Space Colony - vesmírní The Sims?

  12:00aktualizováno  10. září 10:59
Space Colony je budovatelská vesmírná strategie říznutá elementem starání se o potřeby a přání dvacítky charakterově rozličných kolonistů. Nouze by neměla být ani o humorné scénky a útoky odporných alienů.

Space Colony
Výrobce: Firefly Studios
Vydavatel: Take 2
Datum vydání: září 2003
homepage
Space Colony Firefly Studios (homepage), tvůrci strategické série Stronghold, se rozhodli zkusit také něco jiného, než středověkou budovatelskou strategii okořeněnou bitvami o vypiplané hrady. Přesto i nadále zůstali věrni svému žánru, strategii - pouze se přesunuli do vesmíru a více se zaměřili na prokreslení jednotlivých postav, které nyní více tvoří duši hry. Co z toho vzniklo? Budovatelská strategie Space Colony – ovšem náplní tohoto počinu není pouze budování vesmírné kolonie a nezbytné starání se o přísun jídla a kyslíku. Očekávat můžeme nevyzpytatelné vulkanické prostředí či přímo nabízející se mimozemskou invazi. Té jsme byli svědky na letošní E3, když mnoho odporných vetřelců útočilo na pozici základny, kterou bránil jediný panáček sedící za kanónem. Nicméně budování a vedení vesmírné kolonie je pouze jedna strana toho, čím se Space Colony pochlubí. Tu druhou představují samotní lidé, se svými jmény, funkcemi, Space Colony tužbami a zvyky – samozřejmě se nejedná o přímou konkurenci vůči očekávaným Sims 2, ale "pouze" důležitý element hry, poněvadž Space Colony si stále drží označení strategie.

Space Colony předkládá i svůj příběh neblahé budoucnosti, který není nutným zlem, ale hnacím motorem. Vně hry jde pak především o minulost jednotlivých postav, jež ozřejmuje pohnutky zúčastněných kolonizátorů. Z globálního hlediska: píše se rok 2153 a země je ekonomicky zcela vyčerpaná a nesoběstačná – hledají se proto alternativní zdroje příjmů. A právě kolonizace se jeví jako nejsnazší cesta jak přijít k penězům. Na vybranou planetu vyšleme tým, ten zajistí vytěžení všech dostupných zdrojů a eliminuje veškeré potenciální nebezpečí ohrožující zisk, posléze odlétáme na další planetu... Tím se propracováváme k samotným postavám. Hlavní hrdinou sci-fi podívané je mladá, čestná a sebevědomá Venus Jones, která si chce vydělat svoje prachy a vypadnout. Je na ní spolehnutí, má za sebou již tři těžební zakázky a s touhle Space Colony počítá jako s poslední. Jenže...

Různorodých postav si dohromady užijeme přesně dvacet, přičemž v prvních misích se staráme pouze o vybrané z nich (zatímco v posledních nám tvůrci nasadí do kolonie všechny). Klíčem k úspěchu je logicky spokojenost všech kolonistů, kteří tak díky tomu podávají své nejlepší výkony. Chtějí za svoji práci brát adekvátní plat, dopřát si dostatek spánku, dát si sprchu kdykoli chtějí a samozřejmě chodit třeba na diskotéku nebo si zahrát na automatech. V potaz ale musíme brát fakt, že co baví jednoho, nemusí nutně bavit druhého. Takže zatímco Tami miluje tancování, Stig si jde raději sednout do baru a klopit do sebe jedno pivo za druhým. Jiný charakter zase často trpí depresemi, další je "sexistické prase" jehož ideální rande by byla schůzka se sebou samým. Každý človíček se v závislosti na událostech a prostředí nějak cítí, postavy mezi sebou mohou navazovat vztahy, nenávidět se... Kromě několika charakteristik ovlivňující výše jmenované faktory však každý disponuje schopnostmi, díky čemuž nepohodlného a nespokojeného človíčka nemůžeme jednoduše ignorovat. Jeho dovednosti by nám totiž v určité fázi hry mohly zatraceně chybět.

ALIEN HORDE - propagační mini-hra

Alien Horde V souvislosti s vydáním strategie Space Colony vyšla poměrně zábavná akční minihra Alien Horde – zachraňujeme jednoho člena týmu ze spárů vetřelců. Pokud se nacházíme na základně, můžeme střílet z obranné věže, nicméně cesta k záchraně spočívá v opuštění kolonie. Venku si musíme dávat pozor nejenom na vetřelce, ale i na omezenou zásobu kyslíku. To vše v klasické, ale neodfláknuté 2D grafice. Příjemně hratelnou propagační demoverzi stahujte z Bonuswebu zde.

Space Colony Tato odvážná vesmírná budovatelská strategie rovnoměrně kombinovaná se staráním se o potřeby a pocity kolonistů zpřístupní, v plné verzi, tři herní módy. První se ničím neliší od podobných her – máme dvacet čtyři misí a ty postupně plníme. Dále tu máme dalších dvacet čtyři misí, které se dělí, podle jejich zaměření, do tří kategorií: ekonomická, válečná, lidská. Poslední mód spočívá v mírumilovné výstavbě s mnoha možnostmi v nastavení. Grafické zpracování pro tenhle typ dokonale sedí, tvůrci navíc dodávají, že retro comisové zobrazení zvolili z prozaického důvodu: jejich záměrem nebyla smrtelně vážná strategie, spíše opačně, humor představuje nedílnou součást hry. A k tomu se tenhle styl hodí perfektně. Navíc na to, jak se tvůrcům jejich ambiciózní plány podaří převést na obrazovky monitorů nemusíme čekat nijak dlouho – Space Colony v Evropě vycházejí na konci září.

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Další z rubriky

Zahráli jsme si Assassin's Creed Odyssey, letošní díl je celkem ukecaný

Assassin’s Creed Odyssey

Assassin's Creed Odyssey se hraje podobně jako loňský Origins ze starověkého Egypta, téma starověkého Řecka a prostředí...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

PRVNÍ DOJMY: Svět Falloutu 76 je obrovský a detailní, ale vládne mu nuda

Fallout 76

Prvních několik hodin ve světě nového Falloutu nás příliš nepřesvědčilo. Rozlehlý svět není zaplněný adekvátním obsahem...

Najdete na iDNES.cz