Star Trek: Legacy

  • 15
Dlouho jsme tu neměli žádný titul z oblíbeného prostředí seriálu Star Trek. Nyní se však na toto pole vrhá Bethesda, která pracuje na taktické hře, kde budete ovládat flotilu vesmírných korábů. A to si jistě necháte libit.

Star Trek: Legacy Licence Star Trek promítaná do virtuálního prostředí není zrovna ověnčena vavříny. Někdo by dokonce mohl říci, že je prokletá, jelikož když už se za čas nějaký ten titul povede, na trhu pak nepochopitelně propadne. Většinou jsou ale Star Trek hry ke všemu přinejlepším průměrné, až poslední dobou se začalo blýskat na lepší časy. Jenže to se zase nepohodl dlouholetý držitel herní licence Activison s vlastníkem práv, mediálním molochem Viacom a dlouho to vypadalo, že nebudeme mít ani špatné, ani neúspěšné, prostě vůbec žádné Star Trek kousky. Naštěstí se do hry vložila neustále se rozrůstající Bethesda (TES IV: Oblivion, Fallout 3), získala práva pro sebe a v rámci tvorby prvního projektu je předala do rukou Mac Doc Software, jehož šéf Dr. Ian Davis takřka propadl euforii: „Cítíme se jako doma – Star Treku vděčíme za mnohé a chceme se za to revanžovat,“ připomíná práce na Star Trek: Armada 2, které studiu zajistily pozvánku mezi širší vývojářskou elitu.

Ztělesníme tu admirála jedné menší flotily vesmírných lodí a s její pomocí rozsekáme nepřátele všeho druhu.

Star Trek: Legacy Legacy je právě duchovním pokračovatelem druhého dílu Armady. Ztělesníme tu admirála jedné menší flotily vesmírných lodí a s její pomocí rozsekáme nepřátele všeho druhu. Hlavní zápletka se točí okolo tajemné rasy Ikonianů, jež si střihla důležitou roli v jednom z dílů seriálů a nyní by tedy její působnost měla být ještě rozšířena. Jejich vědec Sovac pomocí technologie pro cestování v čase vytvoří jakýsi utopický ráj, na čemž by samo o sobě nebylo nic špatného, jen kdyby se tenhle mozek nespojil s Borgy. Postupně si projdeme pět význačných sérií: Enterprise, The Original Series, The Next Generation, Deep Space Nine a Voyager. Navštívíme tak dobře známá místa, častokrát však z úplně jiné perspektivy.

Do začátku dostaneme jednu dvě lodě dobře známé třídy NX-01, přičemž flotila se s postupem času bude samozřejmě rozrůstat. Tvůrci kladou důraz na dynamiku s akcí a tvrdí, že Legacy je spíše týmovou taktickou akcí, než klasickou realtimovou strategií. Ovšem bez dostatečně silného výzkumného oddělení byste se obešli stěží – to vyrábí nové upgrady, přídavky i zcela nové lodě, které Star Trek: Legacy si pořizujete za speciální bodíky. Ty získáte úspěšným plněním misí a distribuujete pak také do schopností letky. Úkoly by měly být ve většině případů nelineární, tudíž i splnitelné vícero způsoby.

Vývojáři rádi prezentují bitvu federačních křižníků, kde soupeří plavidla z Kirkovy a Picardovy éry. Na očekávanou otázku, zda technologie z trekovské současnosti daleko nepředčí tu z minulosti, se Ian David usmívá: „Ah, to je prastarý dotaz. Myslím, že dlouho opečovávanou a vylepšovanou loď nebudete chtít jen tak poslat na starého železa. Star Trek je přece tím, čím je i díky lásce k vlastním vesmírným korábům, nebo ne?“ Pěkně poeticky řečeno, ale nás spíš zajímá, jak to bude s vlastní vyvážeností. „Kdo říká, že na maximum vylepšená loď třídy Constitution nemůže udržet krok s Ambasadorským plavidlem,“ dodává Davis. To jsme rádi, protože Star Trek: Legacy nabídne nesmírně velké množství technologií, jež by se v případě nedostatečného balancigu mohly ve jménu chaosu obrátit proti hráčům. Vždyť jen upgradovatelných lodí bude přes šedesát, Star Trek: Legacy ať už patří Federaci, Klingonům, Borgům či Romulanům.

Tvůrci kladou důraz na dynamiku s akcí a tvrdí, že Legacy je spíše týmovou taktickou akcí, než klasickou realtimovou strategií.

Cílem autorů je dosažení určitého stupně realismu, takže nepočítejte s tím, že byste si jakýkoliv křižník vystavěli během třiceti sekund. Budete se muset snažit přežít s co možná nejmenšími ztrátami, protože skutečně každou z nich velmi pocítíte a náhrada je vždy věcí značně komplikovanou. Už starý Starfleet Command oplýval podobnou nabídkou jako Legacy, a přestože nešlo vůbec o špatnou hru, dojela na komplikovaný micro-management, s nímž neměl nikdo náladu se obtěžovat. Mac Doc Software jsou si toho naštěstí vědomi a připravují přístupný a hlavně přehledný interface. Uživatelsky přívětivá hra snad zůstane, ačkoliv u každé lodi musíte velmi pečlivě počítat s jejími silnými a slabými stránkami.

Prokletí Star Trek her

Ani velmi dobré startrekovské tituly to nemají jednoduché. Vezměme si třeba ten nejaktuálnější – Star Trek Voyager: Elite Force 2. „Na krabici jsme Star-Trek logo natiskli co možná nejmenším písmem, abychom nikoho neodradili“, vzpomíná zakladatel a president studia Ritual Software, Tom Mustaine. Recenze byly dobré, titul se dokonce dobře prodával. „Ale zrovna tehdy přišel náš vydavatel, společnost Activision, na nápad zažalovat Paramount za nedostatečnou kvalitu nových filmových a televizních předloh. Výsledkem bylo mimo jiné to, že nové kusy hry už nemohly být dolisovány.“ Je to skutečně prokletí?

Jak si představit samotné boje? Půjde o pseudo 3D jako tomu je u SW: Empire at War nebo se můžeme těšit na kompletní 3D ne nepodobné Homeworldu? Ian Davis ujišťuje, že celá hra, až na menu, poběží v plnohodnotném 3D, ale přitom Star Trek: Legacy slibuje zachování přehlednosti. Typicky nebudete ovládat více jak čtyři lodě zároveň. Chytrá umělá inteligence se navíc postará, že se nebudete muset pořád starat o problematické palubní systémy, ale v případě potřeby vám umožní se plně koncentrovat na boj. Pokud utrpíte poškození, rozhodně se vyplatí neváhat a vypravit nakřáplé lodě do nejbližších doků, které mají hrát velkou taktickou roli. Některé stanice vám budou nakloněny, jiné nikoliv. Je zapotřebí dohlédnout na to, aby vám nepřátelé doky nezabírali nebo rovnou neničili.

Chytrá umělá inteligence se navíc postará, že se nebudete muset pořád starat o problematické palubní systémy, ale v případě potřeby vám umožní se plně koncentrovat na boj.

Star Trek: Legacy by utrápenou licenci konečně mohlo zavést na tu správnou kolej, kde nám zase bude dělat radost. Mac Doc Software si rozumí s nejlepšími technologiemi a snaží se o originální herní principy, které však naštěstí přehnaně nekomplikuje. S trochou fantazie by se hra dala přirovnat k dřívějším dílům série Rainbow Six, akorát zasazeným do vesmíru. Je ale celkem jedno, zda ovládáte vojáky nebo vesmírné lodě, hlavní je, že si milovníci taktiky užijí. A kdy nám Legacy vyjde? Inu, autoři hovoří o letošním podzimu, ovšem my bychom při současném stavu věcí ještě trochu přidali.

Index očekávání: 85%