Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

God of War: Ascension je božský krvák i pro více hráčů

Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Oznámení hry pro více hráčů pro nový díl God of War vzbudilo mezi hráči silné vášně. Zbytečně. Můžeme totiž potvrdit, že pokud se celý multiplayer ponese ve stejném duchu jako hratelná ukázka předvedená na letošním ročníku výstavy E3 v Los Angeles, jsou všechny obavy liché.
God of War - Kratos

God of War - Kratos

Série God of War vypráví příběh hlavního hrdiny Krata, jenž řízením osudu v minulých dílech vyvraždil snad celý Olymp. A ačkoliv to dělal vždy maximálně brutálně, je to ve skutečnosti vlastně kladný hrdina, stojící sám proti všem. Proto mnohé zaskočilo oznámení, že v novém dílu s podtitulem Ascension bude i multiplayer.

Hodně se totiž diskutovalo o tom, že pokud se část peněz na vývoj hry použila pro tvorbu multiplayeru, utrpí tím hlavní příběhová část hry. Zda tomu tak opravdu bude, zatím nevíme. Ale že hra více hráčů ve výsledku bude velmi pravděpodobně stát za to, tím jsme si téměř jistí.

Hratelná ukázka nabídla souboj dvou týmů, značených jako Sparťané a Trójané. V relativně malé, ale docela členité aréně se mezi sebou jejich členové mydlili hlava nehlava, za což sbírali body. Kdo jich měl na konci více, vyhrál.

God of War: Ascension

Nuda? Ani ne. Díky možnostem boje i taktickým možnostem bojiště se z klání rozhodně nestala bezhlavá rubanice, přestože pohled nezúčastněného na obrazovky hráčů tomu masivně nasvědčoval.

Souboje se vyznačují vysokou dynamikou, kterou známe již z předchozích dílů God of War. Čepele tu sviští a krev cáká ve vysokém tempu, k čemuž přispívají i malé rozměry arény. K nějakému nepříteli to je totiž vždy kousek, takže jste hned v akci i po úmrtí a následném oživení na okraji bojiště.

Velkou roli zde hraje i komplexní bojový systém. Ten mimo základních úderů a bloků nabízí i speciální a silnější magické útoky či kontrování, což dohromady s trochou cviku dává bohaté možnosti pro atraktivní a zábavné bojové představení.

God of War: Ascension

Rozhoduje i taktika. Body jste vašemu týmu nezískávali pouze pobíjením nepřátel, ale například i zabíráním specifických bodů na mapě nebo otevíráním truhel. To může vést například k přístupu, kdy jeden z týmu bude obíhat tato místa, zatímco ostatní budou rubat protivníka.

K dispozici jsou i útoky na dálku, které platí na ty, kteří z boje rádi utíkají. Řetězem si nějakého takového zbabělce přitáhnete, a když na to pak navážete sérii úderů, pokud možno co nejvíce devastujících, je to radost nejen pro srdce hráče, ale i pro jeho oko.

Celé to totiž zároveň velmi dobře vypadá. Člověka by to až nutilo ke klasickým klišé o "maximálním ždímání výkonu konzole", ale to se v tom kvaltu posuzuje docela špatně. Zkrátka a dobře to "jen" vypadá hodně dobře. Na obrazovce se prakticky v jednom kuse něco děje, a díky slušným a častým efektům máte pocit, že jste součástí něčeho hodně povedeného.

God of War: Ascension

Specifickou událostí pak bylo zjevení speciálního kopí, jehož sebrání přineslo týmu tisíc bodů. Při nastavení limitu 5 tisíc bodů to bylo docela dost, ale na druhou stranu ne tolik, aby na to bylo možné spoléhat. Zkrátka tak akorát, aby to dokázalo zvrátit vcelku vyrovnanou bitvu.

Vítězný tým pak na závěr v působivé sekvenci zabil kyklopské monstrum Megalopse, jež se poblíž arény celou dobu vyskytovalo v roli "diváka" spoutaného v řetězech. A jak jinak pokořit takovou potvoru než zapíchnutím kopí do oka?

Ještě před vypuknutím všeobecného rubání si můžete pro svou postavu vybrat typ magie, brnění a zbraň. Těžko ovšem říci, nakolik to bude mít na hraní vliv. K posouzení by to chtělo strávit se hrou více času. Máme ale takové tušení, že tyto volby budou často spíše jen otázkou osobních preferencí hráčů, než že by měly nějak výrazně ovlivňovat rozložení sil v aréně.

God of War: Ascension

A upozornění na závěr: v multiplayeru by podle vývojářů neměl být k dispozici hlavní hrdina série Kratos. Tvůrci to vysvětlují tím, že nechtějí, aby v arénách pobíhali pouze různě barevní Kratové, a zároveň se jim nelíbí myšlenka, že by si v multiplayeru mohl Krata zvolit pouze jeden hráč.

Zároveň vyšlo najevo, že pro potřeby multiplayeru nebudou k dispozici ani žádné ženské postavy. Nutno však uznat, že by nám tam stejně asi moc neseděly. Na výběr tak bude z několika slavných řízků antické éry. Šmelcovat protivníky bude možné například v brnění Dia, Poseidona, Háda či Herkula.

Zároveň vyšla najevo i další, poměrně striktní omezení. Hra například nebude vůbec podporovat hraní na rozdělené obrazovce a k dispozici nebudou ani počítačem řízené postavy pro případ, že se k týmové hře sejde nedostatečný, respektive lichý počet hráčů.

God of War: Ascension

Ovšem i tak na nás multiplayer v God of War: Ascension zapůsobil velmi pozitivně. Má grády, rozumný design a nabízí atraktivní masakr společně s několika vítanými závany taktiky.

Z toho, co jsme měli možnost si na vlastní ovladače vyzkoušet, můžeme hru více hráčů doporučit i zapřísáhlým odpůrcům multiplayeru. A pokud jsme je nepřesvědčili, tak ho zkrátka nemusí hrát. Ascension samozřejmě přinese i klasickou příběhovou kampaň a multiplayer je jen jejím doplňkem pro soutěživé hráče.

Hra vychází v březnu příštího roku exkluzivně pro PlayStation 3.

  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...