O Bermudském trojúhelníku v západním Atlantiku se vyprávějí hotové legendy. Něco se v této oblasti děje, ale o co přesně jde, to zatím nedokázal nikdo přesvědčivě zodpovědět.
Kromě víceméně nudných vědeckých analýz se především v knihách či filmech autoři předhánějí v co nejatraktivnějších vysvětleních. Hry byly z tohoto okruhu zatím víceméně vyjmuty. To ale brzy přestane platit.
Dark Void, jak se jmenuje velice ambiciózní titul z dílny Airtight Games, představuje vlastní interpretaci dění v Bermudském trojúhelníku. A je jasné, že to nebude nic nudného, naopak. Můžete se těšit na skok do skutečně ohromující paralelní reality.
V roli pilota Willa řídíte vrtulovou mašinu nad výše zmíněnou oblastí, když tu se před vámi zjeví neidentifikovatelný objekt, který se s letadlem málem srazí. Will ztrácí nad strojem kontrolu a padá.
Nenajde ale smrt v hlubinách oceánu. To, co najde, je něco, o čem neměl ani tušení, že existuje. Paralelní realitu, v níž jsou uvězněni lidé, kteří se sem dostali podobným způsobem jako Will. Jsou zde vězněni despotickou mimozemskou rasou (nebo co to vlastně je?), což dává rozhodně slušný motiv k boji za svobodu, kterého se Will brzy ujme.
Jen co udělá několik prvních krůčků v džungli, už mu kolem uší létají laserové projektily. Rozkoukat se nemá čas. Je třeba zaměřit střílejícího robota a zlikvidovat ho. Ostatně, podobným způsobem se budete bavit po celou dobu hraní, byť k tomu přibude ještě několik zvláštnůstek, které by z Dark Void měly udělat přinejmenším netradiční akční zážitek.
Na základě hratelné betaverze si můžeme udělat už dnes určitý obrázek. Tak například protivníci. nečekejte umělou inteligenci konkurující vojákům z Crysis. Někteří sice vykazují určité známky inteligentního chování, třeba hledají krytí a čekají, až si budete muset dobít zbraň a tehdy zaútočí. Bohužel jde spíše o výjimky potvrzující pravidlo. A tím jsou zběsile do střetu vybíhající nebo tupě stojící nepřátelé. Zbývá doufat, že se AI do vydání povede ještě vyladit tak, aby si většina nepřátel vedla jako ony výjimky v betaverzi.
Dark Void je jednou z těch akcí, v nichž je naprosto zásadní krytí. Kdo se nekryje a nepřebíhá z jednoho úkrytu do druhého, má proti přesile dobře mířících, i když logicky příliš neuvažujících nepřátel, jen pramalou šanci.
Naštěstí je krycí systém do hratelnosti dobře zakomponován a jen jeho využívání je zábavou možná větší než v jiných podobně koncipovaných hrách. Opatrné vykukování, střílení naslepo, vyhazování granátů pod nohy robotů, to vše působí příjemně akčně šťavnatým dojmem a zároveň vám nebude připadat, že je krytím srážena dynamika hry.
V průběhu dobrodružství budete sbírat nové a nové zbraně, jejichž repertoár je spíše menší než větší, na druhou stranu se ale každá z nich dá vylepšit až na třetí úroveň. Všechny kvéry mají také své výhody a nevýhody.
Ale nejen střelbou se budete bavit. Když už se v rambo stylu vrhnete přímo na zteč, určitě se vám zalíbí prvky boje na blízko, který je jednoduše proveditelný a má efektní projevy. Nepřítele lze třeba skopnout, následně uchopit a použít jako živý cíl. V některých případech bitky ústí v typické interaktivní sekvence, do kterých musíte zasáhnout mačkáním tlačítek objevujících se na obrazovce.
Zpočátku si budete zvykat na ovládání pomocí klávesnice a myši. Ovládání není intuitivní jako v jiných akcích, nicméně po několika prodělaných bitkách už nebudete mít problém.
Kdybyste se s ovládáním nesžili do chvíle, kdy získáte jetpack, byl by to ale velký problém. Dark Void je jedním z těch titulů, které naplno využívají vertikalitu úrovní. A vězte, že tady ji pocítíte opravdu silně, ještě silněji než třeba v Assassins Creed. Poletování prostorem je jednou ze zásadních činností, kterým se budete jaksi mimoděk věnovat.
Nejde tu přitom jen o to, dostat se pomocí jetpacku na jinak nepřístupná místa. Veledůležitou složkou Dark Void je také takzvaný "vertical combat", tedy boj nejen za letu, ale i s využitím vertikality nejrůznějších skalisek apod. Právě tento aspekt by z Dark Void mohl udělat svébytný a nezapomenutelný titul.
Autoři nezapomínají ani na příběh, jehož rozvíjení má v originální dimenzi značný potenciál. Už z betaverze je jasné, že jeho prezentace je na vysoké úrovni a nešetří "aha momenty". Místy se nicméně zdá, že hra nedává odpovědi na otázky v dostatečné míře, a tak si hráči musí leccos domyslet.
Grafické ztvárnění Dark Void nevypadá špatně, jistou zárukou je použití Unreal engine 3. Ale i na něm už se projevují všechny ty roky uplynuvší od chvíle, kdy byl nasazen poprvé, k čemuž je nutné připočíst i rozsáhlejší prostory, jimiž Dark Void hráče provádí. Výsledkem jsou poněkud rozmazané textury, nedotažené detaily nebo nedokonale animované charaktery. Styl si ale hra drží, a to je hlavní.
O Dark Void se v průběhu jeho vývoje zase tolik nemluvilo. O to překvapenější by hráči měli být, až se titul dostane na trh. Už teď vypadá a hraje se přinejmenším dobře, což s implementací originálních prvků nebylo zcela jisté. Začátkem roku nás pravděpodobně čeká svěží akční zážitek!