|
Zápletka se na první pohled jeví přinejmenším zajímavě. Agent 47 se nachází kdesi v Paříži, kde se v bolestech válí na hotelovém pokoji. Jeho mysl otupují prášky, které zmírňují příšernou bolest, již způsobila četná zranění, o nichž se však minimálně zpočátku nic nedozvíme a pravé odhalení přijde až ke konci hry, který by měl být správně napínavý a dokonce by se prý dal přirovnat k hollywoodským trhákům. To nás přivádí k asociaci s Maxem Paynem, především pak jeho druhým dílem, jenž rovněž disponoval příběhem hodným kvalitních scénáristů a především flashbacky, tedy záblesky zmatené paměti, která hrdinovi vytane na mysli. Ve stejné situaci se ocitne Hitman a především skrze vzpomínky se dozvíme něco jak o jeho osobě, což bude pro mnohé hráče samo o sobě motivujícím, tak i o celkové konspiraci, jež se okolo něj v aktuální chvíli točí a jejíž zajímavost nemusím ani v nejmenším připomínat, jelikož její kvalita je prakticky už nyní samozřejmostí.
Velkou předností by měla být zdánlivá beznadějnost celé situace, kdy se po kouskách vzpomínek, které budou představovat jednotlivé mise, budeme propracovávat až ke grandióznímu finále, které bychom ani v nejmenším neočekávali a jež převrátí veškeré naše domněnky naruby. Těžko z autorů v této chvíli vypáčíme více a je takřka jisté, že podrobnosti se dozvíme až v samotné hře. Vzpomínky by měly být pečlivě vybrány a z velké části se samozřejmě budou skládat ze zcela nových situací, ale čas od času narazíme i na povědomé okamžiky a údajně pochopíme, že již v té době se kolem hlavního hrdiny děly nepěkné pletky. Známějších misí se však dočkáme z pohledu zcela nové perspektivy a neznalost minulých dílů by nové hráče neměla hendikepovat. Contracts budou totiž zcela samostatným celkem, kde se nám Hitman už definitivně projeví jako hluboký charakter, o což jde autorům především. V minulých dílech jsme si sice mohli užívat občasných úvah nad ospravedlnitelností zabijákovy práce, což bylo jistě osvěžující a kladně přijaté, ale jistě jste se nemohli zbavit pocitu, že by to celé mohlo být ještě mnohem propracovanější. Ovšem samotný naturel hry tomu tenkrát příliš nepřál, jelikož byl koncipován přeci jen na plnění jednotlivých misí a přehnané filosofování by dynamiku hry asi narušilo, avšak nyní bude prakticky vše podřízeno poutavému ději, a to je rozhodně dobře, jelikož i vyznavači starých hodnot si na ně v umně skloubeném celku přijdou. Navíc dostanou i něco navíc.
Výrazně by se měl změnit i samotný svět hry, který se tentokrát ponoří do výrazně temnějších kontur dobře známých z filmů žánru noir, tedy jinak řečeno – nesetkáme se s výjevem, který by byl jakkoliv jásavý, jelikož každičký detail bude pochmurný, tudíž se můžeme těšit na mise probíhající především v nočních hodinách či za nepříjemného nečasu projevujícího se především sychravým deštěm. Podíváme se také do míst, kam bychom za normálních okolností jen tak nezavítali, a které nás svou skličující naléhavou atmosférou údajně naprosto ohromí. A my nemáme problém tomu uvěřit. Těmto prvkům by samozřejmě velice slušela filmová propracovanost, jíž se také dočkáme. Vliv to bude mít především na chytrou kameru, jež za normálních situací sice bude opět umístěná za hlavním hrdinou, ovšem za zvláštních či neočekávaných okamžiků se přepne do své filmové podoby, která nás rozhodně nenechá na pochybách, že druhý díl Maxe Payna nebyl nepřekonatelným vrcholem designérského umění a zároveň nás vtáhne do děje tak mocně, že pokud hra nebude tak kratičká jako její severský příbuzný, tak se zřejmě upaříme k…nechci říkat čemu, protože ta situace zřejmě nastane. Přestože se na nás totiž nechystá nějak přehnaně dlouhé dobrodružství, tak minimálně rozsahu předchůdců by Contracts měly dosahovat. A to v dnešní době k pochvale stačí, zvláště pokud se podaří udržet slibovaná hustota herního zážitku. Filmové atmosféře by měly dopomáhat ještě nejrůznější scénu zkrášlující filtry jako například u nového Prince z Persie. Ani grafické zpracování samozřejmě nemůže zaostat, což by se také stát nemělo, ale nový engine Hitmana zřejmě vytáhne mezi nejlépe vypadající hry vůbec. Radost bychom měli mít především z hry světla a stínu, jelikož i tomu bude v hratelnosti věnován značný prostor a vzhledem k charakteru hry se často budeme tiše plížit v těsné blízkosti nepřátel, kdy jediná chybka může zhatit dlouhé chvíle vymýšlený plán. Velkým příslibem se zdá být i nárůst polygonů na postavách o celých 50% oproti Hitmanovi 2, a to už je nějaká porce. Jejich detailnost a především schopnost vyjadřování emocí se dostanou na dosud nevídanou úroveň. Co se týče prostředí, nedočkáme se kdovíjak rozsáhlých areálů, ale v podobném typu hry bych to ani nečekal, mnohem důležitější je možnost plnění nejrůznějších akcí mnoha způsoby, což je jedním z hlavních a nejpozitivněji hodnocených znaků celé série a ani Contracts by neměly být výjimkou z kladně přijímaného pravidla.
Zbraní a nejrůznějších pomůcek k dosažení cíle bude spousta, přesné číslo se točí kdesi kolem 30. Půjde o skutečné vychytávky a navíc by měl být Hitman schopen nových pohybů a způsobů útoku, takže ještě budeme překvapeni. Mise by měly být velice variabilní a nemusíme se bát, že by se opakovaly či snad upadly do stereotypu. Jeden z úkolů bude spočívat v nalezení unesené dcerky bohatých rodičů a její případné osvobození, potažmo rovnou zabití zločince, který za tím vším stojí – záleží na tom, jakou si vyberete cestu. Časem přijdete na to, že za vše může místní majitel masny. Vydáte se tak do jeho fabriky, která je provedena naprosto skvěle. Všude se válí sekáčky na maso, krev crčí proudem a kolem vás si to mašírují nepřátelsky naladění řezníci. Samozřejmostí je hodně cest, jakými se dá mise splnit, ať už je to ta mírumilovná nebo krvavý masakr. Na tomto levelu byla ukázána i velká míra interaktivity s prostředím. Například zabitého řezníka můžete pověsit na hák jako pěkně vykuchané prase. Sice právě tento příklad není pro ukázku jaký vliv to má na hru z nejlepších, ale minimálně ukazuje propracovanost v této oblasti, která by v jiných případech měla mít i značný vliv na samotnou hratelnost. Chystá se i propracovaný fyzikální engine, který se poslední dobou stává čím dál tím příjemnější součástí všech možných her a Hitman nemůže zůstat stranou. Tato serepetička mimojiné umožní i značnou zničitelnost prostředí, i když základy levelu budou zřejmě neměnné.
Další mise se odehrává na studené Sibiři, na níž se Codename 47 snáší z letadla a má splnit hned několik úkolů, jejichž posloupnost si v pečlivě nadesignované lokaci může vybrat zcela sám a nikdo ho nebude omezovat. Hlavním cílem je setkat se s jistou osobou, na níž do jisté míry závisí další osud mise. Můžete ji tak zabít, vzít si její oděv a jít dál po svém nebo můžete svolit, aby vám pomáhala a pak ji ve vhodné situace popravit i se skutečnými nepřáteli. Nebo se můžete zachovat úplně humánně a nechat ho jít, ale může se vám to zle vymstít. Pokud si vyberete jeho primární smrt, můžete ji také provést mnoha způsoby. Například je možné mu dát jed do polívky nebo ho tiše zabít a vytáhnout do nehlídaného lesa. I ruští vojáci se dočkali vysoké umělé inteligence, na niž je třeba si dát pozor v globální míře, jelikož s ní autoři údajně dokáží divy a často si budete myslet, že hrajete proti skutečným lidem.
Hitman: Contracts vypadá nadmíru zajímavě a s největší pravděpodobností se z něj vyklube špičková hra, a to především díky skutečně propracovanému příběhu, který odhalí mnohé ze zabijákovy minulosti a nakousne nová morální témata s jeho osobou spojená. Přitom zůstane zachován styl předchůdců, tedy propracované mise s mnoha úkoly a ještě více možnostmi jejich řešení. Atmosféra zhoustne a díky populárním noir efektům se budeme cítit stísněně, stejně jako samotný Hitman, který odhalí ještě více ze své lidskosti. Prostě je na co se těšit a ani ti, kdož nevládnou anglickým jazykem, nemusí věšet hlavu, jelikož český distributor Cenega nedávno ohlásil, že třetího Hitmana vydá již v květnu a navíc s českými titulky, s jejichž pomocí si všichni vychutnají propracovaný děj hry do posledního detailu.
Index očekávání: 9/10