Gears of War - konečně i na PC!

  • 192
Záviděli jste konzolistům špičkovou akci Gears of War? Už nemusíte! Za pár měsíců bude i na PC a my vám o ní s předstihem prozradíme všechny podrobnosti. Vězte, že to bude stát za to.

Gears of War Obrovský úspěch Gears of War v podobě čtyř milionů prodaných kopií pro Xbox 360 čekal před vydáním málokdo. Ze hry se rázem stala ohromně ceněná značka, přičemž vývoj druhého dílu je prakticky veřejným tajemstvím. Ale ještě dlouho předtím, než se ho dočkáme, si Gears of War zahrajeme na PC. O konverzi se několik měsíců spekulovalo – tu byla potvrzená, tam zase dementovaná, nakonec padlo definitivum až na letošní E3 – bude. A ne ledasjaká. Vedle upraveného ovládání a vyvážení se dočkáme i nového obsahu.

Gears of War jsou v zásadě prostou akční hrou z pohledu třetí osoby. To, co ho povzneslo výše, je dokonalá inscenace všech bojů, dynamičnost, napínavost.

Gears of War jsou v zásadě prostou akční hrou z pohledu třetí osoby. To, co ho povzneslo výše, je dokonalá inscenace všech bojů, dynamičnost, napínavost. PC konverze pochopitelně na těchto pilířích bude stavět, ale už na první pohled lze poznat, že se autorům z Epic Games povedlo z počítače vyždímat více než z přeci jen omezené konzole. Modely postav jsou úchvatné, dokonce je možnéGears of War pozorovat vrásky v obličeji. Podobně silný dojem budete mít z monumentálních, přesto s citem pro detail zpracovaných prostředí.

Majitelé počítačů dostanou coby odměnu za nadměrné čekání odměnu – pět nových kapitol. Ty představují jakousi spojnici mezi koncem čtvrté a začátkem páté mise původní hry a jejich děj se točí kolem útěku komanda před obřím Locustem, což je nepřátelská rasa, se kterou budete mít co do činění. Toto monstrum vystupovalo v originálu pouze v neherních sekvencích, nyní bude svým chropěním nahánět strach i v samotné akci. A jelikož se pětice kapitol jmenuje Impasse, Comedy of Errors, Window Shopping, Powers that Be a Jurassic Proportions, troufáme si tvrdit, že se mnohonásobně větší kreatuře postavíme tváří v tvář.

Gears of War Všechny kapitoly, obzvlášť těch pět nových, využívajících předností klávesnice s myší (ostatní se jim pouze přizpůsobí), se odehrávají ve vysokém tempu. V první přidané misi například doběhnete k výsouvacímu mostu, ale když ho chcete aktivovat, zjistíte, že je vypnut přívod elektřiny. Je to past. Záhy se ze všech stran začnou hrnout locustové a novináři, kteří si tuto situaci měli možnost vyzkoušet, potvrdili, že na střední obtížnost nejde o vůbec nic jednoduchého, ba naopak. Danou sekvenci museli několikrát opakovat. To do určité míry utiší kritiky konverze, kteří se domnívají, že je hra designovaná výhradně pro gamepad a nemůže tak být skutečnou výzvou pro PC hráče. Poté, co se prvotní nápor podaří zastavit, přichází na řadu zkoumání území pod mostem, kde by mělo být možné znovu zapnout energii. Připravte si však i kanóny, protože nepřátelé vás ani při této činnosti nenechají v klidu. Při každé, byť sebemenší příležitosti, se vyplatí využívat promyšleného systému krytí, na němž Gears of War do značné míry stojí a z něhožGears of War čerpá velkou část kouzla své hratelnosti.

Předpokládáme, že singleplayer nám zabere kolem deseti hodin. Koupě se však přesto s největší pravděpodobností vyplatí, protože Gears of War, to je také propracovaný multiplayer.

Největší výtkou směřovanou na původní Gears of War byla jistě nedostatečná životnost. Zhruba za sedm hodin bylo hotovo. To se s novými kapitolami o něco zlepší, ale nelze samozřejmě očekávat dlouhé dobrodružství. Předpokládáme, že singleplayer nám zabere kolem deseti hodin. Koupě se však přesto s největší pravděpodobností vyplatí, protože Gears of War, to je také propracovaný multiplayer. I ten přinese nové módy a mapy.

Například můžeme uvést tzv. King of the Hill mód. Na poměrně rozsáhlé mapě se nachází relativně malé území (hill) a to je samozřejmě nutné získat. Není to ale tak jednoduché. Za přítomné hráče v tomto území tečou týmu na konto body. JenžeGears of War obvykle tu jsou hráči obou týmů. To znamená, že ta strana, která má ve vymezeném prostoru větší počet svých příslušníků, získává body, a to až do naplnění určitého limitu. Respawnovat se může každý kolikrát chce, po smrti je ale zhruba na patnáct vteřin zbaven možnosti hrát.

Každá mapa v tomto módu by měla mít čtyři důležitá stanoviště. Z nich je pak náhodně vybráno to, které bude onou baštou, jíž se všichni snaží dobýt. Ale ani další nezůstanou prázdná. Naopak – můžete se sem vydat pro spolehlivě nejsilnější zbraně. Správnou taktiku lze pak těžko vepsat do výstižné definice. Může se vyplatit jít rovnou sbírat body do ohniska sporu, ale stejně tak může být užitečné opatřit si ještě předtím pár opravdu účinných kvérů – například účinnou sniperku, locustskou pušku, raketomet či laserem naváděný úder z orbitu. Je dobré,Gears of War že žádné ze čtyř stanovišť není nějak zvláštně opevněné a je opravdu těžké tady kempovat. To jedině přidává na dynamice hry a fluktuaci hráčů po mapě.

Jako určitou nevýhodu PC verze můžeme chápat nedostatečnou vybavenost počítačů mikrofony. To je u Xboxu 360 o mnoho lepší. V rychlé akci zkrátka nelze psát zprávy, je třeba se domlouvat ústně. Není to zase takový problém u sehraných klanů, ale pokud hrajete vždy s někým jiným, je možnost svižné komunikace vítána. Kdo by si hru chtěl zahrát jako na Xboxu, může si obstarat homologovaný gamepad z této konzole. Jinak byla ještě přislíbena mnohem vyšší rozlišení.

Majitelé počítačů dostanou coby odměnu za nadměrné čekání odměnu – pět nových kapitol.

Gears of War bylo jednou z těch her, kterou PCčkáři museli konzolistům závidět. Naštěstí se všechny platformy stále sbližují a my se tohoto grandiózního hitu dočkáme i na počítačích. Pozitivní je, že se tak nestane v žádné okleštěné formě, nýbrž se vší pompou a novým obsahem navíc. Nebudeme muset čekat nikterak dlouho – v listopadu má být hotovo.

Index očekávání: 90%


Témata: Xbox