Před časem jsme vás informovali o připravované taktické strategii z druhé světové války, v níž se ztotožníme s několikačlenným komandem, které bude operovat v týlu nepřítele. Tehdejší informace hovořili o strategii s pokročilým tahovým soubojovým systémem, přičemž mezi hlavní lákadla bezesporu patří různě fungují materiály (kulka proletí dřevěnými dveřmi, ale kamennou zdí nikoliv) a naprostá destrukce prostředí. Již dříve jsme měli možnost prohlédnou si videa, jež ledacos naznačovala, ale uvěřili jsme teprve v okamžiku, kdy jsme si nechali hru předvést a vyzkoušeli si úvodní misi. Kruh se uzavřel a my nestačili zírat – hra v pohybu vypadala velmi přívětivě a především, všechny ty pochybné řeči o totální destrukci byly pravdivé. Viděli jsme je na vlastní oči.
"Silents Storm lze považovat za tahovou taktickou RPG akci zasazenou do prostředí druhé světové války, se silným příběhem a využitím pokročilého bojového arzenálu tehdejší doby," uvedl Christian Braun z JoWoodu, jenž nám hru ochotně předváděl a asistoval při prvních nesmělých krůčcích úvodní seznamovací mise. Zprvu si však vybíráme, za jakou stranu hrajeme, od čehož se odvíjí příběh dvou odlišných kampaní, následuje obvyklá volba obtížnosti (easy, normal, hard). Další podstatný prvek se týká zvolení hlavního charakteru, kdy hráč stojí před obtížnou volbou, kterou z šesti nabízených profesí – jmenovitě průzkumníka, odstřelovače, vojáka, granátníka, zdravotníka a inženýra. Počítá se i s volbou národnosti, nicméně poněkud důležitější pro hru jsou schopnosti rozdělené na hlavní a vedlejší (určené povoláním). "Například sniper si svoji dovednost postupně vylepšuje tím, že často odstřeluje", prozrazuje Christian. Překvapivě velmi do detailů lze měnit vzezření zvoleného charakteru, které se provádí přes tah myši na příslušném posuvníku. Christian k tomu dodává: "Je to občas zábavná záležitost, měnit můžeme nejenom pohlaví, ale i národnost, barvu pleti, stáří, účes, vrásky a další drobnosti."
Ke zmíněné interaktivitě prostředí se Christian vyjádřil poměrně jasně: "Silent Storm fungje na engine, jenž dovoluje zničit naprosto vše. To znamená nejenom vojáky, ale též stromy, budovy... jde o podstatný strategický element. Pokud například uvidíte nepřítele za dřevěnými dveřmi a máte správnou zbraň, můžete se pokusit střílet skrze ně a zlikvidovat tak nepřítele." Hráčovo snažení doprovází příběh podávaný v in-game scénách, přičemž při detailním záběru na charakter vyniká očividná synchronizace rtů s mluveným slovem. Příběh začíná v roce 1943, kdy byl hráč vybrán jako velitel elitního týmu, jenž může obsahovat až pět dalších spolubojovníků. Díky neočekávaným událostem během misí se hráči mohou těšit na nelineární děj a průběh kampaně
"Pro lepší představu se hra prakticky hraje jako Fallout či Jagged Alliance 2 – do tahového módu se hra přepne až v okamžiku střetnutí s nepřítelem". Ovládání se rychle dostane do krve, v levém horním rohu vysledujeme počet akčních bodů, což naznačuje i barevně nastíněná cílová trasa. Na začátku máme samozřejmě tu čest s naprostými zelenáči, proto při prvním setkání s nepřítelem hra ohlašuje pravděpodobnost zásahu granátem dvě procenta. Postupujeme tudíž směrem ke třem postávajícím nacistům, čím kompletně vyčerpáváme svoje akční body. Šanci dostává nepřítel, ovšem ani on se nemůže pochlubit přesnou střelbou. Konečně se zase dostáváme na tah a s více než padesátiprocentní šancí na zásah nakonec posíláme prvního nácka k zemi. Na příjemném zážitku ze hry se podílí možnost volně manipulovat s pohledem na scénu, což zkrátka dovoluje připravit si tu nejlepší scénu pro boj. Další z herních vychytávek spočívá ve stromu dovedností, jenž zřejmě prošel přes kopírák Diabla 2, což však není vůbec na škodu – ba naopak. Dvě stejné postavy na totožné úrovni se však mohou podstatně lišit. Záleží totiž, které z větví stromu si hráč zvolí.
"Fyzikální model je velmi reálný," a důkaz na sebe nenechává dlouho čekat. Necháváme dopadnou granát k autu, které exploduje a tlaková vlna odhodí stranou postávající nacisty. Zkouším zkusmo hodit granát ke stromu, který se po výbuchu taktéž odporoučí k zemi. V plné kráse pokročilý fyzikální model oceňuji až v okamžiku, kdy na vlastní oči vidíme, jak výbušninou narušené základy baráku zapříčiní jeho skoro kompletní sesuv. Lze samozřejmě vyhazovat do vzduchu i jen pouhé zlomky zdí, pěkně cihlu po cihle. Samozřejmostí je najímaní žoldáků, každý s vlastní minulostí a dovednostmi – tyto a mnoho jiných informací či výbavy nabízí jakási základna, kemp. Vyzbrojování probíhá systémem "uchop a pusť", tedy přetahováním jednotlivých kusů mezi inventáři. Herní mapa rozeznává celkový pohled na mapu světa a lokální oblast. Právě lokální oblast sleduje umístění hlavní základny hráče a vyznačené mise coby body, a právě při přesunu lze narazit na nepřítele či zajímavé lokality (kdo hrál Fallout, ví přesně co a jak). Celkový dojem potom vyznívá jednoznačně – Silent Storm si bere z mnoha her to dobré, osvědčené a z mého úhlu pohledu jde o jeden z nejpřitažlivějších titulů prezentovaných na letošní E3.