|
Zřejmě největší změnou od prvního dílu je klasický vývoj postav, tak jak ho známe ze skutečnosti. Každý charakter má rovnou šest fází života. Narodí se jako batole, které ještě neumí ani chodit, následuje přeměna v předškolní děcko, z něhož se pak vyklube darebácký teenager. Následuje krásná fáze univerzitního věku, po níž se osoby pomalu začnou ženit a vypadat seriózněji a zanedlouho dostanou pěkné břímě v podobě dalšího batolete, no a nakonec se z postavičky stane shrbená babička či dědeček, (ne)šťastně prožívající svůj podzim života. Konečnou, která postihne každý charakter, je pak smrt, což zavání poměrně smutným nádechem, jelikož rozloučení se s pečlivě vypěstovanou a opečovávanou postavičkou rozhodně nebude jednoduché a dám ruku do ohně za to, že to nejeden hráč či spíše hráčka obrečí (Jak dlouhý bude život simáka ve hře se zatím neví, ale tvůrci slibují dostatečnou dobu k tomu, abychom se jeho průběhem dokázali pobavit). Pláč však rychle přebije mladý a zdravý potomek, který po zesnulých osobách zůstal. Ten je výsledkem kombinace jejich genetického kódu, a to jak do vzhledu, tak i vlastností. V případě, že bude otcem někdo jiný než logicky očekávaný muž žijící se ženou v páru, nemělo by být vůbec těžké tuto skutečnost odhalit a bystřejším identitám se to dozajista brzy podaří a pak už je jen oheň na střeše a rozvodní listina na stole. Očekávané dítko se vám zobrazí v menu, kde si můžete prohlédnout, jak bude vypadat ve všech fázích života a co bude vlastně zač. Ovšem není možné mít na jeho statistiky jakýkoliv vliv. Můžete ho buď přijmout nebo nešťastnou maminu poslat na interrupci. Těžko říci, jak přesně se budou dědit vlastnosti a schopnosti, snad to nebude jen jednoduchým zprůměrováním, ovšem Maxis nás dozajista nezklame a my se budeme moci těšit z nejrůznějších neočekávaných kombinací. Krásné by bylo, kdyby děti nedědily jen vlastnosti rodičů, ale i prarodičů, to už bychom ale chtěli zřejmě až příliš.
Simovský koloběh života se zdá být jednoduše skvělou zábavou, není vyloučeno, že v jedné domácnosti budou žít například tři generace a že interakce mezi nimi bude více než zábavnou, dozajista nemusím připomínat. Mladým se nemusí líbit návyky jejich babiček či dědů, kteří často neudrží větry za kalhotami ani jazyk za zuby. Na pořad dne tak přijde vzájemná nesnášenlivost, v jiných případech zase láska. Na druhou stranu, rodinné pouto zde bude závazné a jisté sympatie v něm budou vládnout vždy, byť se můžou krátkodobě změnit v záporné vztahy. Těžko pak taky sbalíte rodinného příslušníka, takřka vše se totiž chová naprosto realisticky, přesně tak, jak byste to čekali ve skutečnosti. Rozdíl je jen v tom, že The Sims 2 vám umožní zkusit věci, na něž byste si v opravdovém životě vůbec netroufli.
Herní plocha bude opět řešena formou malé vesničky v podobě sousedství s maximálním počtem padesáti domů, v nichž si budeme moci usídlit rozrůstající se rodinky, ty jsou ale omezeny osmičlenným počtem. Větší počet zde není proto, aby se hra nestala nepřehlednou, stejnak by se více osob v jedné domácnosti dalo zvládat jen těžko. Podobná a přesto úplně jiná sousedství si budeme moci vytvořit až tři a dokonce si mezi nimi, pomocí utility Sims Exchange, zahrát na makléře. Jestliže vlastníte vynikající budovatelskou strategii SimCity 4 ze stejné vývojářské dílny, budete si moci vytvořit vesničku přesně podle vlastních představ, a to velice jednouše pomocí propojení obou titulů. Ze SimCity si můžete přenést nejen domky, ale i celé, libovolně provedené, okolí. Samozřejmě musí mít importovaná lokace určité parametry a těžko obstojíte s mrakodrapovou zástavbou, přesto je podobné spojení více než vítané, v poslední době se podobné tahy příliš vysledovat nedají, ale vzhledem k tomu, že The Sims jsou v současné době komercí největšího kalibru, nelze se tomu vůbec divit. Ovšem ani hráči, kteří sesterskou strategií nedisponují, budou mít velké možnosti v upravování si sousedství k obrazu svému. Umisťovat budeme jak normální obyvatelné domy, tak i veřejná místa jako hřiště pro děti apod. Rodiny budou mít dokonce tu možnost vlastnit více než jeden dům, taková chata na okraji mapky nikdy není k zahození a simákům jedině přidá bodíky ke spokojenosti, o což vlastně jde. Ještě ke tvorbě prvních simů. Maxis se v nejbližších dnech chystá vypustit utilitu zvanou Create the Sim, s jejíž pomocí si již s velkým předstihem před vydáním budete moci nadesignovat všemožné postavičky. Možnosti by měly být vpravdě obrovské a údajně jsme takto komplexní nástroj na tvorbu postav(budeme moci vytvořit například třídenní strniště či použít množství rťenek, nastavíme si oblečení pro nejrůznější situace apod.) ještě neviděli. No, nechme se překvapit, za chvíli ho tu máme, takže se raději přesvědčíme sami.
Co se týče stavby domů, i zde se autoři rozhodli, že hráče nechají vyřádit více než doposud. Budovat budeme až třípatrové vilky s komínem, z něhož se bude hezky kouřit, když si simáci udělají romantický večer u krbu. Stavba baráků by měla být velice jednoduchá, čímž pádem by i nováčci měli dokázat vybudovat architektonické skvosty s šikmými stěnami, nejrůzněji zatočenými schodišti atd. Namísto holých podlah si nově rozložíme i krásné koberce, jejichž výběr by měl být vážně impozantní a komu by to snad nestačilo, může si importovat vlastní vzorek, aby se skutečně cítil „jako doma“. K vybavení domácnosti je pro nás připraveno úchvatných 500 kusů nábytku a dalších dekorací. Pro zajímavost, první Sims měli, bez datadisků, těchto objektů jen 200. Předměty se pak rozřazují do různých kolekcí např. si můžete vyzdobit byt ve stylu divokého západu či mořských hlubin. Na všechny tyto krásné věcičky si ale budeme muset nejdříve vydělat, a proto bude přítomno na 18 různých zaměstnání, což není nijak ohromující číslo jako v ostatních případech, ale k uspokojení našich potřeb by to stačit mělo. Dalších 21 činností je připraveno pro teenagery a seniory (budou pobírat i důchod), aby se nenudili.
Grafika se změnila k nepoznání. Nyní se jedná o plně 3D záležitost se skvělým rozanimováním všech postav, pohyblivé by měly být i vlasy na hlavě, což samo o sobě svědčí o obrovské míře detailu. Naprostá většina obrázků je vytvořena za použití tzv. akční kamery, která bude volně rotovatelná i zoomovatelná, ale pro větší přehlednost si stiskem jediné klávesy budeme moci přivolat pohled z ptačí perspektivy, ale věřím, že pokud to nebude vysloveně nutné, tak zůstaneme u krásných detailních záběrů. Ale netěšte se zas tak moc, hanbaté záběry budou opět rozpixelovány k nepoznání. Pokud se vám nějaký ten herní obraz zalíbí, můžete si ho vyfotit a podělit se s ním s ostatními nadšenci na internetu. Ovšem, nebudeme jen fotit, ale také natáčet důležité události v životech simáků, jako je svatba či pohřeb, což jsou akce, které se vždy tráví v úzkém kruhu nejbližších.
Jak se z toho všeho zdá, opět se máme na co těšit. Možností jak se bavit bude nesčíselné množství a všechny jejich kombinace nás dozajista zaujmou na hodně dlouho. Minimálně do té doby, než vyjde nějaký ten přídavný datadisk, s nimiž už se zcela otevřeně počítá. Uvidíme, co bude jejich obsahem, ale nápadů má Maxis určitě dostatek. Musím však dodat, že na The Sims 2 již nepracuje přímo Will Wright, jelikož má co dělat s jiným ambiciózním a dosud neohlášeným projektem. Ale nemusíme se bát, na svůj tým bedlivě dohlíží a snad nepřipustí, aby se něco zkazilo.
|