Každý kdo pamatuje slavnou éru počítačů x86 si určitě vzpomene na nesmrtelnou klasiku s názvem Prince of Persia, která mu zajistila několik nocí bez spánku. Hra vyšla v roce 1989 a vaším úkolem bylo zachránit krásnou princeznu z rukou zlého Jaffara. Samozřejmě to nešlo po dobrém a tak ke slovu přišli meče. Kouzelnou atmosféru navodilo prostředí orientu, který byl na svou dobu výborně graficky zpracován. Hra ovšem mnoho hráčů ohromila dokonalými animacemi postavy perského prince.
V roce 1993 se objevilo dlouho očekávané pokračování s názvem Prince of Persia 2: The Shadow and The Flame. K němu stačí říct pouze to, že autoři ponechali principy jedničky a vše dali do nové grafiky s ještě lepšími animacemi.
Poté přišel boom 3D grafiky a v roce 1999 přišel Prince of Persia 3D. Nutno říct, že se jedná o to nejhorší, co mohlo nebohého prince potkat. Grafika neodpovídající době, příšerný engine který padal a uměl různé vychytávky jako procházení zdmi bez použití cheatů :o).
A protože se blíží Vánoce, je třeba dokončit pohádku, kterou před dvěma lety začal Ubisoft vyprávět.
Poté se k právům dostal francouzský Ubisoft a začal tajně pracovat na nové hře, která měla princi navrátit dávnou slávu. To se mu povedlo a hra Prince of Persia: Sands of Time sklidila velké uznaní a hlavně přinesla skvělou zábavu. Rok se s rokem sešel a řada hráčů našla pod stromečkem krásný dárek – pokračování novodobého Prince s podtitulem Warrior Within. Ten byl oproti Pískům časů temnější, brutálnější a krvavější. Nutno uznat že to nikomu z hráčů nevadilo, protože to výrazně přispělo k hratelnosti. Ubisoft od začátku plánoval novou ságu Perského prince na tři díly. A protože se blíží Vánoce, je třeba dokončit pohádku, kterou před dvěma lety začal Ubisoft vyprávět.Třetí díl zavede konečně Prince domů – do Babylonu, odkud odešel bojovat s Písky času. Ty mu to ovšem neodpustily a jak Princ putoval v čase zpět, stala se řada věcí, které pro něj nejsou příliš dobré.
Po příjezdu do Babylonu zjistí, že jeho lid se změnil a jak to v pohádkách bývá, bohužel k horšímu. Navíc nepoznají svého právoplatného pána a tak prince uvězní. Teoreticky by zde hra mohla končit. Možná by následovalo dlouhé outro o tom, jak bolestivě Princ ve vězení zemřel :o). Protože je ovšem Princ z Persie a navíc už něco zažil, tak se z vězení celkem bez problémů dostane. Během cestování časem se ovšem v Princi objevilo temné alterego. V jistých situacích se Princ promění ze Světlého prince na Temného prince.
Díky bohu se nebude jednat pouze o změnu kosmetickou, kdy se Princi pouze trošku pozmění make-up. Světlý a Temný Princ se od sebe radikální liší. Každý má jiný styl akrobatických pohybů, každý je jiný zabiják. Zatímco Světlý princ bude bojovat stejně jak v minulých dílech, tj. hlavně s meči, Temný princ dostal do vínku velmi zajímavou věc – magický řetěz.
Může jej použít pro přehoupnutí nad propastí, ale hlavně je to velmi účinná zbraň. Máte rádi styl ala Hitman? Tak potom s Temným princem přistoupíme k oběti, bleskurychle jí prohodíme řetěz pod krkem, konce řetězů překřížíme a zatáhneme. A pokud jste pravý Hitman, tak řetězem uřízlou hlavu odkopnete do temného koutu. A podobných věcí půjde s řetězem dělat plno. Je nepřítel pod vámi? Stačí mu rychle nasadit řetěz pod krk a zatáhnout. Easy and funny.
Není problém také s řetězem různě točit nad hlavou a nepřítele tak kosit ve vlnách. Pokud řetěz pořádně rozhoupete, tak jej můžete zaseknout o různé předměty a dostat se na různá místa. Podle autorů to bude potřeba často.
Nové vyprávění o Perském Princi bude ještě temnější a krvavější než předchozí díly.
|
Velkým lákadlem na nového Prince má být, mimo jiné, příběh. Autoři všude prohlašují, že to nejlepší si nechali na poslední díl. Čeká nás tak příběh plný zvratů a překvapení. Pokud si vzpomenete na druhý díl, Princ potkal Kaileenu. Jakmile ovšem Prince v trojce zajmou, Kaileena se obětuje, aby se Princ mohl dostat na svobodu. A aby to byla pořádná love story, tak Princ potká starou známou Farah z prvního dílu. Ta už ovšem není neviňátko a s lukem umí více než dobře, což prý Princi několikrát zachrání život. Pokud si ještě vzpomenete, Farah Prince neměla příliš v lásce. Na konci to ovšem vypadalo již jinak a kdyby nezasáhly Písky času, Bůh ví, jak by to dopadlo. Autoři ovšem striktně mlčí o tom, zda mezi nimi vzplane nějaký citový vztah nebo ne. Je občas docela úsměvné sledovat zahraniční fóra. Více než grafika a hratelnost se tam většinou řeší právě vztah Prince k Farah. Jedná se spíše ovšem o zpestření, které přinese maximálně několik polibků – hra je totiž 16+. Leda že by autoři v kódu zapomněli nějaké ty mezihry s horkou kávou :o).
Autoři také sazí na správnou atmosféru. Ve městě tak nechybí slavná Babylonská věž, která je z jedné poloviny krytá a na druhé straně nabízí různé výklenky a terasy, po kterých půjde šplhat. Pravděpodobně se v/na věži budou odehrávat poslední mise za záchranu Babylonu.
Výsledný dojem zlepšuje výborná práce se světlem. Různé části města jsou odlišně nasvíceny a pokud se budete dívat z nějaké vyšší střechy, mělo by vám srdce zaplesat nad tím, jak daleko již počítačová grafika je.
Novinkou budou vnitřní proměny Prince - bude svádět vnitřní boj dobra se zlem.
Samotný Babylon bude navíc rozdělen na dvě části – podle druhu obyvatelstva. Zatímco při průchodem chudinské čtvrti se budete většinou pohybovat v ponurných odstínech černé, při vstupu do „milionářské čtvrti“ vás obklopí zářivé barvy a architektura se radikálně změní.V poslední době je trendem neomezovat hráče v pohybu po mapě. V Prince of Persia: The Two Thrones by tam mělo být možné procházet město podle vašeho přání. V určitých částech potom budou umístěni nepřátelé, které budete muset zabít, abyste se dostali dále.
K téměř absolutní volnosti hráče je ovšem potřebná dokonalá umělá inteligence nepřátel. Každá nové hra sice vykřikuje, jak skvěle myslící má nepřátele, většinou ovšem bývá pravda někde jinde.
V The Two Thrones by měla být AI kompletně přepsána. Nepřátelé by navíc neměli být dopředu nascriptovaní, ale budou reagovat přímo na pohyb hráče. Jsou zde sice jisté pochybnosti, že se jedná o další marketingový trik, nicméně co tvůrci nové série Prince of Persia slíbili, tak také prozatím splnili.
Vypadá to, že na Vánoce dostaneme od Ubisoftu pěkný dáreček. Závěrečný díl novodobé ságy o Princi z Persie má velké ambice stát se Vánočním hitem a možná se bude jednat i o adepta na hru roku.
Bohužel se nám hra dostane do rukou až za měsíc a půl. Nyní by se možná hodily ony Písky času…