Heavy Metal: F.A.K.K. 2

  12:00aktualizováno  17. dubna 7:58
3D akce z prostředí filmového Heavy Metalu na enginu Quaka 3. Při koncentraci tří tak populárních názvů (kromě HM a Q3 mám na mysli ještě stále stoupající žánr akčních her) to snad ani nemůže dopadnout jinak než dobře. Nebo máte nějaké podezření, že by mohlo?
Heavy Metal: F.A.K.K. 2

Příběh hry je úzce spjatý s druhým filmem ze světa Heavy Metalu, který se na své uvedení teprve chystá. Po vítězství nad Lordem Tylerem se hlavní hrdinka Julie Starstrider (která si bůhvíproč libuje v oslovení F.A.K.K. 2) vrací do svého rodného světa s idylickým názvem Eden. Se svými nově získanými přáteli tam v klidu a míru buduje občanskou společnost (nebo něco na ten způsob) a netuší, že kdesi v hlubinách vesmíru už se začala formovat budoucnost jejich křehkého demokratického zřízení. Na svou cestu skrz mlhoviny, roje meteorů a vlastně i skrz planety (k čemuž se ještě dostaneme) se vydal Gith - prastará entita se zlou povahou a s historií, která sahá až někam k počátkům vesmíru. Všechny planety, které mají tu smůlu, že se jejich oběžná dráha v nepravou dobu protne s trajektorií, po níž se pohybuje Githovo plavidlo, skončí jako potrava pro charismatického vůdce bez ohledu na to, zda se po jejich povrchu prohánějí nějaké inteligentní bytosti či nikoliv. Souhrou předurčeností a náhod (a taky proto, že příští položkou na Githově seznamu je Eden) se Julie "F.A.K.K. 2" stane poslední oporou vesmírného obyvatelstva před Githovými panovačnými choutkami.

Heavy Metal: F.A.K.K. 2

Snad se nezděsíte, když hned na začátku řeknu, že F.A.K.K. 2 se v mnohém podobá Tomb Raiderovi - jak už její jméno napovídá, je hrdinka taktéž ženského pohlaví a většinu hraní zřejmě absolvujete z third person perspektivy. Záměrně říkám "většinu hraní", protože je tu i možnost přepnout se do vlastního pohledu. Na rozdíl od Tomb Raidera, který svůj potenciál ve čtyřdílné sáze už zřejmě vydal a ničeho převratného se od něj v budoucnu asi nenadějeme, má F.A.K.K. 2 v zásobě pár atraktivních vlastností, s jejichž pomocí se chystá zapsat do našich srdcí na co nejdelší dobu, když už ne natrvalo. Oporou při takovém snažení je i fakt, že pro vytvoření světa Heavy Metalu si Ritual (zřejmě poučený řadou chyb v Sinu) licencoval engine z Quaka 3. Z přilehlých obrázků je vidět, že po grafické stránce si nepochybně nebude na co stěžovat (ledaže by na příliš vysoké hardwarové požadavky, o kterým ale zatím nevím). Co na obrázcích vidět nemůžete, to mi prostě musíte věřit - střídání dne a noci, střídání počasí (déšť, bouřky), realisticky vyvedená voda a oheň, úchvatná obloha (ať už bez mraků nebo s nimi), synchronizace řeči a pohybu rtů ... je toho ještě víc, ale nač to vyjmenovávat, když i s tím vším by F.A.K.K. 2 ještě pořád mohla být strašlivě nudná a mizerná hra.

Heavy Metal: F.A.K.K. 2

Proto, aby nebyla, jsou tu právě ty zmiňované atraktivní vlastnosti. Jednou z nich je možnost obouručního používání zbraní. A to ne dvou stejných zbraní, ale právě každé jiné - v jedné ruce tedy můžete držet třeba meč pro boj zblízka a v druhé nějakou dalekonosnou pušku. Při takovém vyzbrojení pak nebudete překvapeni žádnou situací a navíc můžete střídavě útočit na nepřátele rozptýlené před vámi v různé vzdálenosti. Jste-li spíše defenzivní typ a preferujete vlastní bezpečí před přílišnou odvahou, vezmete do jedné ruky zbraň a do druhé štít, kterým se většina protivníkových výpadů dá vykrýt, ale zase musíte počítat s tím, že efektivita boje nebude taková, jako kdybyste v každé ruce třímali jednu zbraň. Když už jsme u toho boje, jistě vás potěší, že za přispění quakovského enginu budou všechny se smrtí související události dostatečně barvité a aniž bych chtěla zabíhat do zbytečných podrobností, zmíním se jen o odseknutých částech těla, které se budou ještě nějaký čas po nedobrovolném odejmutí pohybovat, než jim definitivně dojde, že na žádný pohyb už nemají právo. No, jestli vás to zaujalo, mohla bych ještě přidat něco o opravdu zneklidňujících účincích některých zbraní nebo tak něco ... ale nepřidám, protože si myslím, že na tohle téma už by to stačilo.

Heavy Metal: F.A.K.K. 2

Mezi velká lákadla F.A.K.Ku bude nepochybně patřit i soundtrack, o nějž se postarají skupiny Metallica, Aerosmith, Hole a jiní představitelé rockové scény, kteří se podílejí na hudbě k připravovanému filmu. Všechny skladby budou ve formátu MP3 a jejich dokonalé propojení s hrou zajistí použití systému, který slaďuje hudbu s momentální situací ve hře (tedy pomalé motivy ke klidným scenériím a rychlejší pasáže k vypjatým momentům). Jednou z posledních (a přiznávám, že často opomíjených) položek v mých článcích bývá multiplayer, nejinak tomu bude i tady. O hře pro více hráčů se v souvislosti s F.A.K.Kem podezřele mlčí, až by to svádělo k domněnkám, že se žádný multiplayer konat nebude, nicméně akční hra bez multiplayeru by se v dnešní době asi neodvážila vyjít, takže předpokládám, že jistě nějaký bude. Jediná informace, které jsem se ohledně toho dopídila, je ta, že autoři se koncentrují spíše na příběh a singleplayerovou hru, a tak tenhle odstavec uzavřeme s tím, že ve F.A.K.Ku se síťovým hrám žádný vážný konkurent nenarodí.

Heavy Metal: F.A.K.K. 2

Tak co, máte už představu o tom, zda bude tahle hra hodna vašeho zájmu? Za předpokladu, že jste z rodu těch, kteří si harddisk ochotně zaplevelí vším, co má na krabici magický nápis AKCE, byste si asi Juliina dobrodružství neměli nechat ujít. Faktem je, že jak se to tak zatím rýsuje, mohla by to být hra i pro vybíravější konzumenty akčního žánru, ale například o hratelnosti se neví nic, což pochopitelně jakákoliv doporučení či nedoporučení prozatím vylučuje. Kromě akčních hráčů ale nalezne ve F.A.K.Ku zalíbení asi jen málokdo, což říkám hlavně proto, že mám z některých náznaků podezření, že se tahle čistě akční hra bude prodávat pod mým oblíbeným označením "akční adventure". A vrtá-li vám celou tu dobu hlavou, co kromě fonetické libozvučnosti představují písmena F.A.K.K. a proč si tak vůbec říká hlavní hrdinka, pak vám na první otázku můžu odpovědět, že F.A.K.K. je zkratka z "Federation Assigned Ketogenic Killzone", což označuje vysoce zamořené životu nebezpečné území, a odpověď na druhou otázku mi i nadále zůstává záhadou. 

Autor:
Témata: Meteor
  • Nejčtenější

Nechtěli černošku ve hře se severskou mytologií, dostali ihned ban

Další vyostřená situace ohledně zákazů modifikací se točí okolo nově vydané PC verze God of War Ragnarok. Na hru vznikla modifikace, která upravuje barvu pleti jedné z postav. Tu však portály...

2. října 2024 275

Mobilní Simpsonovi po 12 letech skončí. A co naše peníze, zuří fanoušci

Dvanáct let stará mobilní hra The Simpsons: Tapped Out se loučí. Tvůrci ji na konci října stáhnou z aplikačních obchodů a v lednu vypnou servery.

27. září 2024  10:52 18

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Štvaly je zásahy cenzorů, tak si tvůrci zvrhlých her založili vlastní obchod

Kontroverze prodává, vývojáři her o sexuálním násilí se však přesvědčili, že i pokleslá kultura má jisté hranice. Vizuální novela Rape Day o sériovém vrahovi, který v nemrtvými zamořeném světě...

3. října 2024 37

Vývojáři největšího loňského průšvihu prosí hráče, aby jim dali další šanci

Jednu dobu byla zombie onlinovka The Day Before nejočekávanější hrou na Steamu, nakonec ovšem skončila absolutním fiaskem a po pouhých 46 dnech provozu byla ukončena. Místo aby vývojáři „chodili...

30. září 2024  10:51 4

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Největší hvězdou Twitche je nově k posteli upoutaná dívka skrývající tvář

Streamerka vystupující pod přezdívkou Ironmouse má díky aktuálně probíhající charitativní akci nejvíc předplatitelů z celého Twitche. Její diváci přitom ani nevědí, jak ve skutečnosti vypadá. Dívka,...

1. října 2024  12:07 9

Bonusweb slaví 26 let

V pondělí 5. října 1998 se na českém internetu objevil nový projekt jménem Bonusweb. Psal nejen o hrách, ale i hudbě, filmech a komiksech. Zhruba po čtvrt roce se vyprofiloval na portál zabývající se...

5. října 2024 1

Nový představitel Geralta si chce naklonit fanoušky, prý miluje Zaklínače 3

Miláček nerdů Henry Cavill svým nečekaným odchodem ze seriálové adaptace Zaklínače způsobil producentům v Netflixu vrásky, jeho pokračovatel Liam Hemsworth však dělá vše proto, aby si náročné...

5. října 2024 0

Retro střílečky Češi umějí, o slovo se teď hlásí postkomunistický Kvark

Po vynikajícím Hrotu nyní čeští vývojáři vydali i střílečku Kvark. Sázejí přitom na stejné trumfy – retro grafiku, zasazení do éry komunismu i přímočarou hratelnost.

4. října 2024  14:15 3

Veterán z Ubisoftu Davide Soliani založil nové studio

Davide Soliani opustil letos v červenci Ubisoft, pro nějž pracoval 25 let. Tvorbě her se ovšem bude věnovat i nadále. Založil totiž nové studio Day 4 Night.

4. října 2024  11:52 2

Škoda odhalila nový elektromobil Elroq na Vltavě, ceny startují na 800 tisících

Škoda představila v Praze, v reprezentativní budově Občanské plovárny, svůj nový elektromobil. Model Elroq je od...

Vyplatilo se Němcům opustit jádro? Studie odhaluje překvapivé zjištění

Norská studie dokazuje, že masivní investice do obnovitelných zdrojů energie přinesly Německu v posledních 20 letech...

Horší než nejčernější scénář. Převézt zboží nešlo, říká majitel vyplavené firmy

Jeseníkem se prohnala velká voda, smetla většinu města, nešetřila domy ani firmy. Malé říčky Bělá a Staříč způsobily...

Sexy studentka je novou hvězdou Playboye. Nafotil ji SuperStar Miro Šmajda

V létě vyhrála soutěž Hledáme Playmate 2024 a už má za sebou focení pro Playboy. Studentka Sandra Taškovičová (19) z...

V dubnu zrušil asistovanou sebevraždu, nyní se Jan Kavalír dočkal dcery

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpící neurosvalovým onemocněním ALS zrušil letos v dubnu asistovanou sebevraždu...