PREVIEW: Dark Souls 2 dostane z hráčů to nejlepší. Každou chybu trestá

aktualizováno 
První díl hry na hrdiny Dark Souls překvapil surovostí, s jakou hráče trestal a nechával v nevědomosti. Proto se z něj stal hit. A druhý díl půjde v jeho stopách.

Hra Dark Souls 2 je pokračováním titulu, který má na svědomí celé kontejnery zničených myší, klávesnic a dalších ovladačů. Je to pokračování hry na hrdiny, která je určena pro ty nejtvrdší z nejtvrdších. Razí filozofii, podle které je potřeba hráčům prozrazovat co nejméně svých mechanismů a maximálně je trestat.

V herním světě, kterému vládne válečná akční série Call of Duty, by taková hra neměla mít absolutně žádnou šanci. Přesto si našla nemálo fanoušků, kteří na ni přísahají a kteří se na fórech modlí, aby autory náhodou nenapadlo udělat Dark Souls 2 jednodušší. Protože je to hlavně ta nesmírná výzva a objevování skutečně tajemného, co vás k Dark Souls přiková.

Jen pro tvrďáky

První prezentace Dark Souls 2 dala výmluvnou odpověď: tohle skutečně nebude další Skyrim, ve kterém když schytáte přímou ránu, dostanete ještě druhou, ne-li třetí šanci. Pokud v Dark Souls 2 rychle nevytáhnete dostatečně silný blok, končíte.

Dark Souls 2

Autoři zatím nic nemění na systému osmi tříd. Ať už si vyberete bojovníka, rytíře, vagabunda, zloděje, banditu, lovce, kouzelníka, nebo klerika, nemusíte se bát, že by vám jakékoliv schopnosti zůstaly odepřeny. Bude jen na vás, jak postavu budete dále rozvíjet.

Chcete příklad?

Prezentace ukázala rytíře, kterak prochází katakombami rozlehlé pevnosti. Bude opět jen na hráči, do kterých míst se vydá a která si nechá na později. Rytíř s těžkým mečem se pomalu sune dál, když se ozve nepříjemný zvuk. Náhle vidíme, jak se naším směrem řítí rozjetý vůz. Následuje rána a smrt.

Hloupá chyba, řekne si hráč a okamžitě se pouští do nového hraní ve snaze vyřešit situaci lépe. Vždyť musí stačit, že si v daný okamžik stoupne trochu lépe. Jenže o pár pokusů později po pečlivějším prohlédnutí vozíku zjišťujeme, že na jeho kolech jsou připevněna ostří. Tunel je přitom v podstatě přesně tak úzký, aby jím akorát projel vůz. Pro rytíře už nezbývá místo.

Je to jeden z mnoha momentů, které autoři na hráče vytáhnou s cílem donutit je ke kreativním řešením a zapojení mozku.

Dark Souls 2

Ale proč mozek vlastně zapojovat? Kdo je vůbec hlavním hrdinou a za co bojuje? A kdo jsou ti muži v bílých maskách, kteří ho v prvním traileru ohrožují? Jsou to známí lovci bohů, nebo někdo jiný?

Jedeme dál

Tam, kde by jiné vývojářské týmy vytáhly spoustu detailů o pozadí příběhu, tváří se tvůrci z FromSoftware tajuplně. "Když se první díl odehrával na jižním pólu, umístil bych ten druhý na pól severní," říká neurčitě šéf vývoje Yui Tanimura.

Skočíme-li po pohozených drobcích, vyjde nám, že Dark Souls 2 nebudou mít příběhově s prvním dílem mnoho společného. Titul by se měl odehrávat také na větší ploše a poskytovat autorům více možností, jak si hrát s atmosférou. Řeč přišla na pobřežní stezky a útesy, o které se lámou vlny. Bouře a ostrý vítr by měly podpořit pocit osamělosti a izolace.

Fotogalerie

Ale kde přesně se příběh odehrává a o co v něm půjde, to si hráči budou muset zjistit sami. Až do vydání to bude s velkou pravděpodobností tajemstvím.

Ostatně Tanimura tvrdí, že to prozradit nemůže, protože to představuje klíč k novému konceptu času a prostoru. Víme jen, že jde o prokletý prsten, který zemi a mnoho jejích obyvatel přiměl k šílenství.

"Ale čím více prozradím, tím víc mystiky zničím," tvrdí rezolutně Tanimura. Má pravdu: fascinace Dark Souls pramení do značné míry z nevědomosti. Z toho, že nevíte, do čeho jdete.

První díl hodil hráče do studené vody a nechal je, ať si vše zjistí sami, například čtením knih a odposloucháváním rozhovorů. To nutilo k opravdovému objevování světa a odhalování jeho tajemství.

Jedinečné atmosféře, kterou jen tak nějaká hra nenabídne, bude v Dark Souls 2 sekundovat nový grafický nástroj umožňující fantastické efekty. Hra by tentokrát měla vyjít paralelně na konzolích i počítačích, takže doufejme, že na posledně jmenované nabídne po všech směrech odladěné ovládání.

Autor:
 
Témata: Call of Duty

Nejčtenější

Nadvláda Steamu končí, přišel o všechny veliké vydavatele

Steam

Ještě nedávno prakticky nemyslitelná situace se rychle stává realitou. Obchod Steam, jehož aplikaci má dnes na svém...

Třicet jedna her na zpříjemnění zimních měsíců

Kona

Vánoce a Silvestr jsou sice za námi, ale jelikož zima tu s námi ještě nějaký čas pobude, neuškodí připomenout si...

RECENZE: Upřímný názor na PlayStation Classic s dvacítkou minirecenzí

PlayStation Classic

Na novodobou verzi PlayStation jedničky se čekalo s nadšením, které však po jejím vydání rychle opadlo. Že to není...

Hrou roku 2018 je Red Dead Redemption 2, bodoval i český Kingdom Come

Red Dead Redemption 2

Je dobojováno. Hlasování ve všech deseti tematických anketách je uzavřeno, pojďme se podívat na výsledky. Hrou roku...

RECENZE: Feudal Alloy je nenápadný hit od českých tvůrců

Feudal Alloy

Povedená 2D skákačka od českých tvůrců sice neobrátí herní průmysl naruby, ale díky chytlavé hratelnosti a milé grafice...

Další z rubriky

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Red Dead Online Beta začíná úchvatně, ale zatím nedosáhne daleko

Red Dead Online

Hráči s dostatkem času už mají jeden z nejlepších příběhů v herní historii za sebou a teď hledají důvody, proč na...

Judge Eyes bude stylová detektivka z japonského podsvětí. První pohled

Judge Eyes

Pokud se řadíte k fanouškům videoherní série Yakuza, nebo rádi vzpomínáte na městské akce jako Sleeping Dogs a L.A....

Najdete na iDNES.cz