Vývojářské studio Runic Games pokračuje v sérii, kterou úspěšně započalo akční hrou na hrdiny Torchlight. Hráči rychle zjistili, že tvůrci, z nichž někteří pracovali i na původním Diablu, odvedli kvalitní práci.
Torchlight 2 nabídne dvě velké novinky: plnohodnotnou hru více hráčů po lokální síti či přes internet a rozšíření herního světa také o jeho povrch. Tento svět navíc bude opět náhodně generován, což je značná podpora dlouhodobému hraní.
Torchlight 2 představuje hned čtyři nové hrdiny. Čekáte-li návrat reků z prvního dílu, pak jste na omylu. Autoři se rozhodli plnohodnotně obměnit "postavový park". Tři předchůdci se v pokračování sice objeví, ovšem pouze v podobě neherních postav, které vám zadávají úkoly a posunují vpřed příběh.
Jedním z hrdinů je takzvaný Outlander, který je zajímavou kombinací bojovníka na dálku a čaroděje. Občas předvádí hodně divoké kreace, když střílí z nejrůznějších kvérů a do toho metá roztodivná kouzla.
Druhým prezentovaným hrdinou je Railman, jakýsi železničář. Původní profesi zjevně pověsil na hřebík. Bojuje na blízko a hojně využívá svých inženýrských schopností.
Zbylé dvě povolání zůstávají zatím utajeny. Zjevně ale půjde opět o atraktivní kombinace, které vyčuhují ze žánrové škatulky. Na základě spekulací si troufáme předpokládat, že jedním z nich bude druid, který na sebe dokáže brát zvířecí podobu nebo zvěř zlanařit na svou stranu. Zřejmě se dočkáme také paladina s podpůrnými schopnostmi.
Tvůrci si dávají velmi záležet na vývoji postav, protože dobře vědí, že touha hráčů po vycepovanějších charakterech tvoří značnou část návykového koktejlu. Do poslední chvíle se tak budou pilovat schopnosti a vývojové stromy, které definují styl hraní. Každá z postav by měla mít tři poměrně odlišné větve. Jedna postava tak může vypadat po desítkách hodin hraní u několika hráčů zcela odlišně.
Věrného společníka bude mít každý z hrdinů. V tomto ohledu tvůrci navazují na jednu z příjemných vlastností původního Torchlight. Zdánlivě se jedná o domácí mazlíčky, kteří ale mohou být velmi užiteční. Na výběr je pes, kočka a fretka.
Zvířátko v Torchlight 2 umí více než minule. Dokáže se naučit čtyři, namísto dřívějších dvou schopností. Další schopnosti mu propůjčí magické šperky.
Kromě toho si také zalovíte ryby, které pak svému zvířátku předhodíte, čímž zvýšíte jeho bojovou sílu. Vývojáři slibují mnohem více rybích druhů oproti jedničce.
Ačkoliv se v herním systému Runic Games prakticky nic nemění, hraje se Torchlight 2 přeci jen trochu jinak než první díl. Na svědomí to má především přesun na povrch světa, který je navíc ozvláštněn dynamickou změnou dne a noci, stejně jako nevyzpytatelným počasím.
Důležitější však je, že prostředí na povrchu je pochopitelně prostornější než striktně uzavřené a navíc poněkud monotónní kobky. Na hru to má ten dopad, že monstra jsou obvykle poněkud dále, musí se k nim déle běhat a poměr mlácení vůči pohybu a manévrování se vychýlil v neprospěch prvního. Podle autorů by to mělo vyhovovat většině hráčů, byť se zřejmě najdou i reptalové, kterým imponovala intenzita prvního dílu.
Zdá se, že Torchlight 2 bude opět velkým úspěchem. Obzvlášť pokud Runic Games udrží skvělou cenovou politiku. Hra bude opět dostupná především digitálně a později zřejmě také v krabicích. Za těch dvacet euro toho nabídne zdá se dost.