Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Homeworld 2 – první dojmy

  12:00
Je pěkné číst si v PR textech popisujících změny a vylepšení, ke kterým dojde v pokračování revoluční vesmírné RTS Homeworld. Něco úplně jiného je ale zkusit si je v praxi… Recenze bude následovat již brzy!

Homeworld 2

HOMEWORLD 2
Výrobce: Relic
Vydavatel: Vivendi
Datum vydání: 16.9. (US) / 26.9. (UK)
Homepage
Tým Relic má zatím na svědomí pouze dvě hry, přesto se jedná o vývojářské studio s velkým jménem. K němu pomohla především v roce 1999 vydaná vesmírná RTS Homeworld, která ukázala, že tři rozměry ve strategii lze chápat nejen jako polygonové modely, terén, avšak jinak v podstatě stále plochou mapu – 3D může také znamenat naprostou volnost pohybu ve vesmírném prostoru. Přitom vše šlo vcelku snadno ovládat a takřka filmové zpracování dalo hře potřebnou šťávu. Druhou hitovkou z dílny Relicu pak byla taktéž realtimovka, avšak úplně jiného ražení – Impossible Creatures (dříve též Sigma nebo Adventures of Rex Chance). Zde šlo hlavně o genetické manipulace a tvorbu vlastní armády z různých zvířat. Nápad bezesporu perfektní, provedení už ale trpělo nedostatkem skutečné strategie a nutnosti taktického uvažování. V současné době se ale o Relicu hovoří opět už jen v souvislosti s Homeworldem. K vydání se totiž chystá jeho pokračování – a slibuje zážitek mnohem úžasnější, efektnější a spektakulárnější. Trochu o tom napověděla i nedávno vydaná hratelná demoverze

Homeworld 2Ve vesmíru je místa dost
Parafráze na Jaromíra Nohavicu z alba Tři čuníci se výtečně hodí k největšímu plusu hratelnosti Homeworldu 2. Podobně jako v jedničce i zde půjde o taktické bitvy odehrávající se mezi planetami, slunci, mlhovinami či asteroidy ve 3D prostoru. Díky jednoduchému ovládaní je možné jednotky posílat nejen v horizontální rovině po mapě sem a tam, ale též vertikálně a překvapit tak protivníka nečekaným úderem zespodu či shora. Taktické možnosti, které se jen díky tomu nabízejí, jsou obrovské. Navíc Homeworld 2 disponuje velmi podobným, avšak rozšířeným a vylepšeným arzenálem lodí, které slouží vždy k určitému účelu. Průzkumníci se hodí pro objevování mapy, stíhače proti pomalejším nepřátelským lodím, bombardéry zase proti velkým a bezbranným plavidlům, nechybí velké fregaty a řada lodí se speciálním určením. Neexistuje nejsilnější jednotka a je třeba dynamicky nasazovat na správná místa správná plavidla, jinak si na hráči slušná umělá inteligence doslova a do písmene smlsne, jak dokázal první zkušební souboj ve skirmish módu, jenž je v demu taktéž přítomen. Po samotné herní stránce ale není až tolik změn, taže ze všeho nejzajímavější asi bude nová kampaň.

Homeworld 2Proč už nás nenechají na pokoji?
Život je nespravedlivý. Jen málokdo by se opovážil tvrdit, že po útrapách spojených s návratem na domovský svět nemají už Hiigarané nárok na trochu toho klidu, domácí pohody, vysedávání u bedny a plození dětí. Jenže – Bůh, či jiná kosmogonická bytost, která svět Homeworldu řídí, se rozhodla jinak. A to tak, že na ně pošle brutální invazi agresivní, drsné a nekompromisní rasy Vaygrů. To vše je naznačeno ve výpravném a na pohled úchvatném intru, po němž se rozjede už samotná hra. Ve dvou misích, které jsou obsahem dema, hraje hlavní roli nová, nádherná mateřská loď Pýcha Hiigaru, která má být právě spuštěna, a proto je potřeba provést řadu testů, které vyzkoušejí, zda je již schopna samostatného, plného provozu. To je první část mise, která by si zasloužila spíše místo v některém z tutoriálů – ale jen po prvních pár minut, neboť pak se vše zvrtne a náhlá a prudká invaze Vaygrů zničí všechny iluze o hladkém spuštění. Ve druhé misi se pak jednotky Hiigaranů snaží ochránit jednak mateřskou loď, jednak šest transportů s posádkou blížících se k ní, aby obsadili potřebná místa. Obě mise jsou poměrně často přerušovány úchvatnými FMV sekvencemi, dynamicky se mění a neustále přinášejí něco nového – po stránce designu se tady Relicové opravdu vytáhli.

Homeworld 2Věčný spor mezi teorií a praxí…
…tentokrát dopadl pro hráče velmi příznivě. Slibované kosmetické úpravy herního systému dopadly na jedničku. Opět se zde v omezené a nijak zvlášť iritující míře těží, v mateřské lodi vyrábějí jednotky a hlavně a především, bojuje v neomezeném prostoru. Novým prvkem je rozčlenění velkých lodí na několik podsystémů, kdy je kupříkladu možné křižníku zničit výrobnu stíhačů a tím zabránit přílivu posil, aniž by bylo nutné ničit celý křižník. Totéž platí pro mateřské lodi. Je to příjemná změna – a navíc se tím do hry přidává lehký stavební a upgradovací prvek. Podobně bezvadně dopadly úpravy interface. Zatímco Homeworld 1 využíval kombinace myši a klávesnice, dvojka se ovládá výhradně myší, a to velmi intuitivně a snadno. Posouváním kurzoru se posouvá obraz, kolečko zoomuje, stisknuté pravé tlačítko a následný posun myši pak ovládá rotaci obrazu. Zadávání příkazů jednotkám pak funguje tak, že se nejprve označí pravým tlačítkem cílové místo v horizontální rovině a následně levým lze ovlivnit třetí osu. Je to prosté a člověk si rychle zvykne.

Homeworld 2Kvalitní prezentace je nezbytností
V dnešní době už hře nestačí k úspěchu jen chytlavá hratelnost a jeden dva dobré nápady. Kdo chce prodat miliony kopií, musí nabídnout též výjimečné grafické zpracování a kvalitní ozvučení. Homeworld 2 vypadá v řadě momentů naprosto kouzelně. Možná jsou mlhoviny až trochu moc efektní, planety až příliš nádherné a zbytek vesmíru spektakulární, ale pro oko je to rozhodně příjemnější, než čerň občas přerušená nějakým tím bílým bodem. A modely lodí, opět obohacené o řadu polygonů a ještě lépe vyřešené po stránce designu, si zaslouží absolutorium. A protože zvuková stránka je neméně kvalitní (hudbu tvořil stejný skladatel jako u jedničky a je to znát), dá se říci, že ani audiovizuálně hra rozhodně nezklamala.

Po pravdě řečeno, Homeworld 2 byl v redakci BonusWebu jednou z nejnetrpělivěji očekávaných strategií. Očekávání byla vysoká, ale demoverze ukázala, že aby Relic své věrné fanoušky zklamal nějakým nevydařeným kouskem, musel by odvést hodně práce při destrukci funkčních a zábavných herních mechanismů doprovázených snadným ovládáním, slušnou AI počítače a parádní grafikou.

Homeworld 2 Homeworld 2

Autor:
Témata: Asteroid, Slunce
  • Nejčtenější

Nejsledovanější herní postavou na Pornhubu byla i letos bojovnice Chun-Li

Server Pornhub zveřejnil komplexní statistiky návštěvnosti za rok 2024 a jedna z mnoha kategorií je věnovaná počítačovým hrám. Jako již tradičně vládne v této oblasti nejpopulárnější battle royale...

14. prosince 2024 7

Studie ukázala, že víc lidí raději hry sleduje, než aby je sami hráli

Průzkum společnosti Midia Research ukázal, že hráči tráví víc času sledováním videoobsahu věnovaného počítačovým hrám než jejich samotnému hraní.

11. prosince 2024 75

O víkendu se zrodily dva masivní herní hity

Výrazné přízni hráčů se těší nejenom free 2 play kooperativní střílečka s postavami ze světa Marvelu, ale zejména očekávaná diablovka Path of Exile 2.

9. prosince 2024  11:22 5

Dvacet nejzásadnějších her roku 2004. Zvolte tu nejlepší

Dvacet let vypadá jako dlouhá doba, na mnohé hity tehdejší doby ovšem vzpomínáme dodnes. Světlo světa tehdy spatřil například kultovní World of Warcraft, graficky revoluční střílečky Far Cry,...

7. prosince 2024 21

Které hry by podle vás měly zabojovat o titul Hra roku 2024?

Závěr roku již tradičně patří čtenářské anketě Hra roku na Bonuswebu. Pojďme si připomenout, co všechno letos vyšlo, a vy nám napište, které kousky by podle vás měly promluvit do finálního hlasování.

8. prosince 2024 20

Zaklínač 4, Mafia či Hra o trůny. Vybíráme to nej z novinkové smršti

Předávání cen Game Awards, což je videoherní obdoba filmových Oscarů, tentokrát doprovodila i nezvykle silná sestava nových upoutávek a oznámení. Vybíráme, co nás nejvíc zaujalo či zklamalo a těšíme...

14. prosince 2024 5

Nejsledovanější herní postavou na Pornhubu byla i letos bojovnice Chun-Li

Server Pornhub zveřejnil komplexní statistiky návštěvnosti za rok 2024 a jedna z mnoha kategorií je věnovaná počítačovým hrám. Jako již tradičně vládne v této oblasti nejpopulárnější battle royale...

14. prosince 2024 7

Herního Oscara vyhrál Astro Bot, představen byl nový Zaklínač a Mafia

V americkém Los Angeles proběhlo v noci na pátek předávání cen Game Awards, které jsou jakousi videoherní obdobou filmových Oscarů. Letos jasný favorit nebyl, o to bylo soupeření zajímavější. Více...

13. prosince 2024  5:38 12

Když realita nestačí. Vybíráme nejpopulárnější videoherní simulátory

Chcete si zkrátit dlouhé zimní večery nějakým povedeným simulátorem? Máme pro vás spoustu tipů na hry, které vás přenesou do mnoha zajímavých rolí a situací se solidní dávkou realističnosti.

13. prosince 2024 14

Chraňte dětskou pokožku před zimou: Rozdáváme krémy do větru a zimy
Chraňte dětskou pokožku před zimou: Rozdáváme krémy do větru a zimy

Zimní počasí může být pro citlivou dětskou pokožku velkou zátěží. Zapojte se proto do testování HALLOHEBAMME Baby krému do větru a zimy, který...

Lidl zlevnil až o devadesát procent, zákazníci kvůli tomu oblehli Letňany

Plastové autíčko za dvacku zlevněné o osmdesát procent, litinový hrnec za sto korun, zlevněný na čtvrtinu původní ceny....

Skončí 400 milionů počítačů na skládce? Microsoft „nechá“ volbu na vás

Podle dostupných statistik běží operační systém Windows 10 na 800 milionech počítačích. Tento systém přijde v říjnu...

Ve Švédsku vládne trend „měkkých dívek“. Ženy končí v práci a žijí z platu mužů

Švédsko má celosvětovou pověst země prosazující rovná práva žen a mužů. Přesto teď poněkud překvapivě tamní mladé ženy...

Bez léčby by to byla otázka pár měsíců. Jsem se vším smířená, říká Slováčková

Anna Julie Slováčková (29) se vyjádřila k tomu, jak se aktuálně cítí a reagovala na spekulace o svém stavu a...

Velký test másla: Nejlahodnější vzorek nebyl ani bio, ani z alpského mléka

Premium Lahodné máslo, které chutná a voní po smetaně, nemusí stát majlant. Jenže napěchovat jím mrazák, když je zrovna v akci,...