Středa 27. září 2023, svátek má Jonáš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 27. září 2023 Jonáš

Empire Earth: Art of Conquest - dojmy

  12:00aktualizováno  12:05
3D strategie Empire Earth od Stainless Steel Studios se stala po právu nejlepší RTS loňského roku. Když se tedy objevily první informace a hratelné demo datadisku The Art of Conquest, jali jsme se pro vás zjišťovat více - vše o třech nových kampaních, 18 misích a dvou editorech, které The Art of Conquest přinese...

Empire Earth: The Art of Conquest Když se řekne Empire Earth, měla by se srdce všech pravověrných stratégů zatetelit radostí. Stainless Steel Studios vytvořili loni hru, která dokázala pojmout historii lidstva od pravěku až po dobu moderní, nabídla vynikající design misí, skvělou hratelnost a v neposlední řadě také kompletní 3D zpracování na dosud nevídané kvalitativní úrovni. Není divu, že se u nás, ale i v řadě jiných časopisů stala nejlepší realtimovou strategií roku (a leckde nejen to). Když se proto objevily první informace o přípravě datadisku, zajásali jsme a jali se zjišťovat, čeho se v The Art of Conquest dočkáme. Výsledky naší snahy najdete v následujících několika odstavcích.

Ačkoli původní hra zpracovávala řadu historických období, byla tu některá, na které se pozapomnělo, nebo je Stainlessové malinko odflákli. Z rozhovorů s hráči na diskusních fórech po vydání Empire Earth vyplynuly tři události, které se staly náměty nových kampaní The Art of Conquest - vzestup římského impéria, boje druhé světové války a technologicky nejvyspělejší vesmírná éra. Každá z nich bude zpracována v podobě šesti misí, v každé se také objeví několik nových jednotek. Pojďme si je probrat jednu po druhé.

Empire Earth: The Art of Conquest Rozmach Římské říše je kampaní jednodušší, kde (pochopitelně) ještě neoperují vzdušné síly a s námořnictvem to také není bůhvíjak horké, nabídne ale možnost dobytí Galie a další vojenské konflikty, jako bitvu o Británii či souboje s germánskými kmeny. Co se nových jednotek týče, základem jsou pochopitelně legionáři, silné a disciplinované pěší jednotky. Budete moci vyrábět i nové dobývací stroje a do čela svých armád budete moci postavit Julia Caesara a další římské vojevůdce a osobnosti.

Druhá kampaň se zabývá druhou světovou válkou, konkrétně konfliktem mezi USA a Japonskem. Soustředí se méně na sbírání surovin, zato více na taktiku boje. Mise se odehrávají z části na souši, ale častěji ve vzduchu a na vodě. Mezi nové jednotky patří specialisté jako SAS Demolition Expert, vojáci s plamenomety či parašutisté, kteří mohou seskočit za nepřátelské linie, ovšem jedině v případě, že se vám podaří tam proklouznout s Radio Manem, který je navede na správné místo. Využít budete moci ale i služeb těžké bojové techniky, například obří letadlovky LST či nového bombardéru Catalina.

Empire Earth: The Art of Conquest Nejzajímavější se zatím zdá být Space Age kampaň, která je úplně odlišná od ostatních období v Empire Earth. Některé mise se odehrávají na jiných planetách (například na Marsu), přibudou jednotky, které budou moci cestovat vesmírným prostorem (transporty pro bojové jednotky či bojové lodě pro ochranu konvojů před nepřátelskými stíhačkami), dočkáme se i novodobých divů světa, jako například velká orbitální stanice, která bude zvedat morálku vašich obyvatel. Mezi novými budovami se objeví například výkonné hydroponické farmy či vesmírné přístavy. Pozemní síly zase posílí Cyber Ninja, což je sabotér budoucnosti, který se proplíží do nepřátelských budov a vyhodí je do povětří.

Ačkoliv zmiňované tři kampaně znamenají už samy o sobě skvělou zábavu na hodně dlouhou dobu, chystají se na nás ještě jiná vylepšení, která se vesměs týkají multiplayeru. Ten jsme měli možnost vyzkoušet díky vydané veřejné betaverzi (stahujte zde - 280 MB), takže si o něm pojďme říci něco víc.
Dostat se do hry je velice jednoduché. Po stažení a instalaci betaverze, která vám sama nabídne i DirectX 8.1, je třeba založit si účet u Sierry. To není žádné martyrium, stačí si vybrat uživatelské jméno, heslo, Empire Earth: The Art of Conquest zadat funkční e-mail a datum narození. Login je okamžitě aktivován a vy se můžete připojit na herní server. Tam můžete využít funkce rychlé hry, která vás hodí do náhodně vybrané hry s hráči podobných zkušeností (existují čtyři úrovně od novice až po experta). Pokud vám ovšem není jedno, jaké parametry bude partie mít, můžete se probrat založenými hrami. V přehledném seznamu vidíte názvy místností, počet celkových míst, volných míst a několik dalších parametrů (počáteční éra, obtížnost,...). Dvojklikem se dostanete do podrobnějšího popisu hry, kdy se dozvíte, jaká mapa se hraje (v betě je to jednoduché - jde hrát jen Mars různých velikostí), kdo už ve hře je a jak jsou rozloženy týmy, jaký bude maximální počet jednotek, kolik surovin dostanete do začátku apod. Pokud se vám toto nastavení líbí, přiřadíte se k jednomu z týmů a kliknete na tlačítko Ready.
Zakládání vlastních her není o moc složitější - pomocí volby Host ji spustíte, následně ji pojmenujete, nastavíte počáteční a koncovou éru a dalších pár jednoduchých záležitostí, počkáte si, až se vám přihlásí další hráči, a když jste spokojeni s účastí, kliknete na Start Game.

Empire Earth: The Art of Conquest Samotná hra je velice podobná původnímu Empire Earth, pokud tedy rovnou nespustíte novou éru Space Age, kdy poznáte jediný rozdíl - prostředí Marsu je přeci jen od pozemského malinko odlišné. Základní barvou podloží je (překvapivě) rudá, na povrchu se nachází větší množství nerostných surovin a kumšt je ze začátku spíše nalézt jídlo vhodné ke sběru. Strom zde také neuvidíte, dřevo se těží z krystalů, které jsem napoprvé mylně považoval za zdroje kamene či železné rudy.
Základní mapa planety je kruhová a dokud nedosáhnete Space Age, nedostanete se za okraje, kde můžete vidět černou oblohu a vzdálené hvězdy. V rozích a ve středech stran čtvercového ohraničení úrovně se ovšem nacházejí malé plochy přístupné pouze přes mezihvězdný prostor, většinou bohaté na nerostné suroviny. Abyste se k nim dostali, musíte postavit na okraji Marsu hvězdný přístav, vyrobit transportní vesmírnou loď a naložit ji příslušnými jednotkami. Vyrábět můžete ještě několik dalších typů vesmírných lodí, pro ochranu Space Portu se pak jistě hodí speciální obranné věže. Samotná hratelnost se nezměnila (a nechápejte to špatně - zkrátka je pořád vynikající), a to i z toho důvodu, že na Marsu nenajdete žádnou povrchovou vodu, a tedy odpadají starosti o loďstvo. Zajímavější to bude na Zemi, kde tím pádem Empire Earth: The Art of Conquest přibyde ještě jedna bojová rovina.
Jaké jsou tedy naše první dojmy z multiplayerového hraní? Oproti Empire Earth nejsou znát takřka žádné rozdíly, ale není to vůbec na škodu. Mírná zlepšení v mezích možností zajišťují bezpoblémovou konfiguraci, výběr hry, komunikaci mezi hráči a celkově online hraní zpříjemňují. Náročnost na připojení přitom není přehnaně vysoká, během testování na redakční pevné lince jsme potkali i pařany na modemu, kteří tvrdili, že se sníženými detaily a rozlišením jim hra běží poměrně plynule.

Posledním trumfem v rukávě je pak editor scénářů, který by měl být identický s tím, který používali Stainless Steel Studios (autoři původní hry) a Mac Doc Software (autoři datadisku). Ten umožňuje vymodelovat si mapu, naskriptovat události a spojit řadu scénářů do jedné velké kampaně. Druhým vývojářským nástrojem pak bude editor civilizací, kde vyberete jméno a nastavíte celou řadu určujících atributů pro zbrusu nový národ (takže budete-li mít chuť, můžete si do hry přidat Čechy, Slováky či třeba lstivé Afghánce).

Podle všeho bude The Art of Conquest skutečně kvalitním datadiskem, který přinese spoustu zábavy jak v single playeru, tak i ve hře více hráčů a nezapomene ani na pařany s tvůčími ambicemi, kteří se vyřádí v editorech. Tento podzim se zkrátka máme na co těšit...

PS: doporučujeme zabrousit do obsáhlé galerie screenshotů, kde naleznete i 21 nových, natípaných při hraní multiplayerové bety.

Autor:
  • Nejčtenější

Vývojáři Baldur’s Gate počítali i s tím, že hráči zabijí všechny postavy

Vývojáři famózní Baldur’s Gate 3 chtěli dát hráčům maximální svobodu, museli se proto připravit na každou myslitelnou...

Policisté zabavili při razii pušky, munici, kokain a meč z Warcraftu

Při domovní prohlídce u drogových dealerů v kanadské komunitě Norway House objevili policisté 130 gramů kokainu a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vybělování černochů a Spider-man nacista. To je svět zakázaných modifikací

Vyhodili je z velkých portálů, tak si založili vlastní. V katalogu zakázaných modifikací však najdete především...

Vývojáři Cyberpunku se omlouvají za ukrajinskou lokalizaci. Uráží Rusy

Ukrajinští překladatelé čerstvě vydaného datadisku Phantom Liberty k Cyberpunku 2077 propašovali do prodejní verze hry...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Disco Elysium už je i česky. Ukousli jsme si velké sousto, říká překladatel

Disco Elysium, jedna z nejupovídanějších her, jaké kdy vznikly, se po čtyřech letech od vydání dočkala fanouškovské...

Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert

Premium Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních...

Při výchově sourozenců nejde být úplně spravedlivý, vysvětluje psycholožka

Premium Do pracovny za ní chodí rodiče, kteří tápají ve výchově ratolestí, řeší komplikované vztahy sourozenců či výchovu...

Jsme firma na zážitky. Ředitel Sparty Křivda o Priskem i novém stadionu

Premium Dodnes ho zabolí nohy, když si vzpomene, jak hrála Sparta naposledy v Edenu. V loňském derby dostala takovou...

PREVIEW: Zahráli jsme si Assassin’s Creed Mirage, je to návrat ke kořenům

Exkluzivně Po skoro tříletém čekání se již brzy dočkáme nového přírůstku do milionové série Assassin’s Creed. Oproti posledním...

PREVIEW: Bezmála sto let starý komiks o Tintinovi dostane i svoji videohru

Dobrodružství investigativního reportéra Tintina bavila děti už před druhou světovou válkou a budou je bavit i nadále....

Od Final Fantasy XVI se nedá odtrhnout, ještě jsme ho však nedohráli

Dlouho očekávaný nový díl patrně vůbec nejdelší herní série vůbec je konečně tady a fanoušky rozhodně nezklame. I když...

Mortal Kombat 1 se víc soustředí na boj a méně na pozlátko. První dojmy

Dvě věci v životě neodmítnu: jídlo zdarma a šanci zúčastnit se „zátěžového testu“ v případě hry Mortal Kombat 1. Byl...

Já vím své, říká modelka Taťána Kuchařová k třetí svatbě Brzobohatého

Taťána Kuchařová (35) zavzpomínala na své dětství i dospívání v Opočně a popsala své aktuální plány do budoucna....

Jiří Paroubek se potřetí oženil, expremiér si vzal bývalou poslankyni ČSSD

Po opožděné páteční oslavě svých 71. narozenin se bývalý premiér Jiří Paroubek o víkendu oženil, tentokrát už potřetí....

Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert

Premium Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních...

Žiju se ženou, přiznala farářka ze StarDance Martina Viktorie Kopecká

Farářka Církve československé husitské Martina Viktorie Kopecká (37), která zaujala televizní diváky v soutěži...

Toxická laguna v Rumunsku pohlcuje vše živé. Katastrofa není daleko

V té krajině není nic lidského, a nebýt věže kostela, která ční z bahnité hmoty, ani by tu nic přítomnost člověka...