Kerbal Space Program 2 je hra, kterou by měly hrát vaše děti

aktualizováno 
Pokračování oblíbené vesmírné hry Kerbal Space Program by mohlo zamířit rovnou do školních učeben. Srozumitelnou a vděčnou formou představuje problematiku prozkoumávání vesmíru, a to až do překvapivé hloubky.

Při letmém pohledu na obrázky vypadá Kerbal Space Program jako hra pro děti. Jenže nenechte se mýlit, hlavní hrdinové jsou sice roztomilí mimozemšťané, pod infantilní stylizací se však skrývají propracované mechanismy v čele s prakticky dokonalou simulací vesmírné fyziky.

Kerbal Space Program 2

Hlavní hrdinové jsou sice infantilní, ale nenechte se zmást. Kerbal je opravdová simulace.

Hra cílí na všechny milovníky hvězdných dálav bez rozdílu věku včetně odborné veřejnosti. Na jednu stranu se v ní děti mohou snadno naučit, jak funguje setrvačnost nebo gravitace, na druhou inspiruje technicky vzdělané lidi k tvorbě vlastních řídicích pultů pro rakety (viz náš článek).

Kerbal strávil dlouhou dobu v režimu předběžného přístupu a i čtyři roky po oficiálním vydání má kolem sebe nesmírně širokou kreativní komunitu. Nedávné oznámení druhého dílu na zahajovacím večeru výstavy Gamescom tak pro většinu lidí bylo obrovským překvapením. Nařknout jeho autory z pouhého ždímání značky by rozhodně nebylo fér, dvojka slibuje výrazné změny a posun celého konceptu o takový kus, že by to starý engine jednoduše nezvládl.

Tím největším tahákem oproti jedničce mají být mezihvězdné lety. Zatímco dříve jsme mohli prozkoumávat „jen“ jeden hvězdný systém, dvojka virtuální hřiště řádově navýší, a tak své svěřence budete moci posílat do těch nejvzdálenějších koutků galaxie. A pokud tam naleznete nějakou příhodnou planetu, budete se na ní moci pokusit vybudovat kolonii.

Ano, samotné lety do vesmíru, jakkoliv byly vždy dokonale propracované, budou nyní už jen jednou z mnoha složek hry. Stejně, nebo možná i více času nyní půjde upnout k průzkumu povrchů planet a snaze vybudovat si tam podmínky vhodné pro život. Přesně po vzoru původního Kerbalu půjde o pokročilou simulaci, kdy budete muset brát v potaz všechny veličiny: od síly gravitace přes typy paliva až po různé vlastnosti okolních materiálů. Pokud se vám bude dařit, může se stát vaše kolonie soběstačnou a být další základnou pro průzkum nekonečného vesmíru.

Fotogalerie

Aby to celé nebylo příliš komplikované, zaměří se tentokrát autoři na co nejjednodušší přístupnost. Pro každou činnost nabídnou podrobný tutoriál a vylepšené ovládací schéma, aby se rychle zorientovali i absolutní nováčci. V rozhovoru pro PC Gamer kreativní ředitel hry Nate Simpson prozradil, že se hodně soustředí na kampaň s předdefinovanými úkoly, která by měla hráče postupně zasvětit do všech pravidel. Pokud se jí však z nějakého důvodu nebudete chtít držet, nic vám v tom bránit nebude a můžete hrát, jak se vám zlíbí. To vše navíc s plnou podporou multiplayeru.

Plány jsou to ambiciózní a na autory původního konceptu ze studia Squad až příliš smělé. O vývoj se proto postarají Star Theory Games, přičemž chtějí zůstat maximálně věrní svému odkazu. Pokud to vyjde, fanoušci vesmírných objevů a astronautiky dostanou ultimátní dílo, jehož rozsah prakticky nezná hranic.

Navíc už docela brzy. Datum vydání ještě není úplně známé, ale alespoň na PC by to mělo být do konce března příštího roku, kdy pro vydavatelství Take 2 končí fiskální rok. Verze pro konzole PS4 a Xbox One mají následovat brzy poté.

Autor:

Gamescom 2019

Největší světová herní výstava Gamescom 2019 opět přinesla řadu novinek a ukázek nadcházejících titulů. Velkou pozornost si získaly tituly Death Stranding, Watch Dogs: Legion a samozřejmě Cyberpunk 2077.

Nejčtenější

Dvacet zásadních her roku 1999. Hlasujte, která byla nejlepší

GOTY 1999

Při loňské anketě o nejlepší hru roku 1998 se mohlo zdát, že tehdejší rok neměl v herní historii konkurenci. Letmý...

Excel jako herní platforma, lidé v něm vytvářejí neuvěřitelné věci

Graf v Excelu

Tabulkový procesor od Microsoftu nesmí chybět na žádném pracovním PC a je v podstatě synonymem nudy. Najdou se však...

VIDEO: Jak by vypadal nový Doom, kdyby vyšel na MS-DOS v roce 1994

DOOM 4 VANILLA

Že se nadšení fanoušci snaží udržet své oblíbené hry při životě a neustále je vylepšují, aby na moderních počítačích...

KVÍZ: Git gut, n00bs sux! Rozumíte mluvě dnešních hráčů?

Grand Theft Auto 5

Stejně jako každá jiná komunita mají i hráči počítačových her svůj vlastní slovník, pro neznalé často nepochopitelný....

RECENZE: Blair Witch není horor, ale simulátor nočního venčení psa

Blair Witch

Kultovní filmový horor se ani tentokrát nedočkal adekvátní herní adaptace. Blair Witch obsahuje několik vynikajících...

Další z rubriky

Konec experimentům, Trine 4 se vrací ke kořenům série

Trine 4

Vyzkoušeli jsme si chystaný čtvrtý díl oblíbené plošinovky Trine. A ani jsme nemuseli, je to úplně to stejné jako deset...

Strategie Iron Danger je dokonalým důkazem, že originalita ještě nevymřela

Iron Danger

Zapomeňte na save a load. Možnost libovolně převíjet čas dopředu a dozadu dělá z jinak celkem béčkové fantasy strategie...

Final Fantasy VII Remake plní svůj účel. Není dokonalý, ale těším se

Final Fantasy VII Remake

Remake zřejmě nejpopulárnějšího dílu japonské RPG ságy balancuje na hraně mezi nostalgií a experimentem. Zahráli jsme...

Najdete na iDNES.cz