Titanfall: tvůrci Call of Duty chtějí posunout hranice on-line akcí

aktualizováno 
Původní tvůrci komerčně velmi úspěšné válečné série Call of Duty chtějí hernímu průmyslu znovu dokázat, že jsou to oni, kdo určuje trendy.

Dost bylo Call of Duty a Battlefieldu, řekli si ve vývojářském studiu Respawn Entertainment. Nová generace konzolí si žádá moderní tituly. A tak vzniká Titanfall, který kromě jiného zodpoví jednu ze zásadních otázek, na které hráči touží znát odpověď: jsou silnější vojáci, nebo bojoví roboti?

David proti Goliášovi

Na první pohled je tak Titanfall novodobou obdobou boje Davida proti Goliášovi. Na výběr jsou logicky dvě frakce. V jedné bojují vojáci, kteří mohou naskočit do Titánů. To jsou obřích roboti, které mohou vojáci v boji přímo ovládat, takzvaní mechové. V druhé frakci jsou také vojáci, kterým však musí stačit, že jsou po zuby ozbrojení.

Pokud si pod pojmem mech představíte těžkopádné a komplexní kolosy z MechWarriora, Titanfall vás poučí o tom, že i v tomto směru nastal technologický pokrok.

Zdejší mechové jsou rychlí, mrštní a ovládají i nějaké ty úhybné manévry. Podle autorů se mají ovládat dokonce s takovou lehkostí, že skoro nepoznáte, že nejste na vlastních, ale sedíte v útrobách ocelového kolosu. Teď je otázkou, zda je to dobře. To však naznačí až první hratelné verze.

Pokud byste náhodou neměli náladu ovládat Titána přímo, můžete z něj i vystoupit a nechat umělou inteligenci, aby se s protivníky vypořádávala sama. Ale pak ve větší míře hrozí, že o Titána přijdete.

Titanfall

Mají obyčejní vojáci vůbec šanci na úspěch? Mají a ne malou. Díky speciálním vlastnostem se z nich totiž stávají div ne superhrdinové. Zvládají běhat po zdech i skákat s vícečetnými, na sebe navazujícími odrazy. I relativně mrštným Titánům tak snadno zamotají hlavu.

Ale tím bitvu ještě nikdo nevyhrál, a proto jsou zapotřebí speciální zbraně doplňující klasické pistole a samopaly. K dispozici bude například raketomet určený přímo k likvidaci Titánů.

Z deště pod okap

Jason West a Vince Zampella se proslavili jako zakladatelé studia Infinity Ward, které má na svědomí série Call of Duty a Modern Warfare. Oba pánové se však v roce 2010 přesvědčili, že nebylo úplně rozumné firmu prodávat vydavatelskému gigantu Activision Blizzard. West se Zampellou ve studiu stále chtěli prosazovat své vize, za což je Activision nemilosrdně vyhodil. Faktem je, že do jejich nového studia je následovala padesátka zaměstnanců Infinity Ward. S Respawn Entertainment se následně uchýlili pod křídla vydavatele Electronic Arts, který také není zrovna pověstný úctou k vývojářské kreativitě.

Pakliže nebudete mít v ruce zrovna podobně silný kalibr, budete se muset spolehnout na vlastní šikovnost a pokusit se na Titána vyskákat, případně seskočit z některé z vyšších budov. Jakmile budete u jeho hlavy, můžete mu rozstřílet "mozek".

Asymetrické rozložení sil je výzva pro hráče i vývojáře

Je jasné, že se autoři musí popasovat s asymetrickým rozložením sil a vyřešit například hypotetickou situaci, kdy budou všichni hráči chtít hrát s Titány, nebo naopak proti nim. Už nyní se například chystá omezení počtu těchto mechů na mapě. Ne každý příslušník týmu s Titány bude mít k dispozici vlastního.

Abychom se na velkých bojištích necítili osamoceni, budou zde také vojáci řízení umělou inteligencí, kteří navíc budou neustále posilováni dalšími výsadky. Standardně se s nimi budete muset vypořádat palebnou silou, ale ještě lepší alternativou je využít takzvaný "Data Knife", který nepřátele nahackuje a donutí je bojovat za vás.

Titanfall

O příběhu Titanfall je známo jen tolik, že se odehrává na jakési okrajové planetě, kterou by ráda vytěžila jakási obří korporace. To se pochopitelně nelíbí místním, kteří se staví na odpor. Pravda, nezní to zrovna originálně, ale autoři slibují atmosféru ve stylu filmů Blade Runner či District 9.

A co víc, chtějí zážitek z on-line bojů natolik zintenzivnit, že by měl místy připomínat klasické příběhové hry s emočně vypjatými momenty. Vzhledem k tomu, že se nechystá žádná příběhová kampaň, to zatím zní jen jako marketingová fráze. Na druhou stranu, kdy jindy posouvat hranice žánru, když ne s novou generací konzolí.

Half-life 2 pod kapotou

Velkým překvapením je, že Titanfall běží na Source enginu, který byl použit již v Half-Life 2 před deseti lety. Autoři se však dušují, že je modifikovaný k nepoznání. A záběry z hraní to naštěstí potvrzují.

Titanfall má vyjít pro PC a Xbox One, přičemž externí studio připravuje také (pravděpodobně osekanou) verzi pro Xbox 360. Jak na počítači, tak na nové konzoli od Microsoftu se má Titanfall spoléhat na velké množství cloudových funkcí.

Budoucí majitelé Playstation 4 mají zatím smůlu. Respawn Entertainment tento krok obhajuje velkou porcí práce, která ho donutila věnovat se pouze jedné konzoli. Pravděpodobnější je ovšem vysvětlení, že si Microsoft formou tučného šeku zajistil exkluzivitu. Ta je podle spekulací pouze jednoletá, poté by se tedy mohli dočkat i majitelé PS4.

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Streamer nečekaně obdržel během svého vysílání jeden a půl milionu korun

Fortnite Dance

Fanouškovské příspěvky populárním streamerům se obvykle pohybují v hodnotě jednotek dolarů. Žádný div, že si hráč s...

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

RECENZE: Ace Combat 7: Skies Unknown je i přes pár neduhů letecké eso

Ace Combat 7: Skies Unknown

Co se leteckých arkád pro konzole týče, série Ace Combat vždy platila za jedničku. Je tomu tak i u sedmého dílu?

Další z rubriky

Řežba, která nás rozsekala. Dojmy z hraní Devil May Cry 5

Devil May Cry 5

Hyperakční série Devil May Cry se vrátila z pekla a její nejnovější díl ukazuje, jak moc je stále cool. Je to ideální...

Pátý Battlefield v betě zklamal. Bude stačit odklad vydání?

Battlefield 5

Beta letošního Battlefieldu nervózní fanoušky neuklidnila. Nedodělanost ze hry přímo čiší a podobně jako v případě...

Nejlepší v sérii? Kritizovaná Call of Duty: Black Ops 4 v betě překvapila

Call of Duty: Black Ops 4

Na letošní díl Call of Duty se od jejího oznámení hrne celkem oprávněná kritika. Vydavatelství nadále dojí ty...

Najdete na iDNES.cz