Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

PREVIEW: Horor Ghostwire Tokyo je městská akce v liduprázdné metropoli

  16:01
Nová hra od japonských hororových mistrů z Tango Gameworks byla oznámená již v roce 2019, dosud jsme však neměli šanci poznat, jak se vlastně vůbec bude hrát. Až dva měsíce před vydáním konečně vývojáři vyložili karty a nutno říct, že jsme poměrně překvapeni. Bohužel nikoliv jen v pozitivním slova smyslu.

Ono těch překvapení ohledně Ghostwire Tokyo je na můj vkus až příliš. Třeba když 16 hodin před vypršením embarga na dojmy z novinářské prezentace Bethesda uspořádá veřejný stream pro každého, kde všechny „exkluzivní informace“ s předstihem sama propálí. Ale budiž, nejsem tu od toho, abych hodnotil marketingovou kampaň vydavatele, ale abych vám pověděl něco o hře, která vypadá úplně jinak, než jak se z dosavadních náznaků mohlo zdát.

GhostWire: Tokyo

Tak za prvé to není horor. Což je vzhledem k předchozí tvorbě japonských Tango Gameworks minimálně překvapivé. Studio totiž založil Šindži Mikami, jeden z klíčových autorů série Resident Evil, a jejich předchozí série The Evil Within pak patří mezi vůbec nejděsivější hry posledních let. 

Obzvláště první díl je důkazem toho, že plíživý strach z neznámého a explicitně zobrazené brutální násilí nemusí být nutně vždy v opozici, ale opravdoví mistři ho dokážou zkombinovat. Přiznám se, že jsem ho hrál s dlouhými přestávkami minimálně půl roku, protože jsem na některé pasáže jednoduše neměl nervy.

Oproti tomu Ghostwire Tokyo je akce viděná z vlastního pohledu, odehrávající se v otevřeném městském prostředí. Jedinou spojitost s Evil Within, která mě na první dobrou napadá, je leitmotiv koček, coby nenápadných pomocníků, v tomto případě ovšem neslouží k ukládání hry, ale k nákupu vybavení. A pak možná ještě skutečnost, že jsem po zhruba půlhodinovém úvodu vlastně vůbec netušil, kdo jsem a co tam vlastně dělám. Ale to to není výtka, japonské hry jsou obecně „divné“ a předpokládám, že po několika hodinách hraní do sebe vše začne zapadat.

Hlavní hrdina, který po vzoru například série The Darkness sdílí tělo s mocným démonem, se ve zcela vylidněném Tokiu pokouší zachránit svojí sestru. Vylidněném ovšem neznamená prázdném, naopak, je až po okraj zaplněno éterickými dušemi. Většina z nich vám jde přímočaře po krku, ovšem ten zbytek pro vás má pořádnou zásobu povinných i nepovinných misí. 

GhostWire: Tokyo

Ano, pokud jste čekali nějaký přímočarý a pečlivě nalajnovaný příběh, který je hororům tak nějak z podstaty vlastní, jste na omylu. Ghosworld Tokyo je totiž open world se vším dobrým a špatným, co k tomu patří. Máte tedy naprostou svobodu, v jakém pořadí budete plnit už od pohledu generické úkoly. 

Zatímco příběhová linka vypadá zajímavě (neříkám, že dobře, prostě zajímavě), grindovací vedlejšáky, jako je třeba čištění čtvrtí od nepřátel nebo zavírání speciálních portálů, už odkazujou spíše na produkci Ubisoftu. Což není zrovna pochvala, aby bylo jasno.

Vypadá to, že spoustu herního času budeme trávit opakováním stejných činností, nejčastěji bojem. Ten mi vzdáleně připomněl Alana Wakea, protože i zde musíte nepřátele nejdříve „nalomit“ a až poté je pomocí speciálních schopností dorazit. Po celých třicet minut ukázky vypadaly souboje efektně, otázkou je, jestli to stále stejné máchání rukama před obrazovkou nebude po několika hodinách už jen otravné. Můžete se zde také plížit a likvidovat nepřátele ze zálohy nebo na dálku pomocí odstřelovacího luku. Za jejich zneškodnění pak dostáváte zkušenosti, kterými si můžete následně zlepšovat své schopnosti. Prostě klasika.

Což je za mě trochu problém. Ne, že by snad Ghoswire Tokyo dělalo něco vyloženě špatně, navzdory svému unikátnímu světu však působí nesmírně okoukaně a nenápaditě. Obávám se, že jestli se zápletka nějak zajímavě nerozjede, budeme tu mít japonský Far Cry, což vzhledem k tomu, že od posledního Far Cry neuběhlo ani půl roku, nezní příliš zajímavě.

Na druhou stranu originální prostředí v neokoukané paletě barev a v neposlední řadě i skvělá hudba přece jen hře dávají jistý šmrnc, díky němuž se na ni lze těšit. Každopádně předobjednávku bych být vámi nedělal a raději počkal na první recenze, u japonských her se výsledek dá jen obtížně předpovídat. 

Ghostwire Tokyo vychází 25. března na PC a Playstation 5. Což je poněkud paradoxní, jelikož je vydavatelem Bethesda, která už od loňského roku patří pod xboxová studia. Nicméně stejně jako v případě Deathloop, kvůli již uzavřeným smlouvám vyjde na xboxech až nejdříve s ročním zpožděním.

Nejčtenější

Amouranth během streamu poprvé ukázala svého manžela, vše mu odpustila

Fanoušci streamerky Amouranth, která na Twitchi a později i na Kicku s oblibou ukazuje své odhalené křivky ,samozřejmě už roky věděli, že je vdaná. Až nyní však dostali možnost pohlédnout jejímu...

Remake legendárního RPG je údajně na spadnutí

Ačkoliv se projekt drží v tajnosti, podle zákulisních informací brzy dorazí remake legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion. Předělávka je již údajně prakticky hotová a vydání by mohlo...

Masivní patch pro Kingdom Come 2 je venku, přidává holiče

Očekávaný patch pro českou středověkou hru Kingdom Come: Deliverance 2 je venku. Seznam úprav a změn má přes tisíc položek, k dispozici je i nová funkce holiče.

Ztratíte nervy u přistání Muskovy rakety? Těžká hra baví internet, je zdarma

Je to pořádná fuška, která však baví internet. Minihra ve webovém prohlížeči se inspirovala známým zachycením přistávacího stupně rakety Starship. Zvládnete to také?

Divoké devadesátky jako hra? Vedle Vivat Slovakia vypadá mírumilovně i GTA

Po roce stráveném v režimu předběžného přístupu již brzy vyjde plná verze nadějné městské akce Vivat Slovakia. I navzdory skromnému rozpočtu ji lze nejlépe popsat jako Grand Theft Auto, jen místo...

Split Fiction

vydáno 19. března 2025

Po tisíci hodinách v Cyberpunku 2077 ho překvapilo tajné tlačítko

Vývojáři rádi schovávají do svých her různé skryté vtípky či narážky a hráči je ještě raději objevují. Jeden takový překvapil i řadu hráčů Cyberpunku 2077, kteří si mysleli, že po stovkách hodin ve...

19. března 2025  10:36 6

RECENZE: Blesková jízda, rychlá diagnóza. Simulátor saniťáka je drsný

60 %

Po všech těch zmrzačených a zavražděných kakodémonech, přejetých důchodcích v Carmageddonu a zmučených simících nejeden dospěje. Místo toho, aby virtuální životy jen mařil, tak je chce i zachraňovat....

PC
19. března 2025 0

RECENZE: Assassin’s Creed Shadows sází na jistotu v momentě, kdy jde o vše

70 %

Dlouho vyhlížený díl série Assassin’s Creed z prostředí feudálního Japonska je tady. Autoři touto hrou v podstatě bojují o svou záchranu před finančním kolapsem. Titul s podtitulem Shadows nicméně...

PS5
18. března 2025,  aktualizováno  19.3 21

Ambulance Life – A Paramedic Simulator

60 %

PC
vydáno 18. března 2025  14:37,  aktualizováno  14:38

RECENZE: Sci-fi Xenoblade Chronicles X se zaslouženě dostane k víc lidem

90 %

Jedna z nejlepších her na komerčně neúspěšnou konzoli Wii U, sci-fi Xenoblade Chronicles X, konečně vychází také na Switch, a to rovnou ve vylepšené a rozšířené verzi. Pokud rádi prozkoumáváte...

Switch
18. března 2025 1

Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition

90 %

Switch
vydáno 18. března 2025  12:29,  aktualizováno  15:17

Star Wars: Hunters končí, Hvězdné války už nejsou zárukou úspěchu

Star Wars: Hunters se letos připojí k projektům, které vznikly na motivy slavné licence, ale v silné konkurenci se nedokázaly prosadit. Tvůrci už oznámili, že letos vypnou servery.

18. března 2025 3

Remake legendárního RPG je údajně na spadnutí

Ačkoliv se projekt drží v tajnosti, podle zákulisních informací brzy dorazí remake legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion. Předělávka je již údajně prakticky hotová a vydání by mohlo...

17. března 2025 25

Amouranth během streamu poprvé ukázala svého manžela, vše mu odpustila

Fanoušci streamerky Amouranth, která na Twitchi a později i na Kicku s oblibou ukazuje své odhalené křivky ,samozřejmě už roky věděli, že je vdaná. Až nyní však dostali možnost pohlédnout jejímu...

16. března 2025 29

Divoké devadesátky jako hra? Vedle Vivat Slovakia vypadá mírumilovně i GTA

Po roce stráveném v režimu předběžného přístupu již brzy vyjde plná verze nadějné městské akce Vivat Slovakia. I navzdory skromnému rozpočtu ji lze nejlépe popsat jako Grand Theft Auto, jen místo...

15. března 2025 9

Potvrzeno, očekávané sci-fi Death Stranding 2 vyjde s českými titulky

Death Stranding 2: On the Beach je jednou z nejočekávanějších letošních her na PlayStation 5. Našince tak určitě potěší, že české zastoupení chystá volitelné české titulky.

14. března 2025  12:38 2