Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Far Cry - skvělé první dojmy

  12:00
Jak charakterizovat Far Cry? Jedná se o novou 3D akci s ambicemi sahajícími do mraků. Viděli jsme na vlastní oči v akci nový plně interaktivní engine a velmi zajímavě řešenou inteligenci nepřátel. Těšme se, těšme...

Far Cry

Playman 23.3.2004 PC

iDNES.cz

92%
Herní karta

Far Cry Příběh nové 3D FPS začíná poměrně nenápadně, když na lodi čekáte u blízkého a zdánlivě pustého ostrova v jižním Pacifiku na dívku, která se sem chtěla dopravit kvůli reportáži. Nudu spojenou s čekáním než se vrátí přeruší pár ozbrojených chlapíků, kteří se vynoří z houštin džungle a začnou z ničeho nic střílet po lodi. Hráč spadne do vody a probouzí se uprostřed ničeho – neví co se děje, ani proč. "Koncepce hry není v misích, hráč zkrátka bez přerušení proplouvá příběhem," nadšeně komentuje Christopher Natsuume, producent hry. Jak postupujeme po ostrově, dozvíme se, že se děj přímo odvíjí od šíleného profesora, jenž uskutečňuje své nebezpečné experimenty.

Jako první mne zaujal špičkový engine, jenž s přehledem zvládá dnes už poměrně obvyklé lahůdky se stínováním – například profláknutý výstřel do lampičky, která následkem toho vrhá komíhající se stíny po místnosti. Hned v úvodu, zatím neozbrojeni, narážíme na dělníka, jenž v kabině opravuje část lodi – nevidíme ho, jen pozorujeme protáhlé stíny. Správný Far Cry postup spočívá v tichém proplížení se kolem, poněvadž o kousek dále nalezeme trubku, kterou dělníka zneškodníme. Dělení zásahů je samozřejmostí, dokonce když střelíme mrtvole do ruky, tak se převrátí. V prezentaci nám vedoucí programátor předvedl, jak střílel do různých částí těla a tělo se věrohodně cukalo. Tímto způsobem "dostřílel" mrtvolu z kraje kabiny až do vody, na které byla nadnášena, ovšem opět reálně reagovala na střelbu.

Další zajímavá finta spočívá v měření vzdáleností, poněvadž hra ve venkovních prostředích není omezována. Herní situace – nepřítel přivolá posily, přičemž k pobřeží se blíží loď. Hráč na své pozici nalézá odstřelovací pušku, se kterou musí, respektive nemusí, ale je to vhodné, sejmout týpka na lodi s raketometem. Nevidíte, že má právě raketomet, zjistíte to přes dalekohled. Velkolepost však spočívá v tom, že chlápek na lodi vás zaměří, vystřelí raketu, která se k vám v pomalu (díky obří vzdálenosti) přibližuje. Měli jsme velké štěstí, že střela prolétla těsně kolem naší hlavy a narazila do skály za námi.

Polybump

Far Cry Far Cry Jedná se o novou technologii, která dovoluje, aby si modely postav přímo ve hře zachovávaly kvalitu velmi podobnou renderovanému modelu. Na prvním obrázku zjistíte, jak vypadá standardní model, na druhém pak porovnejte herní model využívající polybump a renderovaný model. Pěkné, že? Jedná se o komerčně nabízený balíček, čili pokud pracujete na nějaké 3D hře, máte možnost :).

Far Cry Tím se dostáváme k další příjemné věci a to deformovatelnému terénu. Hodíme-li například granát mezi hlouček nepřátel, nedočkáme se pouze tlakové vlny, jež je odhodí stranou, ale i skutečného kráteru v zemi. V podstatě mohu konstatovat, že se jedná o trend nastíněný právě na E3, poněvadž mnoho her představilo plně zničitelný a deformovatelný terén. O tom, že přestřelky vypadají mnohem věrohodněji, ale především pohledněji se nemusím dlouze rozepisovat – zkrátka to tak je.

Druhý nosný prvek hry představuje umělá inteligence. "To, co právě vidíte na obrazovce monitoru, nejsou skripty, ale reálný model chování. Pokud si nahrajete uloženou pozici, vaši nepřátelé nebudou nikdy reagovat stejně... tohle vážně nejsou skripty," komentuje Christopher kooperativní chování nepřátel. A opravdu. Schoval jsem se za kámen a vystřelil mezi hlídkující nepřátele. Ti vůbec netušili která bije a začali zmateně pobíhat kolem ve snaze najít původce výstřelu. Jelikož opravdu nevěděli, kde stojí střelec, odbíhali na všechny strany. Zajímavá Far Cry situace nastane, pokud je hráč spatřen. Někteří nepřátelé po vás okamžitě začnou střílet, jiní se nejdřív schovají a pak střílejí, další si nadbíhá z boku a dejme tomu poslední odbíhá stranou a mávaje rukou přivolává posily. Kdybych výše popisovanou situaci nezažil na vlastní kůži, pokládal bych vše za klasický reklamní tahák – ale Far Cry mě přesvědčil, že tomu tak není.

Během hry se můžeme těšit na rozličné herní postupy, třeba odstřelování panáka s raketometem, nenápadnou infiltraci či sestřelování speciálních jednotek, které právě sešplhávají po laně z vrtulníku. Díky faktu, že hra není rozdrobena na mise, ale hráč "prostě hraje" a sleduje příběh, samozřejmě stoupá i atmosféra hry. Celkový dojem je lepší než původní očekávání, avšak jestli se zaměření se na technologii nepříznivě neprojeví v ochuzené hratelnosti eventuálně struktuře misí, na to si počkáme nejhůře do konce roku – hratelná verze však zádrhelům v hratelnosti nenasvědčuje.

iDNES.cz

92%

Čtenáři

89% Ohodnoťte hru

Pro ohodnocení se musíte přihlásit

%
Témata: Interaktivní, Raketa

Nejčtenější

Amouranth během streamu poprvé ukázala svého manžela, vše mu odpustila

Fanoušci streamerky Amouranth, která na Twitchi a později i na Kicku s oblibou ukazuje své odhalené křivky ,samozřejmě už roky věděli, že je vdaná. Až nyní však dostali možnost pohlédnout jejímu...

Remake legendárního RPG je údajně na spadnutí

Ačkoliv se projekt drží v tajnosti, podle zákulisních informací brzy dorazí remake legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion. Předělávka je již údajně prakticky hotová a vydání by mohlo...

Po tisíci hodinách v Cyberpunku 2077 ho překvapilo tajné tlačítko

Vývojáři rádi schovávají do svých her různé skryté vtípky či narážky a hráči je ještě raději objevují. Jeden takový překvapil i řadu hráčů Cyberpunku 2077, kteří si mysleli, že po stovkách hodin ve...

Masivní patch pro Kingdom Come 2 je venku, přidává holiče

Očekávaný patch pro českou středověkou hru Kingdom Come: Deliverance 2 je venku. Seznam úprav a změn má přes tisíc položek, k dispozici je i nová funkce holiče.

Divoké devadesátky jako hra? Vedle Vivat Slovakia vypadá mírumilovně i GTA

Po roce stráveném v režimu předběžného přístupu již brzy vyjde plná verze nadějné městské akce Vivat Slovakia. I navzdory skromnému rozpočtu ji lze nejlépe popsat jako Grand Theft Auto, jen místo...

Pojede vám PC verze The Last of Us Part 2 Remastered? Omrkněte detaily

PC verze postapokalyptického dobrodružství The Last of Us Part 2 Remastered klepe na dveře, studio Naughty Dog tak představilo všechny nové prvky pro tuto platformu.

22. března 2025 0

Intenzita pohupování prsou, nahota, pekelný pes. Mody do Kingdom Come 2

Okamžitě po vydání české středověké hry Kingdom Come: Deliverance 2 se objevily modifikace, které vylepšují či usnadňují herní zážitek, například možností kdykoli ukládat pozici. Kreativitu hráčů...

22. března 2025 2

Postavte si dinosauří park. Stahujte zdarma Jurassic World Evolution 2

Digitální obchod s hrami Epic Store tentokrát rozdává slušnou budovatelskou strategii Jurassic World Evolution 2, která umožní znovu prožít okamžiky z filmů i alternativní scénáře.

21. března 2025  15:27 0

The Last of Us Part 2 Remastered - PC verze

vydáno 21. března 2025  12:43

Painkiller se vrací. Bezduchá střílečka z pekla láká na nový prvek

Pekelný akční mejdan v očistci Painkiller se letos vrátí a tentokrát se půjde utkat s rozličnými démony až ve třech lidech naráz.

21. března 2025  11:06 6

Je to nakonec hit? Assassin’s Creed Shadows přivítal už přes milion hráčů

Několikrát odložený Assassin’s Creed Shadows, zasazený do feudálního Japonska, je venku, pojďme se proto podívat na první indicie, jak si hra vede po komerční stránce.

21. března 2025  10:14 1

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

To tu nebudeme tolerovat, opřel se japonský premiér do nové videohry

Společně s vydáním hry Assassin’s Creed Shadows se v japonské vrcholné politice znovu rozhořela debata o virtuálním ničení japonských památek. Ozval se dokonce i premiér, podle kterého je takové...

21. března 2025 22

Kingdom Come: Deliverance 2 vydělal pětkrát více než původní hra

Další pohled na úspěch středověké hry Kingdom Come: Deliverance 2 přinášejí informace o prodejích ve Spojených státech, v nichž si prozatím jen jedna hra vede letos lépe než hit z Česka.

20. března 2025  9:41 12

RECENZE: Split Fiction dál kraluje žánru her pro dva hráče

90 %

Žánr kooperativních her na rozdělené obrazovce dál sebevědomě táhne studio Hazelight. Novinka s názvem Split Fiction opět nabídne rozmanitou hratelnost v nádherných virtuálních světech. S vhodným...

PS5
20. března 2025 1

Split Fiction

90 %

PS5
vydáno 19. března 2025

Po tisíci hodinách v Cyberpunku 2077 ho překvapilo tajné tlačítko

Vývojáři rádi schovávají do svých her různé skryté vtípky či narážky a hráči je ještě raději objevují. Jeden takový překvapil i řadu hráčů Cyberpunku 2077, kteří si mysleli, že po stovkách hodin ve...

19. března 2025  10:36 9

RECENZE: Blesková jízda, rychlá diagnóza. Simulátor saniťáka je drsný

60 %

Po všech těch zmrzačených a zavražděných kakodémonech, přejetých důchodcích v Carmageddonu a zmučených simících nejeden dospěje. Místo toho, aby virtuální životy jen mařil, tak je chce i zachraňovat....

PC
19. března 2025 0