Čtvrtek 23. března 2023, svátek má Ivona
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 23. března 2023 Ivona

Theme Park World

  11:43aktualizováno  30. ledna 2000 11:44
Theme Park World
Theme Park World

Tak a máme tu další velice očekávaný "hit" tohoto roku. Vy, kteří si hrajete se svým počítačem déle a pamatujete éru třiosmšestek, jistě znáte více jak čtyři roky starý titul s názvem Theme Park, který zaznamenal velký úspěch na všech platformách. Tato hra pochází od Bullfrogu. Bullfrog je znám hlavně nějakými originálními nápady. Z jejich dílen je i Dungeon Keeper a Theme Hospital. Podle mě žádná firma není tak významná jako Bullfrog. Vlastně do vydání Rollercoaster Tycconu byl Theme Park stále vynikající hra, která byla v této kategorii asi nejlepší. Ale to je asi věc názorů. No prostě tímto jsem chtěl říct, že tento titul je od velice dobré firmy a to je pro začátek až dost. Po době, která od vydání prvního dílu uplynula, se na TP nezapomnělo, ale naopak začíná vznikat Theme Park World. Z týmu sice odešel tvůrce hry, ale zato přibyl Jeff Gammon, který má s hrami velké zkušenosti. Podílel se například na Warhammer: Dark Omen. Doufejme, že tento muž dodá TPW hodně nových nápadů.

Theme Park World

TPW by mě být veliký krok dopředu ke zlepšení kvality, technologie a designu. Tato hra se objeví plně v 3D grafice s podporou všech možných a nemožných 3D karet. Od minulého dílu zmizela burza, která nebyla moc populární, ale byla důležitá. Také se zrušilo objednávání zásob do obchodů, odkoupení pozemku parku, apod. Vlastně dá se říct, že se celé ovládání dost zjednodušilo na jednoduché point-and-click ovládání. Ale co znamená pro TPW přechod do 3D? Není to tak, jak si myslíte. 3D tu není jenom proto, že je v módě, ale podpora karet je tu hlavně kvůli zvýšení hratelnosti. Říkáte si, jak je možné, že přechod ke 3D zvýší hratelnost? Odpověď je jednoduchá. Co by jste řekli na takové nasednutí na prehistorickou potvoru a proletětění se na ní po parku, abyste viděli, co se kde děje. Nebo se přepnout do pohledu z vlastních očích některé postavičky a procházet se po parku. No a co říkáte na to, že celý park je interaktivní? Ano je to tak. Můžete se z pohledu z vlastních očí projet na horské dráze, kterou jste postavili, zkusit si vystřelit pouťovou růži, či se projet v domě hrůzy? A teď mi už určitě věříte, že 3D prostředí TPW prospěje.

Theme Park World

Jako v každé konstrukční strategii i v TPW budete hlídat, jestli jsou vaši návštěvníci šťastní, vytvářet nové atrakce, obchody, budete vybírat vstupné, najímat personál a k dohrání i vydělávat nějaké ty penízky. Jak už asi znáte z prvního dílu, i v TPW budete mít poradce. Je tu ale menší změna. V prvním díle tam byl spíše jako zpestření (používali jste ho vůbec někdo?), zato v TPW bude velice důležitou součástí, hlavně pro orientaci. TPW bude rozsáhlá hra, jenomže vy v danou chvíli uvidíte pouze část vašeho parku, ale potřebujete vědět, co se děje i v jiných částech parku. Takže v tomto ohledu vám bude nápomocen. Ale tvůrce hry nám slibuje, že to nebudou už jenom nějaké suché kecy! Také se velice zapracovalo na umělé inteligenci návštěvníku, takže když teď lidé uvidí nějakého baviče, shromáždí se kolem něj. Ostatní pak vidí, že se tam něco děje a když se jim to líbí, tak zůstanou, když ne, tak jdou dál. Prostě jako v normálním životě.

Docela zajímavý dotaz na Jeffa byl, jestli si myslí, že je pro něj Rollercoaster Tyccon konkurencí. Odpověď byla jednoznačně NE! Theme Park World

V TPW si můžete postavit libovolnou dráhu a vést ji můžete třeba kolem celého parku. Design je velmi propracovaný, můžete dělat různé loopingy, ale nezapomeňte, že zde platí fyzikální zákony. Když trať špatně postavíte, návštěvníci mohou vypadnout z vozíku.V takovéto reálnosti se můžeme s RCT v klidu měřit. V TPW však nemusíte stavět jen horské dráhy, navíc si můžete libovolnou atrakci zkusit na vlastní kůži. TPW je zkrátka živější a bohatší, takže RCT pro něj konkurencí není.

A jak je na tom TPW s hardwarovými nároky? Tak to teda nemusíte mít vůbec strach, protože minimální požadavky jsou Pentium 166 s 16MB RAM, bez potřeby 3D karty. Engine skvěle zvládá i softwarové renderování! Tento engine je použit i v Dungeon Keeper 2 tak si to budete moct v blízké době vyzkoušet na vlastní kůži. Detaily jdou vypnout, nebo zvolit nižší rozlišení a hra bude i tak vypadat a chodit skvěle.

No a na závěr pár slov. Theme Park World

TPW vypadá skvěle, jako každá hra od Bullfrogu, jen se trošku bojím, že to nebude ten starý dobrý Theme Park, ale o tohle vlastně autorům jde. Oni TPW vytváří jako zcela novou hru, což dokazuje i to, že na tomto projektu dělá jenom jeden člověk, který pracoval i na prvním díle. V prodeji by se měla hra objevit ještě tento rok okolo vánoc, tak ji všichni očekávejte s otevřenými náručemi (a hlavně peněženkami - by Vreco).

  • TPW bude kompletně v 3D s podporou všech dostupných 3D karet
  • Čtyři rozdílné světy: Ztracené království, Vesmír, Fantasy a Halloween
  • Zvláštní podpora Internetu. Vy uveřejníte své parky na Internetu, ostatní se na ně podívají a pak budou hlasovat o nejlepší park
  • Jednoduché a intuitivní ovládání
  • Na Internetu možnost stažení různých přídavků do vašich parků (další atrakce, obchody atd..)
  • Vysoká inteligence návštěvníků vašeho parku, obrovská volnost
  • Je to od Bullfrogu. To vám nestačí? :-))

  • Autor:
    Témata: Interaktivní
    • Nejčtenější

    Pět souloží, které otřásly herním průmyslem

    Herní průmysl prošel v posledních letech turbulentním vývojem, z původní zábavy pro malé děti se stal miliardový...

    ANALÝZA: Upadající češtiny ve hrách by mohla zachránit umělá inteligence

    Oficiální české lokalizace her jsou dnes vzácností a hráči, kteří neumí žádný světový jazyk, jsou odkázáni na...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Star Citizen udělal významný krok k dokončení, i tak ale budeme čekat roky

    Vývoj ambiciozní vesmírného simulátoru Star Citizen už spolkl více než 12 miliard korun, vydání je však stále v...

    U stařičkého Half-Lifu se zapotí i moderní PC. Stačí jedna modifikace

    Ačkoliv to bude od vydání prvního Half-Lifu letos 25 let, stále se najdou způsoby, jak původní hru modernizovat....

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Už to můžeme napsat: The Last of Us je nejlepší adaptace videohry vůbec

    První řada seriálu podle legendární videohry The Last of Us skončila mimořádně krvavým finále. A tak konečně můžeme...

    Další průšvih na obzoru? Demo Forspoken je spíš varování než reklama

    Konečně jsme dostali možnost zahrát si několikrát odloženou hru Forspoken, příliš radosti nám to ale neudělalo. Její...

    Brutální akce Wo Long vás o historii Číny moc nenaučí, ale jinak je skvělá

    Exkluzivně Japonské herní studio Team Ninja dokázalo povýšit klasické herní mlátičky na vyšší úroveň, jejich hity jako Nioh, Dead...

    PREVIEW: Flintlock je fantasy mlátička okořeněná palnými zbraněmi

    Exkluzivně Oznámení akčního RPG Flintlock počátkem roku žádné velké vlny nevyvolalo. Nakonec to ale ještě může dobře dopadnout,...

    Bojovková legenda Street Fighter o sobě dává vědět. Šestý díl vypadá nadějně

    Pokud jste fandové žánru bojovek, měli byste zpozornět. Revoluce se asi nechystá, ovšem i tak se zdá, že se Street...

    Jak naplno využít příspěvek od zdravotní pojišťovny?
    Jak naplno využít příspěvek od zdravotní pojišťovny?

    Připravit se na příchod miminka je poměrně náročné, a to i po finanční stránce. Věděli jste, že vám pomůže vaše zdravotní pojišťovna? Ta umožňuje...

    Meteoroložka Honsová: Letos bude extrémní počasí, zapíše se do historie

    Premium Meteoroložka Dagmar Honsová je přesvědčená, že letošní rok určitě přinese mnoho zajímavých a zřejmě i extrémních...

    Hrozí ekonomický kolaps? Analytici varují před Minského momentem

    Selhání bankovních institucí, otřesy na finančních trzích a pokračující nejistota zvyšuje podle mnohých odborníků...

    Ukrajinská pobřežní obrana zničila plány na vylodění u Oděsy

    Flotila ukrajinského námořnictva dostala na začátku ruské invaze na frak, ale její „suchozemská“ pobřežní obrana...

    Německé platy v nedohlednu. Známe sedm důvodů, proč Češi berou míň

    Ekonomové už desítky let propočítávají, kdy české mzdy doženou ty německé. Rozdíly mezi oběma státy přetrvávají a...

    Levnější papriky, cukr i vejce. Češi v zahraničí šetří tisíce a stát tratí

    Levnější vejce, maso i zelenina. Čechy ženou vysoké ceny potravin do obchodů v zahraničí. V Polsku ušetří tisíce za...