Strategie Iron Danger je dokonalým důkazem, že originalita ještě nevymřela

  15:56aktualizováno  15:56
Zapomeňte na save a load. Možnost libovolně převíjet čas dopředu a dozadu dělá z jinak celkem béčkové fantasy strategie Iron Danger nezapomenutelnou záležitost.

Když jsem na Gamescomu stepoval před prezentační místností hry Iron Danger, měl jsem sto chutí odejít pryč. Z propagačních materiálů na mě působila jen jako laciný derivát Divinity: Original Sin, o jejích autorech jsem do té doby neslyšel a zvolená steampunková stylizace mi přišla zoufale neoriginální. No a vida, nakonec jsem odešel s očima navrch hlavy a přesvědčením, že šlo o jednu z nejlepších her, které šlo na GC vidět.

Iron Danger

Iron Danger

Iron Danger stojí a padá na inovativním bojovém systému, který hráči umožňuje plynule posouvat čas dopředu a zpět. Vzpomínáte na nezávislý hit Braid? Tady je to něco podobného, jen méně akčního a více přemýšlivého. Například směrem k nepřátelům pošlete fireball, ale ten se ukáže jako neúčinný. V klasické hře byste si zanadávali nad vyplýtváním jednoho kouzla, případně rovnou nahrávali uloženou pozici, tady stačí jedním tlačítkem přetočit čas o pár sekund zpátky a můžete hned vyzkoušet něco jiného.

Mohlo by to vypadat, že takový systém postrádá pro hráče jakoukoliv výzvu, ale opak je pravdou. Jednak jste pod permanentním tlakem způsobeným obrovskou přesilou mnohem silnějších nepřátel, jednak ovládáte rovnou dvě postavy najednou a zkoordinovat jejich akce dohromady není nic jednoduchého.

Mechanismus posouvání času má navíc řadu omezení. Posouvat lze jen o zhruba vteřinové úseky, kterým se zde říká úder srdce. Do paměti se jich přitom nahrává jen posledních 10, takže pokud jste snad udělali chybu před delší dobou, máte prostě smůlu.

Důležitou vlastností bojového systému je naprostá absence náhody. Nejsou tu žádné skryté „hody kostkou,“ jejichž výsledek by ovlivňoval například množství uděleného zranění. Vše je tak snadno čitelné a předvídatelné a hráč má hned jasno o dopadu svých rozhodnutí.

Fotogalerie

Geniální souboje ale nakonec nejsou tím jediným, co si zaslouží vaší pozornost. Hlavní motivací pro hraní má být krátká, ale o to víc intenzivní příběhová kampaň. Autoři ji rozsahem přirovnávají například k Mutant Year Zero, s nímž ostatně sdílí i do hloubky rozepsaný okolní „lore.“ Ostatně vydání Iron Danger doprovodí i příběhový komiks popisující události předcházející začátku hry.

Největší výhrady tak mám vůči grafice, která je opravdu hodně stylizovaná, až mi to nesedí k vážnému pojetí hry. To však může být jen můj problém, spousta lidí má toto odlehčení ráda, viz třeba popularita Torchlightu nebo již zmíněných Divinity.

Kdy má být hotovo, ještě není jisté, ale vzhledem k pokročilému stavu vývoje bych tipoval druhou půli roku 2020. Potvrzeny jsou platformy PC (Steam), X1 a PS4.

Autor:
Témata: strategie
  • Nejčtenější

Svět Fortnite vtáhla černá díra. Epic ukázal, jak se má dělat marketing

Jedna z nejpopulárnějších her dnešního světa je již více než dvanáct hodin mimo provoz. Není to kvůli technické chybě,...

Cosplayerku vyloučili ze soutěže, protože ztvárňuje černošskou postavu

Jako cosplayer se můžete stát téměř kýmkoliv chcete. Ostříleným bojovníkem, robotem, zvířetem či dokonce osobou jiného...

Zahrajte si stovky dosových klasik zdarma přímo v prohlížeči

Nezisková organizace Internet Archive rozšířila svoji nabídku o další počítačové hry. Ty největší klasiky minulosti...

RECENZE: Miniaturní Pilgrims potvrzují genialitu českého studia Amanita

Nečekaně vydaná hříčka od kultovního studia Amanita se hodí spíše na mobily než na velké počítače, ovšem na jejím...

Výpadek Fortnite trval víc než den. Hráči se smáli i propadali hysterii

Sociální sítě plní tisíce příspěvků reagující na takzvaný Fortnite Blackout. Někteří hráči berou nucenou pauzu od...

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Beta taktické akce Ghost Recon Breakpoint zaujala, sází víc na survival

Kooperativní taktická akce Ghost Recon Breakpoint navazuje na komerční trhák Wildlands z roku 2017. U novinky je...

Konec experimentům, Trine 4 se vrací ke kořenům série

Vyzkoušeli jsme si chystaný čtvrtý díl oblíbené plošinovky Trine. A ani jsme nemuseli, je to úplně to stejné jako deset...

OBRAZEM: The Legend of Zelda: Link's Awakening je strhující i po 26 letech

Remake dobrodružné hry The Legend of Zelda: Link's Awakening, která původně vyšla na Game Boye, vychází v pátek 20....

Ve spirále nenávisti. V The Last of Us Part II budeme bojovat o holý život

The Last of Us Part II je jednou z nejočekávanějších exkluzivit na PlayStation 4. Dosavadní dojmy potvrzují, že zkušení...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz