Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

aktualizováno 
Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore tahových strategií i příběhových RPG.

Po pravdě řečeno, když vydavatelství Funcom v únoru oznámilo novou strategii Mutant Year Zero: Road to Eden, příliš nás tím neoslnilo. Postapokalyptických RPG s tahovými souboji už jsme se poněkud přejedli a fakt, že mezi trojicí hlavních hrdinů najdeme zmutované prase a kachnu tomu příliš na serióznosti nepřidal. 

Mutant Year Zero

Mutant Year Zero

Jenže po zhruba půl hodince, kterou jsem nyní se hrou mohl strávit, jsou všechny předsudky pryč. Vypadá to totiž na nenápadný hit ze staré školy, který by mohl konkurovat i fantastickému XCOMU 2.

Na rozdíl od něj se Mutant odehrává na daleko menším měřítku. Nejenže tu nebudeme mít možnost ovlivňovat globální strategii postupu na mapě světa, ale v samotných misích budeme ovládat pouze tři postavy. Jestli si však myslíte, že s tak malým týmem můžete zapomenout na nějaké taktické plánování, tak si to myslíte špatně. Hra je totiž založena na pravidlech u nás prakticky neznámého „papírového“ RPG Mutant. Tahové souboje jsou tak nebývale komplexní, přitom jednoduché na pochopení. Každá z postav je úplně jiná a hodí se k jinému účelu

Fotogalerie

Hra se v základu hraje jako klasické real-timové RPG, přičemž hodně důrazu je kladeno na plížení. Jakmile se však o vaší pozici dozvědí nepřátelé, hra se přepne do tahového módu á la první dva Fallouty. 

Klíčem k vítězství proti obrovské přesile je důmyslné krytí a používání speciálních schopností svých postav. Například lidská bojovnice Selma se může dočasně obrnit kamennou kůží, prase Bormin v zuřivosti proběhnout obklíčením nepřátel a kačer Dux se vznést vysoko nad bojiště a ostřelovat skryté nepřátele.

Hratelná ukázka byla nebývale tuhá a přesile nepřátel jsem vzdoroval marně. Neúspěch však ve mně okamžitě vyvolal touhu zkusit to znovu a jinak. Kromě soubojů se autoři chtějí zaměřit na vyprávění příběhu a zobrazení originálního postapokalyptického světa. Vzpomínáte si na geniální nedoceněnou hru Gorky 17? Toto by mohlo být do značné míry podobné.

Hra vyjde 4. prosince na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Autor:
 
Témata: Xbox

Nejčtenější

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Darq

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu...

RECENZE: Jak vůbec mohlo vyjít něco tak hloupého jako Left Alive?

Left Alive

Rádoby špiónská akce Left Alive selhává ve všech oblastech, ve kterých můžeme počítačovou hru vůbec hodnotit. Je...

RECENZE: Dawn of Man je prehistorická strategie pro fanoušky Lovců mamutů

Dawn of Man

Hlavním tahákem skvělé strategie Dawn of Man je její zasazení do pravěkého světa. Přestože má hra málo obsahu a po...

Google ukázal budoucnost hraní. Propojí hráče a diváky na jeden klik

Stadia

Představte si, že sledujete na YouTube herní trailer. Následně kliknete na tlačítko Play a objevíte se okamžitě ve hře,...

Herní archeolog vypátral 30 let starou, nikdy nevydanou bojovku

Nikdy nevydaná hra UWC na konzoli NES.

Pro většinu dnešních hráčů je UWC jen nezajímavá a graficky zastaralá arkáda, ve skutečnosti je to však sběratelský...

Další z rubriky

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Red Dead Online Beta začíná úchvatně, ale zatím nedosáhne daleko

Red Dead Online

Hráči s dostatkem času už mají jeden z nejlepších příběhů v herní historii za sebou a teď hledají důvody, proč na...

Sekiro: Shadows Die Twice bude víc než jen Dark Souls se samuraji

Sekiro: Shadows Die Twice

Letošní novinka od mistrů ze studia From Software s názvem Sekiro: Shadows Die Twice je mezi fanoušky očekávaná se...

Najdete na iDNES.cz