Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

aktualizováno 
Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore tahových strategií i příběhových RPG.

Po pravdě řečeno, když vydavatelství Funcom v únoru oznámilo novou strategii Mutant Year Zero: Road to Eden, příliš nás tím neoslnilo. Postapokalyptických RPG s tahovými souboji už jsme se poněkud přejedli a fakt, že mezi trojicí hlavních hrdinů najdeme zmutované prase a kachnu tomu příliš na serióznosti nepřidal. 

Mutant Year Zero

Mutant Year Zero

Jenže po zhruba půl hodince, kterou jsem nyní se hrou mohl strávit, jsou všechny předsudky pryč. Vypadá to totiž na nenápadný hit ze staré školy, který by mohl konkurovat i fantastickému XCOMU 2.

Na rozdíl od něj se Mutant odehrává na daleko menším měřítku. Nejenže tu nebudeme mít možnost ovlivňovat globální strategii postupu na mapě světa, ale v samotných misích budeme ovládat pouze tři postavy. Jestli si však myslíte, že s tak malým týmem můžete zapomenout na nějaké taktické plánování, tak si to myslíte špatně. Hra je totiž založena na pravidlech u nás prakticky neznámého „papírového“ RPG Mutant. Tahové souboje jsou tak nebývale komplexní, přitom jednoduché na pochopení. Každá z postav je úplně jiná a hodí se k jinému účelu

Fotogalerie

Hra se v základu hraje jako klasické real-timové RPG, přičemž hodně důrazu je kladeno na plížení. Jakmile se však o vaší pozici dozvědí nepřátelé, hra se přepne do tahového módu á la první dva Fallouty. 

Klíčem k vítězství proti obrovské přesile je důmyslné krytí a používání speciálních schopností svých postav. Například lidská bojovnice Selma se může dočasně obrnit kamennou kůží, prase Bormin v zuřivosti proběhnout obklíčením nepřátel a kačer Dux se vznést vysoko nad bojiště a ostřelovat skryté nepřátele.

Hratelná ukázka byla nebývale tuhá a přesile nepřátel jsem vzdoroval marně. Neúspěch však ve mně okamžitě vyvolal touhu zkusit to znovu a jinak. Kromě soubojů se autoři chtějí zaměřit na vyprávění příběhu a zobrazení originálního postapokalyptického světa. Vzpomínáte si na geniální nedoceněnou hru Gorky 17? Toto by mohlo být do značné míry podobné.

Hra vyjde 4. prosince na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Autor:
 
Témata: Xbox

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Další z rubriky

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Judge Eyes bude stylová detektivka z japonského podsvětí. První pohled

Judge Eyes

Pokud se řadíte k fanouškům videoherní série Yakuza, nebo rádi vzpomínáte na městské akce jako Sleeping Dogs a L.A....

Red Dead Online Beta začíná úchvatně, ale zatím nedosáhne daleko

Red Dead Online

Hráči s dostatkem času už mají jeden z nejlepších příběhů v herní historii za sebou a teď hledají důvody, proč na...

Najdete na iDNES.cz