Potřebuje vůbec někdo další díl šíleného Just Cause? První dojmy

aktualizováno 
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Značka Just Cause byla vždy synonymem bláznivé akce v otevřením světě, která skýtala spoustu možností na vyblbnutí bez ohledu na realističnost. Chystaná čtyřka zatím působí ještě šíleněji než všechny předchozí díly dohromady.

Letošní E3 byla na nečekaná oznámení poměrně skoupá.  Nejvíce nás překvapilo oznámení třetího pokračování bláznivé akční série Just Cause. Poslední díl byl při nejlepším jen lehce nadprůměrnou střílečkou (viz naše recenze), navíc od jeho vydání neuběhly ani tři roky. Může návrat speciálního agenta Ricka Rodrigueze někoho oslovit?

Fotogalerie

Odpověď mi nedala ani zhruba půlhodinová prezentace přímo od autorů z Avalanche Studios. Ti zřejmě dostávají půlku výplaty ve formě čistého kokainu, jinak si totiž nedokážu vysvětlit jejich bizarní performanci, během níž chrlili jeden vtip za druhým, ovšem smáli se jim pouze oni sami. Nějakou formu povzbuzovadla zřejmě pobírá celý vývojářský tým, protože většina představených novinek je vyloženě bizarních.

Veškerá hratelnost se opět točí okolo Rickova vystřelovacího háku, kterým k sobě může navzájem připoutávat jakékoli objekty herního světa a působit tím skutečně monstrózní destrukci. Jenže tam, kde jsme si minule vystačili s přivazováním výbušných sudů k tankům, tentokrát autoři pořádně přitvrdili. Nově můžete na objekty připevnit vybuchující magnety, raketové trysky nebo nafukovací balony. 

Výjimečný fyzikální engine

Množství možných bláznivých kombinací, které lze vytvořit, je prakticky nekonečné. V ukázce například hráč připoutal trysky k nákladu zavěšenému na jeřábu, který se po jejich aktivování začal točit dokola šílenou rychlostí a ničil vše, co mu přišlo do cesty. Anebo k cisternám s palivem přichytil vzdušné balony, nechal je ve správný čas prasknout a nepřátele doslova bombardoval vším, co mu přišlo pod ruku. Vrchol šílenosti představuje po mapě nahodile se pohybující tornádo, které do sebe nasává vše, co mu přijde do cesty. 

Just Cause 4

Just Cause 4

Nic z výše uvedeného by nebylo možné bez výjimečného fyzikálního enginu. Ten se jmenuje APEX a všechno výše popsané umožňuje jakž takž realisticky ukočírovat i na současném hardwaru.

Jinak má být Just Cause 4 klasické videoherní pokračování ve stylu „uděláme to úplně stejné jako naposledy, ale dáme tam toho mnohem víc.“ Ať už se bavíme o velikosti herní plochy, množství zbraní nebo hlouposti ústřední zápletky, všeho bude násobně více než minule.

Je jasné, že hra nebude nic pro konzervativní hráče a autoři cílí spíše na řadu youtuberů a streamerů, kterým divoká pravidla umožní vymýšlet spoustu situačního humoru a pištět u toho nadšením. Kdo chce klasickou příběhovou střílečku v otevřeném světě, ten se musí porozhlédnout jinde.

Autor:
 

Nejčtenější

Našel na půdě 35 let starý Apple II, zapnul ho a dohrál uloženou hru

Spoustu let ležel na půdě, po zapnutí funguje „jako zamlada“.

Newyorský učitel našel u rodičů na půdě starý počítač Apple II. Zkusil ho zapnout a překvapivě mohl pokračovat ve hře,...

THQ Nordic koupilo české Warhorse Studios za 860 milionů korun

Kingdom Come: Deliverance

Vydavatelství THQ Nordic koupilo stoprocentní podíl v pražském vývojářském studiu Warhorse Studios, které před rokem...

Vjel do kolejí, pak dostal další ban. Český streamer opět „úřadoval“

Český streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš měl 8. února 2019 drobnou dopravní nehodu v...

Komentátor a herní streamer Pavel „Herdyn“ Mikeš se rozpovídal o tom, jak se svým autem skončil v kolejích. Posléze se...

Nastává herní svátek, vychází rovnou několik netrpělivě očekávaných pecek

Anthem

Herní průmysl dnes zažívá jedno z nejbohatších období roku, protože vychází rovnou několik titulů, na které jsme se již...

Fanoušek cestoval přes půl Evropy, aby se podíval na skutečný hrad z CS:GO

Google Maps

Youtuber známý jako 3kliksphilip se vydal z Anglie až do malé vesničky Predjama na jihozápadě Slovinska, jen aby se...

Další z rubriky

PRVNÍ DOJMY: Svět Falloutu 76 je obrovský a detailní, ale vládne mu nuda

Fallout 76

Prvních několik hodin ve světě nového Falloutu nás příliš nepřesvědčilo. Rozlehlý svět není zaplněný adekvátním obsahem...

Fear the Wolves by chtěl být multiplayerovým Stalkerem. Ale není

Fear the Wolves

Kombinace fantastického světa kultovního Stalkera a populárního žánru battle royale vypadá jako geniální nápad....

Třicet minut hrůz i nadšení. Dojmy z demoverze remaku Resident Evil 2

Resident Evil 2 (2019)

Remake hororové klasiky Resident Evil 2 se nezadržitelně blíží. Kdo už se nemůže dočkat vydání, najde dočasnou útěchu v...

Najdete na iDNES.cz