Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Silent Storm - ambiciózní akce

  12:00
Taktická akce s prvky RPG a propracovaným tahovým bojovým systémem - to zní ambiciózně. Ještě doplníme, že objekty - a to včetně velkých baráků - jsou zničitelné; nezbývá než dodat: velmi ambiciózně.

Silent Storm
Výrobce: Nival Interactive
Vydavatel: TBA
Datum vydání: 30. května
homepage
Silent Storm Pokud bych měl Silent Storm představit v jedné (dlouhé) větě, řekl bych – jedná se o taktickou akci s prvky RPG, jejíž dějové pozadí představuje druhá světová válka, v níž velíme elitní skupince vojáků, kteří se v tahovém systému utkávají s rozličnými nepřáteli. Uff. Hluboko za nepřátelskými liniemi hráč plní nejrůznější, povětšinou delikátní záškodnické akce, aby zabránil nepřátelům v postupu. Hra je částečně inspirována skutečnými událostmi, čekají nás kampaně jak za spojence, tak nacisty. A na co všechno se můžeme těšit? Základna nájemných žoldáků, z nichž si hráč sestavuje svoji skupinu, čítá více jak čtyřicet elitních jednotlivců různých národností (hovoří se o třiceti národnostech). Každý z těchto vojáků disponuje určitými schopnostmi, čili průběh mise velmi ovlivňuje i výběr "správných" vojáků pro daný úkol. V opačném případě může skončit sabotážní mise absolutním fiaskem. Nezapomínejme také, že vždy budeme operovat maximálně s pětičlenným komandem. Výbava čítající autentické prostředky - jako třeba Silent Storm speciálně upravené nože, ruční raketomet a mnohé další, často ne příliš běžné - se co do počtu blíží osmdesáti kusům.

Poutavý herní atribut jistě zosobňuje pohledné 3D prostředí, do něhož autoři hru zasadili. Hlavní stavební prvek potom představují nelineární kampaně, které počítač sám generuje. Jistě se tím zvyšuje variabilita, na druhou stranu tím tvůrci více balancují nad propastí, poněvadž stejnou měrou jsou logicky kladeny požadavky i na kvalitu generátoru. Tvůrci se dušují, respektive zdůrazňují jednu nespornou výhodu – hráč si může vybrat, jakým stylem a s jakou obtížností hru projde. Jednak se nabízí oblíbené plížení se podél zdí, opatrné našlapování, likvidace nepřátel, ovšem na hře si smlsnou i o něco přímočařejší hráči – Silent Storm půjde hrát jako akčnější záležitost. Záleží na vás – stěžejní úkoly půjdou řešit několika odlišnými cestami. Zajímavě zní informace o interaktivitě prostředí – všechno, na co ve hře narazíme, totiž půjde rozstřílet, vyhodit do vzduchu, zkrátka zničit (a to včetně vícepodlažních budov).

Silent Storm Podívejme se podrobněji na charaktery jako takové. Co se týče povolání, zde nás žádné výrazné překvapení nečeká a logicky ani nemůže: setkáme se s průzkumníkem, odstřelovačem, klasickým vojákem, granátníkem, medikem a šestici uzavírá inženýr. Nejdřív si zvolíme charakter, posléze přiřadíme jedno z výše uvedených povolání, přizpůsobíme základní dovednostní body, schopnosti a díky technologii LifeMode vdechneme osobě povrchní virtuální život. Mezi základními vlastnostmi nalezneme devět dovedností nezávisle na charakteru, přičemž k jejich vylepšování dochází na základě jejich používání – dejme tomu, že odstřelovač si svoje umění přesného zaměřování vylepší především častým tréninkem. A to je správně... K tomu si však ještě připočtěme zhruba dalších padesát podružných dovedností.

Boje v interiérech i exteriérech velkou měrou vycházejí z definice, že všechno je zničitelné, tedy pokročilého fyzikálního modelu (jestliže vyhodíte do vzduchu první podlaží baráku, logicky se to nad ním podle fyzikálních Silent Storm zákonů zhroutí). Ten se ostatně projevuje i v dělení zásahů, které "spravedlivě", lze-li to takto vůbec říci, rozděluje poškození vůči různým částem těla. V euforii o realističnosti hry se, v případě splnění slibů, dočkáme opravdové vizuální hostiny – trajektorie kulek, poškozování v závislosti na materiálu... Uveďme si příklad – zatímco o kámen se vystřelená kulka zastaví, dřevěnými dveřmi projde jako nůž máslem. Na jednom videu, respektive animovaném gifu, lze zahlédnout, jak voják střílející do zdi ničí jednotlivé cihly a ve zdi vzniká díra. S tím souvisí i množství nových taktik, jimiž zatím příliš her neoplývalo.

Součástí plné hry bude editor, v němž pracují sami autoři. Hráči si tak mohou vytvořit nejenom vlastní mapy, ale též budovy, nahrát do hry svoje vlastní textury, měnit chování zbraní a vlastnoručně odlaďovat chování umělé inteligence. To vše půjde spojit do jednotné kampaně, která by nás, v případě invence nějakého zapáleného hráče, mohla všechny ještě pěkně překvapit. V jednom rozhovoru padla otázka, jakého herního prvku si ve své hře autoři nejvíce cení. Odpověď byla jednoznačná – hráčovy svobody. Autorům nejde o to připravit ohromné množství dopředu připravených skriptů, ale chtějí spoléhat na náhodné události, aby se tatáž mise neomrzela a šlo v ní vymyslet mnoho různých taktik. Ptáte-li se na můj názor, bude slovíčko "uvidíme" asi tím nejlepším, co mohu dodat. Jedná se totiž o velmi ambiciozní a i z obrázků pohledný projekt, proto si netroufám, alespoň do vydání hmatatelné ukázky, v ničem spekulovat.

Autor:
Témata: Máslo, nůž, virtuální
  • Nejčtenější

Nejpopulárnější streamerka se rozešla a sdílí historky ze seznamek

Streamerka Imane „Pokimane“ Anys se svým fanouškům svěřila, že se jí rozpadl dlouholetý vztah....

Nejsem zlatokopka, brání se nová přítelkyně jednoho z nejbohatších streamerů

Populární herní streamer Felix Lengyel, známý fanouškům pod přezdívkou xQc, daroval své nové...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rychlý pád až na dno. Streamer má po kariéře kvůli obtěžování nezletilé

Herní streamer Herschel Beahm známý pod přezdívkou Dr Disrespect si vydobyl popularitu a bohatství...

Chtěli vytvořit Skyrim planetu ve Starfieldu, reakce fanoušků je zklamala

Skupina fanoušků her od Bethesdy si uložila heroický úkol, přenést fantasy svět Tamrielu, známého...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jasný signál fanouškům. Polské studio teď zaměstnává hlavně nový Zaklínač

Ačkoliv má polské studio v přípravě hned několik projektů, aktuální informace naznačují tomu, že...

Šel jsem si pro výpověď, místo toho mě povýšili, vzpomíná režisér Cyberpunku

Vývojář Pawel Sasko z polského studia CD Projekt prozradil, že když si ho před časem vedení...

Stýská se vám po značce Command & Conquer? Zkuste skvělé demo Tempest Rising

Na Steamu se nečekaně objevilo demo skvěle vypadající strategie Tempest Rising, která se přiznaně...

Predátor z džungle Nahantu. Diablo 4 představuje nové povolání Spiritborn

Studio Blizzard blíž představilo nové povolání Spiritborn, které do hry zavítá letos v říjnu v...

Paramount zařízl sci-fi seriál Halo, přesto zůstává špetka naděje

Hraný sci-fi seriál Halo, které vznikl podle stejnojmenné herní série, končí. Paramount se rozhodl,...

Za celosvětový kolaps IT systémů může nečekaně absurdní chyba

Nepovedená aktualizace bezpečnostního softwaru společnosti Crowdstrike způsobila pád počítačů a serverů s operačním...

IT problémy způsobily kolaps bank i letišť. V Evropě i jinde ve světě

Řadu zemí v pátek zasáhly problémy s počítačovými systémy. Letiště kvůli výpadku čelila potížím s odbavováním letů,...

Zemřela Shannen Doherty. Hvězda Beverly Hills 90210 podlehla rakovině

Po téměř deseti letech boje s rakovinou zemřela americká herečka Shannen Doherty, informují média. Proslavil ji seriál...

Princezna Kate přišla s dcerou na Wimbledon, setkala se i s Krejčíkovou

Princezna Kate (42) přišla na mužské finále letošního Wimbledonu spolu se svou dcerou Charlotte (9). V zákulisí se...

Piju každý den. Dřív nebo později se upiju k smrti, líčí bývalý fotbalista Fenin

Fotbalista Martin Fenin (37) neprožívá nejlepší období. Nejen, že mu nevyšlo manželství s policistkou Beatou, se kterou...