|
Je tak více než kdy jindy třeba zasáhnout proti teroristům a zbavit je jak této hrůzostrašné možnosti útoku, ale také je nejlépe všechny zpacifikovat. Armádní jednotky musí pracovat v naprosté tajnosti, jelikož jinak by se ošátkovaní a vousatí muži nerozpakovali a bombu co nejdříve svrhli. Akce tisíců vojáků tak nepřipadá v úvahu, protože v případě, že by se nepovedla, mělo by to pro lidstvo nedozírné následky. Američané tak vysílají speciální jednotku, jejímž vůdcem budete právě vy. Hrou se údajně bude prolínat uvěřitelný příběh s fiktivními postavami a situacemi, které nám ovšem budou připadat značně povědomé tomu, co jsme třeba včera viděli ve zprávách. Realistický pocit bude utužován četnými cut-scénami, které se postarají o naléhavou atmosféru. Slibovány jsou i delší brífinky a informace o lokacích, kde se chystá další výsadek.
Jako v naprosté většině podobných her se můžete těšit na pěknou okružní cestu po celém světě, a to především po tom teroristickém, jehož země jako Sýrie, Kazachstán, Kongo či Čečensko mají Američané uvedené jako problematické, o čemž se přesvědčil na stejném místě, i když o trochu výše, napsaný Irák. Nejvíce času strávíme asi v Sýrii, kde začneme a s největší pravděpodobností tak skončíme, jelikož právě tam vede naprostá většina stop, které se však občas rozdvojí a zavedou nás do trochu odlišnějších, ale rovněž neutěšených zemí nejen třetího světa. V současnosti jsou v jednání i oblasti, kde by hráč přímo bránil vlasteneckou půdu přepady různých teroristických skupin. Zda se toho ve hře skutečně dočkáme zatím nevíme, ale jisté je, že by šlo o vítané zpestření, protože akce v zabydlených a zastavěných lokacích by byla přeci jen příjemně odlišná od jinak víceméně prázdných nebo zaostalých oblastí. Tím však nechceme autorům v žádném případě křivdit, tyto země tak opravdu vypadají a Zombie nám chtějí připravit tu nejautentičtější atmosféru, tudíž se na rozbořená a v poušti vystavěná městečka nesmíme zlobit. Například již zmíněná Sýrie vypadá se svým naoranžovělým pískem jako dobře známá Counter-Strike mapa Dust, samozřejmě v mnohem lepší kvalitě. Pokud se ptáte na poměr interiérů a exteriérů, musíme prohlásit, že převažovat budou venkovní areály, ale podíváme se i do budov, konkrétně pak rozsáhlých muničních skladů nebo továren. Taktika se v takových případech rovněž musí proměnit.
Celkově se můžeme těšit na pěkných dvanáct zbraní, což je číslo, na jaké jsme zvyklí z klasických akcí, ale ty taktické jich nabízí přeci jenom o dost více, vzpomeňme třeba Raven Shield. I z tohoto pohledu je tak evidentní, že se hra bude profilovat více na trochu inteligentnější řež, než na kdovíjaké plánování, kam by se daly započítat i rozličné kvéry. Na druhou stranu si v jejich oblasti tvůrci neodpustili jistý strategický prvek a po vzoru mnoha dnešních akcí zabudovali omezovač unesených zbraní. Vrcholu tento způsob dosáhl v Halo a právě to by vývojáři rádi překonali. Často se tak budete pozastavovat a přemýšlet, jaká bouchačka, případně jiné vybavení, by byla pro další postup nejvhodnější. Současně budeme moci nést jen čtyři zbraně, a to ještě ne přesně ty, co chceme, protože hra nám nabídne čtyři striktně omezené sloty pro pistoli, útočnou pušku, těžší zbraň, kde bude možné vybírat třeba z brokovnice nebo bazuky a v neposlední řadě si zařádíme i s mocnými granáty, jež jsou sice obsažené v každé druhé akci, ale jejich využití často pokulhává. Ne tak v Shadow Ops, kde jejich chytré využívání bude patřit k nejpoužívanějším pomůckám. Mělo by jich být vícero a dobře vrženým kouřovým granátem si hodně ulehčíte práci, což ostatně platí o všech odrůdách. Navíc se můžeme těšit na brýle s nočním viděním, které je prý skvěle propracováno a mnoho misí se bude odehrávat v noci, takže se zcela jistě nevyhneme opatrnému plížení. Někdy si na nás protivníci připraví i nepříjemné pasti, s nimiž mají autoři velké plány. Jejich konkrétní realizace však zůstává prozatím utajena, budeme prý mile překvapeni
Herním stylem se hra bude blížit Black Hawk Down, takže na jedné straně můžeme očekávat frenetickou akci, na té druhé realistický pocit z boje, který více než kdy jindy umocní vynikající šestikanálový zvuk. Shadow Ops budou totiž hrou hlasitou, hodně hlasitou. Všude sviští kulky, řvou civilisté, do toho vaši parťáci oznamují činnosti a situaci na bojišti z jejich pohledu. Pozadu nezůstanou ani nepřátelé, jež se rovněž komandují. Pokud vás neodhalí, můžete je také chvíli poslouchat a z jejich rozhovorů se dozvědět různé pikantnosti, ale i důležitosti. Něco podobného jsme dosud prý nemohli vidět a Zombie se snaží, abychom pochopili obrovský význam zvuku a všechno, čeho se s jeho pomocí dá dosáhnout. Přestože budou protivníků stovky a kosit je budete po davech, nemusíte se bát, že by jejich umělá inteligence nějak výrazně pokulhávala. Abychom měli šanci obstát, chystá se pro nás vychytaný systém krytí a schovávání se za překážkami. Vykouknutí a střelba naslepo pak nebudou žádným problémem.
O grafickou stránku hry se stará mocný Unreal Warfare engine, jenž zvládá všechno, na co si jen vzpomenete. Vedle rozsáhlých areálů zmiňme třeba skvěle a monumentálně působící výbuchy. Modely postav budou vymodelovány a rozpohybovány rovněž skvěle. Kdovíjak neohromí ani chystaný fyzikální model, kdy by mělo být možné většinu předmětů i nějaké ty budovy zničit. Všechno dohromady to ale představuje lákavý mix, který se ne vždy povede.
Velký důraz je kladen na multiplayer se spoustou módů. Známy jsou dosud deathmatch, team deathmatch, CTF či VIP Escort, v němž je třeba provést důležitou osobu nástrahami nepřátel. Cosi se šušká i o kooperativním módu, ale ten je potvrzen jen pro X-Box verzi. Nachystáno je hned deset rozlehlých map a autoři jsou si evidentně vědomi, že hra více hráčů je pro podobné tituly nutností, o čemž přesvědčil již BHD.
Celkově to tak nevypadá na žádný zázrak, který by sebral vítr z plachet Doomu 3 nebo Half-Life 2, ale o to se ShadowOps ani nesnaží. Půjde o válečnou akci s mírnými realistickými prvky, které poslouží především k okořenění atmosféry. Podobné hry se dnes a denně setkávají s úspěchem, přestože by se dalo prohlásit, že je jimi trh přesycen. Rozsáhlé úrovně s aktuální a poutavou zápletkou dokáží zaujmout pokaždé a Zombie Studios doufají, že v tomto případě tomu nebude jinak.
Index očekávání: 7/10