totiž při svém chodu zahřívá skafandr. Při nadměrné užívání tak pochopitelně může dojít k přehřátí.

VanquishPoslední úsek hry, jenž byl zatím představen, pak obsahoval bosse, podle slov tvůrců středně silného. Byl to obrovský robot ovládaný člověkem, jenž stál na velkém kopci nad obří metropolí. V této pasáži jsme si mohli velmi dobře prohlédnout systém krytí, jenž je zdá poměrně dobře propracovaný.

Při výstupu na kopec totiž bylo krytí potřeba, jelikož Sam schytával střelbu jak od rojů Rusů, tak od obřího bosse. Bylo proto nanejvýš nutné využít prostředí a krýt se za železnými krabicemi, a postupně se pak rychle přesouvat od jednoho krytí k dalšímu.

Tvůrci ovšem také oznámili, že hra odmění i hráče s drzou taktikou, kteří budou vpřed postupovat takzvaným "Rambo stylem", tedy když nebudou využívat žádné překážky ke krytí a nenechají pracovat jejich ozbrojené kolegy. Zároveň s tím ale i varují, že sice můžeme postupovat tímto způsobem, ale hry si prý daleko více užijeme, pokud se vydáme tou spíše taktičtější cestou.

Asi tedy není potřeba říkat, že Vanquish zatím vypadá jako akční hra s velmi Vanquishslušným potenciálem. Dá se usuzovat, že rozhodně nepůjde o žádnou oddychovku, nýbrž o akci pro opravdové fanoušky žánru.

Ostatně, slušnou kvalitu by mohla zaručit i prostá skutečnost, že vývoj Vanquishe probíhá taktovkou Shinjiho Mikamiho, otce slavné hororové série Resident Evilu. Vývojáři se navíc mohou soustředit pouze na příběhovou složku, protože hra nebude obsahovat multiplayer. Příběh by tak měl mít rovněž slušnou úroveň a konec by měl být prý opravdu epický.

Zjednodušeně řečeno vypadá jv tuto chvíli Vanquish zhruba jako starší God Hand se zbraněmi a sci-fi prvky. Je tedy zajisté na co se těšit a to nejen pro fanoušky Mikamiho. Vydání je naplánováno na závěr letošního října.

Index očekávání: 85%

Autor:
  • Nejčtenější

Svět Fortnite vtáhla černá díra. Epic ukázal, jak se má dělat marketing

Jedna z nejpopulárnějších her dnešního světa je již více než dvanáct hodin mimo provoz. Není to kvůli technické chybě,...

Cosplayerku vyloučili ze soutěže, protože ztvárňuje černošskou postavu

Jako cosplayer se můžete stát téměř kýmkoliv chcete. Ostříleným bojovníkem, robotem, zvířetem či dokonce osobou jiného...

Zahrajte si stovky dosových klasik zdarma přímo v prohlížeči

Nezisková organizace Internet Archive rozšířila svoji nabídku o další počítačové hry. Ty největší klasiky minulosti...

Výpadek Fortnite trval víc než den. Hráči se smáli i propadali hysterii

Sociální sítě plní tisíce příspěvků reagující na takzvaný Fortnite Blackout. Někteří hráči berou nucenou pauzu od...

KVÍZ: Poznáte nejslavnější vozidla z počítačových her?

Stejně jako filmoví fanoušci přísahají na Knight Ridera, DeLorean nebo Torino, i hráči počítačových her mají svá...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Deset dní a Slavia mohla zmizet. Miliardář Šimáně exkluzivně vypráví

Jiří Šimáně, jeden z nejbohatších Čechů, koupil před pěti lety zadluženou Slavii. Klub nad propastí. Ta stejná Slavia,...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Iron Man ve virtuální realitě: létat jako superhrdina je naprosto strhující

Sony nám loni nadělila úžasného Spider-Mana a jejich další exkluzivní výlet do světa Marvelu nepůsobí o nic méně...

Beta taktické akce Ghost Recon Breakpoint zaujala, sází víc na survival

Kooperativní taktická akce Ghost Recon Breakpoint navazuje na komerční trhák Wildlands z roku 2017. U novinky je...

Konec experimentům, Trine 4 se vrací ke kořenům série

Vyzkoušeli jsme si chystaný čtvrtý díl oblíbené plošinovky Trine. A ani jsme nemuseli, je to úplně to stejné jako deset...

10 důvodů, proč bude Cyberpunk 2077 nejlepší hrou roku 2020

Je to možná troufalé, ale klidně bychom se už teď vsadili, že Cyberpunk 2077 bude na konci příštího roku sbírat výroční...

Najdete na iDNES.cz