Víc než samurajská akce. Ghost of Tsushima ukáže chování lidí ve válce

  0:01aktualizováno  0:01
Los Angeles (Od zpravodaje Bonusweb.cz) - Sony v poslední době jednoznačně válí a sype z rukávu trumfy takovou kadencí, že je pomalu ani nestíháme hrát. A vypadá to, že tento proud jen tak nevyschne.

Podle předvedené ukázky Ghost of Tsushima, kterou jsme viděli na E3, to vypadá na další exkluzivitu, které si majitelé PS4 nebudou moci nechat ujít.

Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima

Děj hry se odehrává v Japonsku roku 1274, tedy během invaze mongolských dobyvatelů. Autorům prý nejde o úplnou historickou přesnost, ale skutečné události jim slouží jako předloha pro vyprávění vlastního příběhu. Hlavním hrdinou bude samuraj Jin, který bude mít za úkol vyhnat všechny okupanty z ostrova Tsushima. 

Chris Zimmerman, jeden ze zakladatelů studia Sucker Punch (série InFamous) přiznal, že jim velkou inspirací pro vizuální ztvárnění hry byly snímky Akiry Kurosawy. Pokud tedy máte samurajskou tematiku v oblibě, tohle bude pro vás splněný sen. Autoři totiž nechtěli jen udělat obyčejnou mlátičku v cool prostředí, ale samurajská filosofie má prostupovat celou hrou. Ta dokonce bude obsahovat i dobový japonský dabing, aby byl zážitek co nejautentičtější.

V jádru půjde o klasický open world s řadou nepovinných úkolů, vývojem postavy a důrazem na plíživý postup. Nejvděčnější oblastí však bude samozřejmě boj, který je prý navrhován pod heslem špína, krev a ocel (mud, blood and steel). 

Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima

Mimochodem, když jsme u té krve, Chris se pochlubil, že výpočtům toho, jak se rozstřikuje krev po okolí, věnovali spoustu času. Výsledkem tak nejsou jen klasické fleky na zemi, ale často skutečné gejzíry krve, během kterých je vypočítávána fyzika každé kapky zvlášť. Taková blbost a kolik to přitom muselo dát práce, chce se dodat.

Cílem autorů je nabídnout jakýsi stroj času. Abyste už nebyli jen člověk rozvalující se na gauči u televize, ale skutečný samuraj neustále bojující o přežití. Ghosts of Tsushima přitom nemá být jen příběh Jina, ale obecně univerzální výpovědí o tom, jak se chovají různí lidé pod tlakem války. Jediné, co nás trochu děsí, je otázka, kdy to celé bude hotové.

Hra vyjde exkluzivně na konzoli PlayStation 4.

Autor:
 

Nejčtenější

Deset nejvíce frustrujících pasáží z počítačových her

Prey

Počítačové hry jsou výbornou formou relaxace, ovšem stejně jako třeba u sportu se u nich někdy člověk pořádně navzteká....

Začalo to jako vtip, teď kanál o hlazení psů mění počítačové hry

Far Cry Primal

Když byl minulý měsíc založen twitterový účet Can You Pet the Dog?, vypadalo to jako povedený vtip. Jeho autoři si dali...

Ubisoft vyjadřuje podporu Notre-Dame a rozdává Assassin’s Creed Unity

Assassin’s Creed: Unity

Francouzská videoherní společnost Ubisoft se připojila ke stále rostoucímu počtu dárců, kteří se rozhodli přispět...

Vymodelovat virtuální Notre-Dame pro Assassin’s Creed trvalo dva roky

Assassin's Creed: Unity

Stejně jako ve skutečnosti i v počítačové hře Assassin’s Creed Unity byla katedrála Notre-Dam hlavní dominantou Paříže....

KVÍZ: Vyznáte se v nejslavnějších zbraních z počítačových her?

Quake Champions

Herní historie je dlouhá a krvavá, přitom jen málokterá hra dokázala nabídnout skutečně originální a zapamatování hodné...

Další z rubriky

PRVNÍ DOJMY: Svět Falloutu 76 je obrovský a detailní, ale vládne mu nuda

Fallout 76

Prvních několik hodin ve světě nového Falloutu nás příliš nepřesvědčilo. Rozlehlý svět není zaplněný adekvátním obsahem...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Budování socialismu jako strategie pro náročné. Dojmy z Workers & Resources

Workers & Resources: Soviet Republic

V chystané budovatelské strategii Workers & Resources nestavíme divy světa, ale šedá paneláková sídliště. Přesto je...

Přibývá dětí s psychickými poruchami. Pomůžou rodiče, nebo školy?
Přibývá dětí s psychickými poruchami. Pomůžou rodiče, nebo školy?

Mezi nejčastější psychické onemocnění u dětí patří úzkost. Pokud se neléčí, může se rozvinout v depresi. Na tuto problematiku reaguje ministerstvo školství novinkou, která by se měla objevit ve školních osnovách.

Najdete na iDNES.cz