Figth For Freedom je datadisk ke hře Hidden and Dangerous, která se stala hitem tohoto léta. Po velkém úspěchu původní hry a četných ohlasech hráčů jsme se rozhodli vytvořit několik misí navíc, abychom usnadnili hráčům čekání na H&D2. Nakonec se z FFF vyklubal trochu nadupanější přírustek než je obvyklé. Navíc se náš tým pořádně rozrostl z původních pěti-šesti lidí na dnešních patnáct, takže jsme se mohli pořádně rozmáchnout.
U spousty věcí z původní hry došlo k částečnému nebo úplnému předesignování. Výrazných změn doznala i umělá inteligence. Některé ze změn v AI jsou obsaženy i v patchi 1.3 pro původní hru.
Kampaně / Mise
Prostředí jsme opatrně vybírali na základě historických podkladů a knih zabývajících se problematikou druhé světové války. Všechny operace jsou svým způsobem vázány na určité historické události a operace za druhé světové války a těsně po ní. Mise jsou podstatně více komplexní a rozsáhlejší než byly v H&D (čistý hrací čas některých misí se může vyšplhat až na dvě hodiny). Navíc jsme se snažili udržet značnou dávku originality, která byla obsažena v původní hře. Domnívám se, že v tomto směru (a nejenom v tomhle) budou hráči spokojeni.
Polsko / Východní Prusko
V této kampani musí hráč osvobodit zajatého spojeneckého agenta a ukořistit německý proudový bombardér z tajného zkušebního letiště v Neuwitzu. Další část kampaně nebudu prozrazovat, ale myslím, že se hráči budou dobře bavit. :-)
Ardeny
Protiofenzíva v Ardenách byla labutí písní všech německých ozbrojených složek. Obě strany zde také nasadily speciální jednotky. Úkolem hráče v této misi je pomoci Američanům bojujícím v tomto sektoru. Náplní jedné mise je vyhození mostu do vzduchu a jedné misi této kampaně si může hráč dokonce zajezdit v německém útočném děle (Stug III).
Řecko
Tato kampaň se odehrává krátce po válce v roku 1946. Hráč musí bojovat proti komunistickým guerrilám z hnutí ELLAS, které v letech 1945 - 46 ohrožovaly svými akcemi demokraticky zvolenou vládu v Řecku. V misích v této kampani budete osvobozovat zajaté vesničany, bojovat v troskách antické věštírny nebo v bývalé německé základně.
Grafika
FFF je založen na původním enginu H&D, ale díky rozšířeným zkušenostem, které jsme měli při práci na FFF se nám podařilo grafiku znatelně vylepšit. Zvýšilo se rozlišení textur a nově modelované objekty jsou modelovány z více polygonů. Mnoho starých objektů dostalo nový kabát. Nejmarkantněji je to poznat na nových 3D zaměřovačích z vlastního pohledu (zbraně), které vypadají o poznání lépe, než jejich placatí předchůdci z H&D. Propracovanější jsou také animace mezi kampaněmi a misemi. Technické provedení animací zůstalo stejné (realtime animace přímo v enginu), ale tentokrát jsme mohli na tuto práci vyčlenit specialistu, který se na animace koncentroval od začátku vývoje FFF. Věřím tomu, že výsledek jeho i práce ostatních grafiků hráči ocení.
Zvuk
Pochopitelně ani v této oblasti jsme nemohli zůstat pozadu. I přesto, že jsme byli limitováni možnostmi starého enginu rozšířili jsme hlasové sady nepřátel (pochopitelně přibyla i Řečtina)a upravili mnoho starých zvuků zbraní a vozidel, tak abychom se co nejvíce přiblížili jejím originálním protějškům.
AI
Umělá inteligence doznala značných změn. Nepřátelé se např.dokážou orientovat po sluchu a dojít na místo kde vás slyšeli, agresivní vojáci na hlídce se půjdou podívat na místo, kde vás zastřelili apod. Notně jsme také vylepšili chování vojkáků (SAS). Týkalo se to hlavně příkazů Follow me, Hold fire a Move on. Většina těchto změn by měla být zakomponována do patche 1.3 pro původní hru. Obecně jsme vylepšili AI, také lepším využíváním funkcí enginu při level designu.
Vozidla
Hráči se mohou těšit na několik nových vozidel které bude ovládat nepřítel nebo je bude moci používat sám hráč. Hlavní zábavou jedné z misí v kampani v Ardenách je ukradení německého útočného děla StuG III, se kterým potom můžete zatápět nepřátelským pěšákům a nebo se utkat s obávanými Tigry a Panthery. Také jsme u vozidel odstranili některé nepříjemné neduhy z původní hry. Změny na vozidlech budou také implementovány do patche 1.3 pro původní hru.
Zbraně
Do datadisku přibyla také slušná řádka zbraní, které jsou hráči k dispozici. Navíc staré zbraně dostaly také nový kabát a jejich nastavení se změnilo tak, aby se co nejvíce blížilo parametrům originálů. V datadisku nejsou nové zbraně jen britské (Lee Enfield), americké (BAR 1918, M1 Carbine, Thompson atd.) nebo německé (Mauser K98K) provenience, ale i slavný sovětský samopal Sagin Ppsh 41. V datadisku jsou také nové granáty a výbušniny.
Features:
Requirements:
Minimální:
Doporučená:
Podporované zařízení:
Co se dělo a co se děje
Na datadisku k H&D se začalo pracovat ihned po dokončení prvního patche pro samotnou hru (konec července 1999). Nejdříve jsme vytvářeli design a level design. Počátkem srpna se začalo pracovat na grafice a dokončovali jsme poslední úpravy designu. Celý podzim vyplnila práce na hře a všem okolo (lokalizace apod.). Nyní v polovině listopadu jsme zasílali release candidate verzi do Take 2 a pevně doufáme, že koncem listopadu nebo začátkem prosince by mohla být hra v obchodech v několika evropských zemích. Pro americký trh bude hra k dispozici v lednu.
Celý tým se nyní začíná připravovat na práci na Hidden and Dangerous 2. V lednu bychom měli nastartovat práci na tomto projektu naplno.