Potřebuje vůbec někdo další díl šíleného Just Cause? První dojmy

aktualizováno 
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Značka Just Cause byla vždy synonymem bláznivé akce v otevřením světě, která skýtala spoustu možností na vyblbnutí bez ohledu na realističnost. Chystaná čtyřka zatím působí ještě šíleněji než všechny předchozí díly dohromady.

Letošní E3 byla na nečekaná oznámení poměrně skoupá.  Nejvíce nás překvapilo oznámení třetího pokračování bláznivé akční série Just Cause. Poslední díl byl při nejlepším jen lehce nadprůměrnou střílečkou (viz naše recenze), navíc od jeho vydání neuběhly ani tři roky. Může návrat speciálního agenta Ricka Rodrigueze někoho oslovit?

Fotogalerie

Odpověď mi nedala ani zhruba půlhodinová prezentace přímo od autorů z Avalanche Studios. Ti zřejmě dostávají půlku výplaty ve formě čistého kokainu, jinak si totiž nedokážu vysvětlit jejich bizarní performanci, během níž chrlili jeden vtip za druhým, ovšem smáli se jim pouze oni sami. Nějakou formu povzbuzovadla zřejmě pobírá celý vývojářský tým, protože většina představených novinek je vyloženě bizarních.

Veškerá hratelnost se opět točí okolo Rickova vystřelovacího háku, kterým k sobě může navzájem připoutávat jakékoli objekty herního světa a působit tím skutečně monstrózní destrukci. Jenže tam, kde jsme si minule vystačili s přivazováním výbušných sudů k tankům, tentokrát autoři pořádně přitvrdili. Nově můžete na objekty připevnit vybuchující magnety, raketové trysky nebo nafukovací balony. 

Výjimečný fyzikální engine

Množství možných bláznivých kombinací, které lze vytvořit, je prakticky nekonečné. V ukázce například hráč připoutal trysky k nákladu zavěšenému na jeřábu, který se po jejich aktivování začal točit dokola šílenou rychlostí a ničil vše, co mu přišlo do cesty. Anebo k cisternám s palivem přichytil vzdušné balony, nechal je ve správný čas prasknout a nepřátele doslova bombardoval vším, co mu přišlo pod ruku. Vrchol šílenosti představuje po mapě nahodile se pohybující tornádo, které do sebe nasává vše, co mu přijde do cesty. 

Just Cause 4

Just Cause 4

Nic z výše uvedeného by nebylo možné bez výjimečného fyzikálního enginu. Ten se jmenuje APEX a všechno výše popsané umožňuje jakž takž realisticky ukočírovat i na současném hardwaru.

Jinak má být Just Cause 4 klasické videoherní pokračování ve stylu „uděláme to úplně stejné jako naposledy, ale dáme tam toho mnohem víc.“ Ať už se bavíme o velikosti herní plochy, množství zbraní nebo hlouposti ústřední zápletky, všeho bude násobně více než minule.

Je jasné, že hra nebude nic pro konzervativní hráče a autoři cílí spíše na řadu youtuberů a streamerů, kterým divoká pravidla umožní vymýšlet spoustu situačního humoru a pištět u toho nadšením. Kdo chce klasickou příběhovou střílečku v otevřeném světě, ten se musí porozhlédnout jinde.

Autor:
 

Nejčtenější

Začalo to jako vtip, teď kanál o hlazení psů mění počítačové hry

Far Cry Primal

Když byl minulý měsíc založen twitterový účet Can You Pet the Dog?, vypadalo to jako povedený vtip. Jeho autoři si dali...

Nadměrné hraní her nepřináší potíže hned, říká odborník na závislosti

Jiří Koreš

U mladistvých, nejde v případě hraní her ještě o závislost, ale spíše o nastavení míry, hranic a pravidel v rodinném...

KVÍZ: Vyznáte se v nejslavnějších zbraních z počítačových her?

Quake Champions

Herní historie je dlouhá a krvavá, přitom jen málokterá hra dokázala nabídnout skutečně originální a zapamatování hodné...

Poplatky za mobilní hry jsou absurdní. Žádají i tisíc korun na hodinu

Golf Battle (ilustrační grafika)

Segment mobilních her je už dlouhou dobu ve stavu, který nejde označit jako příznivý pro hráče. Mnoho titulů je...

RECENZE: ANNO 1800 je precizní strategie z éry průmyslové revoluce

Anno 1800

Beta ANNO 1800 mě nenechala chladným, svým zasazením v éře průmyslové revoluce se mi trefila přímo do noty a tak jsem...

Další z rubriky

Demo Anthem sužovaly technické problémy, vydání hry působí uspěchaně

Anthem

O víkendu běželo, či spíše neběželo uzavřené demo očekávané sci-fi hry Anthem od Bioware. Jaké bylo? Přinášíme vám tři...

Budování socialismu jako strategie pro náročné. Dojmy z Workers & Resources

Workers & Resources: Soviet Republic

V chystané budovatelské strategii Workers & Resources nestavíme divy světa, ale šedá paneláková sídliště. Přesto je...

Unikátní exkluzivita Dreams promění hráče ve vývojáře

Dreams

Dlouho vyvíjený exkluzivní titul Dreams dá majitelům PlayStation 4 dosud nevídané možnosti. Nesmírně ambiciózní projekt...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz