Dragon Age: Inquisition si půjčuje prvky z Battlefieldu. První pohled

aktualizováno 
Větší chaos může ve světě Dragon Age zavládnout jen těžko. Církev Chantry válčí s mágy a odštěpili se od ní bojoví templáři i řád Seekers of the Truth. A do světa Thedasu navíc proudí démoni.

Propagační obrázek k titulu Dragon Age: Inquisition, který využije technologii Frostbite 3. Tedy engine pohánějící i čtvrtý Battlefield.

Nebesa se totiž otevřela, a existuje tak spojení s dimenzí zvanou Fade, tedy sférou plnou magie a pekelníků. Jistě, démoni za normálních okolností do běžného světa putovat nemohou. Trhlina v nebesích však normální není.

Hra bude působit spíše jako otevřený svět, ale úplnou svobodu nenabídne. Přístupná by nicméně měla být značná část prostředí. A vývojáři z BioWare tvrdí, že každá oblast je větší než cokoliv, co vytvořili v minulosti. Pro rychlejší pohyb po herní ploše tak budou k dispozici různí tvorové, které půjde osedlat. A oproti druhému dílu ze hry zmizí opakující se úrovně.

Prozkoumávání tedy tentokrát bude významným prvkem hry. Takovým, který nabídne výjimečné zážitky. Na vlákna některých příběhů totiž narazí jen trpěliví dobrodruzi, a zkušenosti i výbava jednotlivých hráčů se tak budou lišit.

Hráč se tentokrát stane vůdcem inkvizice. Zůstává mu přesto svoboda ve výběru jména, pohlaví, rasy i povolání. A volba rasy v některých částech světa ovlivní děj.

Dragon Age: Inquisition

"Dragon Age vždy bylo o těžkých rozhodnutích, u kterých neexistuje jednoznačně správná volba," tvrdí hlavní scénárista série David Gaider. To má ještě zkomplikovat fakt, že rozhodnutí budou ovlivňovat celý zbytek hry. Hráč tedy s následky svých voleb musí žít a proměňovat mohou například prostředí, či odemykat nový obsah.

Prostředí bude interaktivnější

Hra poběží na stejné technologii jako čtvrtý Battlefield, tedy enginu Frosbite 3. To však neznamená jen vizuální pokrok. V prostředí totiž budou i zničitelné prvky, či naopak půjde vytvářet nové.

Příkladem může být likvidace trámu, který podpírá plošinu plnou lučištníků. Pomocí magie naopak půjde opravit most, a zpřístupnit tak novou herní oblast. Vývojáři si od toho slibují větší míru interaktivity.

Bojový systém pak bude hledat vyvážený stav mezi pojetím prvního a druhého dílu. Strategie i taktika budou pro úspěšné vedení bitev významné.

A nepovinnou součástí hry bude i tradiční pozastavování akce, které slouží k udělování příkazů skupině. Hráči totiž mohou mezi jednotlivými postavami přepínat. Každému členovi družiny však půjde nastavit i určitý typ chování.

Dragon Age: Inquisition

Do hry se také vrací stromy schopností stromy a možnost specializace. Schopnosti jednotlivých povolání je navíc možné kombinovat tak, aby se navzájem doplňovaly.

Rychlost soubojů i návrh nepřátel by však hráče měly motivovat spíše k taktičtější hře. Protivníci totiž budou mít specializované role a budou spolupracovat. V potaz budou brát umístění hráčových postav, vlastní zdraví i čas potřebný pro doplnění určité schopnosti.

Síla nepřátel se však úrovni hráčových postav vesměs nebude přizpůsobovat. Náhodná setkání s některými protivníky tak budou nebývale nebezpečná.

I trhan tu může být mocná postava

Vývojáři tentokrát kladou důraz i na vizuální pojetí postav. Každá bude mít svůj styl, a identický typ výbavy tak na odlišných hrdinech bude působit jinak. Vytvářet půjde i vlastní výbavu, či upravovat tu stávající.

Systém umožní vyvažovat mezi formou a obsahem. Využívané předměty tak mohou být užitečné i pohledné zároveň. A nebo naopak zcela obyčejné. Nejspíše totiž bude možné vytvořit i ultimátní výbavu, která na první pohled působí jako oblečení zcela základní.

Hra vyjde ve třetím čtvrtletí příštího roku pro PC, PlayStation 3, Xbox 360 i konzole příští generace.

Pětice slibů spojených s Dragon Age: Inquisition

Loni v záři se na internetu objevil kompilát slibů spojených s novým Dragon Age. Zahrnoval například zmínku o síťové hře (podívejte se na seznam).

Autor:
 

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

Streamer nečekaně obdržel během svého vysílání jeden a půl milionu korun

Fortnite Dance

Fanouškovské příspěvky populárním streamerům se obvykle pohybují v hodnotě jednotek dolarů. Žádný div, že si hráč s...

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Další z rubriky

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

PRVNÍ DOJMY: Svět Falloutu 76 je obrovský a detailní, ale vládne mu nuda

Fallout 76

Prvních několik hodin ve světě nového Falloutu nás příliš nepřesvědčilo. Rozlehlý svět není zaplněný adekvátním obsahem...

Mutant Year Zero je jako XCOM s příběhem a zvířaty. První dojmy

Mutant Year Zero: Road to Eden

Vezměte Fallout, XCOM, Beyond Good & Evil a pořádně je zamíchejte. Na výsledku si pochutnají příznivci hardcore...

Najdete na iDNES.cz