The Roots - povedené fantasy RPG?

  • 2
Každé nové RPG vítáme s otevřenou náručí a nejinak tomu bude u slibně vypadajícího titulu The Roots s propracovaným fantasy příběhem, originálním bojovým systémem a samozřejmě také spoustou monster a předmětů...

The Roots
Výrobce: Tannhauser Gate
Vydavatel: Cenega Publishing
Datum vydání: podzim 2004
homepage
The Roots Mezinárodní společnost Cenega Publishing, na jejímž vzniku mají lví podíl i Češi, rozšiřuje své portfolium vydávaných her více než rychle a solidně se tak etabluje na vydavatelském poli vedle mnohem silnějších velikánů. Zároveň také zvyšuje kvalitu her, která byla zpočátku spíše průměrná, ale přes velice dobré hry by se měla dostat až na samou špici. Tam by mohl skončit i velice nadějně vypadající titul The Roots, jehož oficiálního ohlášení jsme se dočkali teprve nedávno. Vývoj má na svědomí v jistých kruzích známá společnost Tannhauser Gate, která se do herních análů poměrně úspěšně zapsala již svým debutem – MMORPG Mimesis Online. Jednalo se o sci-fi záležitost s příměsí fantasy a především díky propracovanému a poutavému prostředí zaujala dostatek hráčů na to, aby od roku 2002 přežila do dnešních dní a navíc se rozšířila až do daleké Koreje, která v tomto odvětví jak víme akceptuje jen tu nejlepší kvalitu. Je tedy trochu škoda, že se Mimesis Online nedostala do naší malé republiky navíc se o ní zdejší hráči ani neměli možnost dozvědět. Něco podobného by se u The Roots nemělo stát, jelikož vzhledem k českému vydavateli se jistě chystá i rozsáhlá podpora našinců. A o co The Roots že půjde? Možná by reference tvůrců sváděly k další onlinovce, ale ti se trochu proti proudu (většina autorů se právě nyní vrhá na MMO hry) pouštějí do tvorby offline fantasy RPG s velkým nádechem mystiky, což zní přinejmenším poutavě.

Tannhauser Gate si nenechali ujít možnost vytvořit skutečně propracovaný příběh v příjemném a rozsáhlém fantasy světě. V zásadě by mělo jít o boj člověka proti silám osudu a prastarým bohům ve světě, kde se o harmonii starají stromy elementů. Za časů, které pamatují jen ti nejstarší z nejstarších vládli pevnou rukou bohové. Přestože na oko tehdejší svět nemohl nikdo počastovat přízviskem jiným než harmonický či mírumilovný, tak mnohým bylo jasné, že krvavý a smrtící konflikt je jen otázkou času. A co čert nechtěl, masakr skutečně začal. Proti sobě stanul ďábelský lord a dáma života. Oba měli četné přívržence z řad ostatního božstva. Ani lidé nemohli zůstat stranou a mnoho z nich zemřelo a ještě více bylo zavrženo k životu v prokletí. Ti, co bez úhony přežili museli spoléhat na laskavost bohů. Ďábla se nakonec podařilo zlikvidovat a jeho ostatky byly shozeny na zem. Po staletích The Roots klidu, o něž se starají stromy elementů se ale zlo opět začne probouzet k životu prostřednictvím posluhovačů temného pána, který má zájem uvrhnout svět do chaosu a ujmout se vlády. Začne tedy stromy ničit a všichni již začnou pochybovat o světlých zítřcích. Moc pekelníků je skutečně obrovská a jediný, kdo se jí může postavit je zdánlivě obyčejný, na druhý pohled však již vyvolený hrdina. Základní kostra sice nepřináší mnoho jiného, ale zato slibuje skvělou zábavu v podobě nejrůznějšího intrikaření, neočekávaných příhod a nejistoty. Prostě vynikající dobrodružství, jehož hlavní dějová linka by měla být veskrze lineární, i když samozřejmě ne tak, jak to známe z akčních her.

Autoři zastávají myšlenku, že zcela volný svět, kde můžete dělat cokoliv se vám zachce nesplňuje jejich požadavky a může v něm dojít k mnoha nelogičnostem. Zaměřují se především na intenzivní zážitek, což nutně neznamená, že hra bude horší než třeba takový Morrowind. Jen přichází s jiným přístupem a až jeho realizace ukáže, zda byla tato cesta správnou. Každopádně se můžeme těšit alespoň na volnost, co se týče řešení úkolů a tvůrci nezanevřeli ani na postranní zápletky a questy, které sice nepotkáme The Roots na každém kroku, ale užijeme si jich rozhodně dosyta. Co tvůrci hráčům vezmou na volnosti, to jim přidají na pestrosti světa, jelikož ta bude vskutku nevídaná. Údajně by měl být skvěle proměnlivý a nestane se nám, že bychom se dlouho potloukali ve stereotypních lokacích. Sotva začne hlodat červík nudy, už spěchá na pomoc nějaká ta pořádná změna, která dodá nový impuls. Nebudeme prozkoumávat jen obligátní lokace, jak by si někdo mohl myslet, ale navštívíme i létající ostrovy, démonické propasti či lesy z jiného světa. Abychom si od té originality trochu odpočinuli, podíváme se i na profláklé hřbitovy, pouště, ledové pláně, hory, katakomby či husté porosty. A to zdaleka není všechno. Cestování do astrálních světů bude možné pomocí magických portálů. Do oblak nás vynesou vzdušné lodě a delší vzdálenosti překonáme pomocí převozníků. Na špičkové úrovni bude obydlenost a vůbec celková živost všech těchto světů. Všude nalezneme nové a originální NPC charaktery, které nám prozradí něco z propracovaného příběhu a zároveň si budou žít vlastní život, do něhož jim nějakou tou výpomocí můžete, ale také nemusíte zasáhnout. The Roots

The Roots přinesou spoustu originálních a dosud neviděných prvků, které si s největší pravděpodobností oblíbíte. Z největší části půjde o RPG, ale značné pozornosti se dočkají i akční části s neméně zajímavou adventurní složkou. Zažitá schémata se tvůrcům nelíbí, čímž pádem se jich nechtějí ani držet, ale vše si udělají po svém. Tak třeba veškeré souboje se ve hře odehrávají ve speciálních arénách. V tomto případě se jedná o podobnost s Pokémonem, ale ta je jistě jen čistě náhodná. Boje budou tahové s příměsí realtime prvků a jejich průběh bude značně svižný. Nejlépe by se dal přirovnat asi ke Knights of the Old Republic. Bojový systém nabídne velké množství taktických prvků, což je jedině dobře. Souboje by měly být opravdu velice propracované s tunami detailních drobností, které však ke komfortu a taktické hloubce přispějí lvím dílem. Zajímavě zní také implementace miniher, podobně jako ve výše zmíněném RPG. Půjde třeba o závod zeppelinů nebo hraní Trionu, tedy populární logické hry, na níž narazíte naThe Roots každém rohu. Každé správné RPG pak také samozřejmě musí obsahovat tuny předmětů jako jsou zbraně, brnění, rukavice, boty, prostě všechno. A The Roots naštěstí nebudou výjimkou, takže o dlouhodobou motivaci máme postaráno.

Velice zajímavý je i magický systém, který si zakládá na elementech ohně, země, vody, vzduchu a kromě toho, že se kolem nich z větší části točí příběh, tak je magické charaktery využijí i k mocnému kouzlení. V každé ze sfér bude celých 80 kouzel, což nás jednoduchou matematikou dostává k tučnému počtu 320 celkově. V rámci zlehčení hry by se měla zlepšovat vždy celá sféra a kouzla v ní se tak stanou mocnějšími. Ale ta skutečně vychytaná kouzla nebudou přístupná skrze obyčejné zlepšování, ale nejprve si je budete muset najít v podobě svitku. Aby toho náhodou nebylo málo, můžeme se těšit i na speciální magické zbraně, které kouzlí i bez svitků či příslušnosti k některé z magických sfér. Všechny školy magie budou mít propracovaný arzenál kouzel, která pokryjí celou škálu, i když zaměřením se samozřejmě budou lišit.The Roots

Hlavní hrdina byl vyvolán zmíněnými stromy a vychován spravedlivým mužem, který z něj udělal čestného a respektuhodného muže(případně ženu). Ani co do charismatu se nemá za co stydět, takže bude radost jeho prostřednictvím prožívat poutavý příběh. Samotný vývoj nebude hned na počátku ovlivnitelný, takže můžete s klidem zapomenout na rozdělování bodíků do vlastností a schopností. Ovšem po krátkém seznámení se hrou bude již nutné formovat charakter do nějaké škatulky a v tom směru také rozdělovat zkušenostní bodíky. Co by to ostatně bylo za RPG bez takového systému, že? V průběhu hry by mělo být možné měnit bojové třídy a třeba se i přetransformovat v postavu s jinými prioritami. Samozřejmě ale v takovém případě musíte počítat s určitými penalizacemi. Co se týče boje, bude v základu dělen na blízký, z dálky a v neposlední řadě také magický. Vedle tohoto rozdělení ale bude ještě hafo dalších možností specializace. Vývoj charakteru a zlepšování v daných vlastnostech probíhá jejich častým konáním,The Roots čímž pádem kouzelník musí neustále cvičit nějaké ty čáry, aby mu v ostrém boji nevypověděla hůlka službu. Budou tu ale i další možnosti v získávání jiných dovedností. Při dostatečném počtu zkušenostních bodů a postupu na další level si z nabídky můžete vybrat nějaký ten skill a dále ho pak vylepšovat.

Také NPC charaktery mohou být při vyučování užitečné a jejich prostřednictvím není nemožné získat další schopnosti. Pak jsou tu ještě artefakty, jež se dají buď kupovat nebo, především pak ty nejmocnější, získávat zabíjením silných protivníků. Trochu neuvěřitelně zní zpráva, že velká většina statistik charakterizujících hlavní postavu nebude vůbec zahrnuta a největší roli bude hrát ukazatel zdraví, many, síly či obrany. Zatím není úplně jisté, jak se bez těchto znázornění autoři obejdou, ale zní to přinejmenším zajímavě. Hodně bychom prý měli poznat ze samotné obrazovky a akcí vykonávaných hrdnou. Rozhodně potěšitelné je ale to, že se již nebudeme ztrácet v tunách statistik. Velkým příslibem se zdá být i plánovaná partička spolubojovníků. Cestou totiž narazíme na mnohé postavy, které jsou do příběhu nějak zapleteny nebo jen sledují vlastní prospěch, jenž se v jistých částech slučuje s vaším putovánímThe Roots . V takovém případě je možné, že se k vám přidají. Většinou se budou moci pyšnit nějakým tím bonusem nebo speciální schopností či zdatností jako třeba v boji na blízko nebo magii. Mnozí parťáci budou zvláštní i povahově jako třeba ušlechtilý upír Vlad von Rotflav. Společníky bude možné ovládat, a to především v arénových soubojích, kde by mělo dojít k využití i jiných než k týmu trvale příslušících bojovníků. V tomto případě jde třeba o vyvolaná monstra apod. Limit na regulérní postavy je celkem krutý, více než tři se do party nevejdou, ale na výběr jich bude samozřejmě mnohem více. Vývoj všech postav bude vlastně stejný jako u hlavního hrdiny, jenže v jejich případě již budou mít nějaké ty predispozice, jichž se vyplatí využívat.

Grafická stránka se podle obrazových informací nemá zač stydět a nabídne minimálně příjemný nadprůměr se solidně rozpohybovanými charaktery a bohatým prostředím, které se bude moci pyšnit texturami ve vysokém rozlišení. V previewThe Roots jsme se nezmínili ani o různorodosti monster, která by jako snad všechno ve hře měla dosahovat skutečné grandióznosti. Nějakých 100 druhů monster nás potrápí na hodně dlouhou dobu. Dohromady to tak vypadá na vynikající akční RPG s mnohými adventurními prvky, které na to ale jde o dost složitější cestou než Diablo, což pocítíme především na taktických soubojích, klišovitém, ale propracovaném příběhu, slušném managementu party ještě na mnoha dalších aspektech. Osobně se na hru velice těším, a to již jen z toho důvodu, že chci vědět, jak si autoři povedeného Mimesis Online poradí s další výzvou. Doplním ještě skutečnost, že hra vedle PC vyjde i na X-BOX. To by mohlo znamenat trochu kostrbaté ovládání, ale snad bude odladění na PC věnována dostatečná pozornost. Dozvědět bychom se to měli někdy ve druhé polovině tohoto roku.


Index očekávání: 8/10