|
Psychotoxic docela netradičně oplývá poměrně zajímavým příběhem, který sice nedosahuje epičnosti mnohých RPG ság, ale dokáže nás spolehlivě udržet u monitoru, kde půjde jak jinak jen o existenční záležitosti celého lidstva. Vžijeme se do role křehké dívenky Angie Prophet, která se na první pohled ocitne jen na špatném místě v nesprávnou dobu, ale časem zjistí, že byla vybrána záměrně díky svým speciálním schopnostem a vůbec celkové vyvolenosti. Možná si říkáte, že něco podobného jsme viděli a slyšeli již stokrát a máte pravdu – v této části zápletky by se jistě dalo sáhnout trochu jinam než k osvědčenému schématu obyčejné dívky, která by se nejraději bavila s kamarády, ale musí vzít do křehkých ruček pořádný kvér a pokosit hordy pekelníků. Jenže autoři jdou naštěstí dál – na Zemi se nachází čtvrtý apokalyptický jezdec v podobě antického stroje z někdejšího Babylonu a právě ten se hodlá ujmout vlády nad světem, čemuž je třeba zabránit. Tento stroj vypouští prakticky neviditelné nanity, kteří způsobují zlost v lidských srdcích a myslích, což logicky ústí v příšerné krvavé konflikty a vůbec nenávist lidí mezi sebou. Ač to tak možná nevypadá, není vůbec daleko konec lidstva, jež se zdánlivě vyhubí jen vlastními silami. Angie tomuto zlu ale musí zabránit a probojovat se přes množství misí až k ďábelskému stroji, jenž se skrývá hluboko pod hlavní světovou metropolí – New Yorkem. Jedním z prvních protivníků mladé dívky bude na první pohled slušný a bojácný Reverend Aaron Crowley, který má významný vliv na vládu Spojených států amerických a jeho cílem není nic jiného než donucení špiček této země k použití jaderných zbraní, jimiž chce zničit celé lidstvo. To se mu také začne dařit a je jen na Angie, aby katastrofě zabránila, porazila spoustu zmanipulovaných charakterů a probila se až ke čtvrtému jezdci apokalypsy. Časem se také budete dozvídat, proč je právě hlavní hrdinka tou jedinou, jež může vzdorovat takové hrozbě a začnete objevovat speciální schopnosti v této něžné osůbce skryté. Hra by tak měla mít hloubku především po této stránce, jelikož s dějem se budeme stýkat takřka na každém rohu, ať už v podobě filmečků v samotných misích nebo představení aktuální situace a vržení do dalšího úkolu. Tvůrci si zakládají především na propracovanosti charakterů, a to jak těch podlých, tak i těch s mírumilovnými záměry. Tyto se ale v průběhu hry mohou protočit a věřte, že několika (ne)příjemných zvratů se dočkáme. Duševní vývoj potká i Angelu, která na začátku bude své počínání jen cynicky glosovat, ale časem pochopí svůj úděl a bude za něj schopna obětovat i vlastní život. Přestože se ocitneme v blízké budoucnosti, herní svět by měl být maximálně uvěřitelný a dá vám pocítit, že takhle nějak by to skutečně za těch dvacet let mohlo vypadat, vždyť již dnes pod sebou lidé uřezávají větev, o terorismu ani nemluvě.
Tvůrci hned zpočátku přiznávají, že nechtějí bořit rekordy v originalitě a raději se přidrží osvědčených schémat akčního žánru a vezmou si z nich samozřejmě jen to nejlepší. Nějaká ta invence však nikdy nezaškodí, a tak i její špetky si budeme moci vychutnat, jinak by se totiž jednalo jen o nestoudný plagiát úspěšných FPS, k nimž se Psychotoxic hlásí. Velkým lákadlem by mělo být celých 21 misí odehrávajících se nejen v New Yorku (ten však bude hrát prim, podíváme se na Manhattan či třeba do Brooklynu), ale také v dalších slavných amerických metropolích jako je Washington či Los Angeles. A kdoví, možná se podíváme i do mnohem exotičtějších lokací. Všechny lokace však stejnak uvidíme z trochu jiné stránky než na jakou jsme zvyklí. Všude by měl být chaos způsobený připravovanou apokalypsou a prostředí se tak ponoří do mnohem temnějších kontur. Nabízí se asociace s žánrem noir, avšak Psychotoxic by měl být možná ještě mnohem naléhavější a syrovější. Navíc se nebudeme procházet jen v ulicích, ale zavítáme i do podzemních komplexů, o jejichž existenci neměl nikdo ani nejmenší ponětí. Prostředí by mělo být každopádně živé, i když trochu jiným způsobem, než na jaký jsme zvyklí. Půjde především o naskriptované scény, kdy pořád bude někde něco bouchat nebo se bortit. Ani oponenti nijak významně nezklamou, vždyť půjde o tak zajímavou směsku složenou ze šílených policistů, fanatických mnichů, kteří zběhli na druhou stranu, špatně vedených agentů FBI, kteří půjdou po krku jen vám, přestože se vlastně snažíte i o jejich blaho. Nesmějí chybět ani různé typy zombií, povedení psycho bojovníci nebo hrůzně vypadající hlubinné nestvůry. Dohromady by protivníků mělo být na neuvěřitelných devadesát typů a údajně nepůjde jen o hrátky s populárním převlékáním. To by také odpovídalo celkové délce hry, jež by měla netradičně dosahovat až k dvacetihodinové hranici, což jsme v akčním žánru neviděli již notně dlouho. Ty, kdož holdují logickým prvkům, musíme ale zklamat, protože nějaké puzzly či přehnané hlavolamy zde místo nedostanou. Hlavní důraz bude kladen na čirou akci, které by nemělo stát zhola nic v cestě. Jisté stealth prvky by sice chybět neměly, ale jejich implementování bude spíše minoritního rázu, na druhou stranu si při nich užijeme i docela slušnou zábavu a nepůjde tak jen o nutné zlo zakomponované jen kvůli prodloužení hrací doby.
Velkým příslibem jsou i tzv. snové mise, jež jsou přímo spojeny s Angelinými speciálními schopnostmi. Na tyto úrovně budeme narážet až někde v polovině hry a právě ony se postarají o to, aby Psychotoxic neupadl do tak známého stereotypu, k němuž mají příslušníci akčního žánru nebezpečně blízko. Zatím není zcela jasné, jak tento prvek chtějí autoři zakomponovat, ale zní přinejmenším zajímavě, jelikož se dostaneme do jakési duševní roviny, která nebude poskládána z nám známých materiálů, ale půjde o zcela nové zážitky, jež mohou být dokonce často komické, ale především naprosto specifické, jelikož se budou odehrávat v myslích nejrůznějších osob, tedy konkrétně v jejich snech a ještě přesněji v nočních můrách. Dočkáme se tak exkurze na zombie hřbitov, středověkou vesničku nebo třeba do zcela kresleného levelu. Prostě paráda a právě na tento prvek se těším takřka nejvíce, doufejme tedy, že se jeho realizace povede. Zatím se zdá, že nebude možné si oběti této speciální schopnosti vybírat, ale že se bude jednat o předdefinovanou záležitost, k níž vás dovede linearita hry. Ostatní vychytávky už však přímo ovladatelné budou. Půjde především o populární slowmotion, tedy jakýsi bullet-time nebo dosud nespecifikovanou telepatii. Každopádně toho bude ještě mnohem více, ale na to si budeme muset počkat až do dokončení hry. Samozřejmě nebudou chybět ani rozličné zbraně, pistole, kulomet, raketomet a různé mačety. Jejich modely si na reálných podkladech budou zakládat jen zčásti a povětšinou půjde jen o vymyšlené, ale o to zajímavější kousky.
Hodně se nám líbí i slibovaný fyzikální engine, jenž by tentokrát neměl být licencovaný, ale zcela interně vytvořený a nemusíme se bát, že by byl o to horší. Podle toho , co jsme měli možnost vidět, půjde o skutečnou špičku v této oblasti. Většina objektů by tak měla být zničitelná. Skrze to si můžeme pomoci i v bojích proti přesile, což zní přinejmenším lákavě. Ani grafická stránka věci by neměla zůstat pozadu, takže to všude skvělými grafickými efekty jen srší a i ten nejvýkonnější počítač dostane pěkně zabrat. Navíc by měly být levely značně rozsáhlé a volnost tak bude dotažena na vysokou míru.
Psychotoxic vůbec nevypadá špatně a jestliže tvůrci naplní sliby, můžeme se dočkat skutečného překvapení. Velkým příslibem se zdá býti uvěřitelný a především propracovaný příběh s hlubokými archetypy a zaujme rovněž technické provedení, které si nezadá ani s chystanými hvězdami žánru. Jako minus se tak může jevit jen nedostatek financí, díky němuž by mohla hra docela utrpět a především spatřit světlo světa neodladěná. Doufejme však, že se tak nestane a my se budeme radovat z další povedené akční zábavy.
Index očekávání: 7/10