|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Vývojářské studio Stormregion má za sebou již řadu úspěšných titulů. Jmenujme třeba nedávno vydaný Codename: Panzers, což jak všichni jistě víme byla RTS válečná strategie, která brzy bude mít i své druhé pokračování. A když někdo něco umí dělat dobře, proč to nedělat dál? Nicméně o jejich chystaném ambiciózním hitu opět zaměřeném na druhou světovou válku, nikdo nic nevěděl, až do letošního veletrhu E3, kde vývojaři ze Stormregion spolu s Deep Silver představili hodně nadějný titul s názvem Rush for Berlin.
Bude tedy záležet na vás, jakou stranu si vyberete a s jakou stranou srazíte Berlín do kolen.
Opět se jedná o RTS strategii, která mapuje druhou světovou válku, respektive rok 1944 a 1945. Hlavním cílem hry je dobít Německo a obsadit hlavní město Berlín. Můžete si vybrat z několika spojeneckých jednotek, které se o pád Třetí říše postarají. Konkrétně to jsou Francouzi, Britové, Američané a Rusové. Bude tedy záležet na vás, jakou stranu si vyberete a s jakou stranou srazíte Berlín do kolen. Kampaně hry se vyvýjí podle skutečnosti, jak to v rocích 1944 a 1945 opravdu bylo. Nicméně autoři hry také slibují, že v některých ohledech bude mít hráč volnou ruku a může tedy také budovat novou historii. Většina úkolů se však bude odvíjet podle skutečnosti, díky tomu si tak zkusíme bojovat v Normandii, Ramagenu a nebo okusit konečně obsazení Berlína.
Ve hře se však objeví i další vychytávky jako je třeba vodka, po jejíž požití se zvýší vašemu družstvu morálka.
V současné době RTS strategií není jako šafránu, ba právě naopak - valí se na nás ze všech stran. Jestli je to dobré nebo špatné, ať každý uzná sám. Nicméně při takovémto množství RTS strategií je těžké vymyslet něco nového, něco co by hráče zaujalo a něco co by jen tak nějaká strategie neměla. V předchozím titulu Stormregionu Codename: Panzers autoři vytvořili vynikající hratelnost, grafiku a silný příběh. V tomto chtějí pokračovat i v Rush for Berlin. Nicméně několik nových vylepšení se ve hře objeví. Jednou z mnoha je vylepšování jednotek po každé bitvě. Klidně vám může zbýt několik jednotek celou hru - poté získávají nové dovednosti, jako je třeba schovávání ve stínech nebo stromech a pod. Ve hře se však objeví i další vychytávky jako je třeba vodka, po jejíž požití se zvýší vašemu družstvu morálka.
Návyková hratelnost hry se také odvíjí od dobře provedeného multiplayeru. Ten chtějí vývojaři ze Stormregionu opět vylepšit. Právě díky multiplayeru, jak autoři sami tvrdí, si zajistí odlišnost od ostatních RTS strategií dnešní doby. No uvidíme sami, s čím autoři přijdou. Ve hře bude možnost posílat na nepřítele falešné tanky, jak jsme ostatně mohli vidět v tomto video. Mimo toho jsme v traileru mohli také zahlédnout skvělou grafiku - reálné stromy, stíny atp., pohyb jednotlivých vojáků, který vypadá skutečně dobře, zřícení budovy a další podobné věci. Pokud vás tato hra zajímá a chcete se dozvědět více, jistě si video stáhněte. Grafický engine Gepard má zřejmě nesmírné možnosti. Když se podíváte okolo na jednotlivé screenshoty, musíte uznat, že jak krajina, tak jednotky nebo budovy vypadají hodně reálně. Engine s sebou přinese hodně nových vychytávek, ale většinu z nich poznáme až po vydání hry. A není se čemu divit - proč by autoři zveřejňovali tuny informací v dnešní konkurenci? Co zatím není potvrzeno, je editor map. Pokud bude ke hře k dispozici, díky enginu Gepard bude daleko lepší a snadnější editovatelnost jednotlivých levelů a map.
|
Všechny screenshoty najdete v
této sekci.
Další věcí, kterou se autoři netají je jistá strategie jednotlivých jednotek a kombinace s ostatními. Nepůjde o to poslat na nepřítele stovky jednotek, které nenechají po sobě nic živého, ale pujde o jakousi taktiku. Jednotky si samozřejmě můžete libovolně cvičit a poté je kombinovat s dalšími v celek, který bude možná daleko účinnější, než gigantická armáda se stovkou jednotek. Celkově ve hře má být více jak 100 druhů jednotek, které opravdu existovaly v letech 1944-1945.
Když se podíváte okolo na jednotlivé screenshoty, musíte uznat, že jak krajina, tak jednotky nebo budovy vypadají hodně reálně.
Když to tedy vezmeme kolem a kolem, čeká na nás poměrně nadějná real-time strategie z druhé světové války. Těch se sice poslední dobou roztrhl pytel , ale věřme, že Rush for Berlin, který by měl vyjít na jaře roku 2006 nezklame, a stane se áčkovým titulem. Ostatně Stormregion již předvedli, že se s nimi na herní scéně, obzvláště pak na poli RTS strategií, musí počítat.
Index očekávání: 9/10