Cult – představujeme slovenské RPG

  • 46
Vždy, když se u nás nebo u našich východních sousedů podaří vytvořit kvalitní počítačovou hru, tak je to důvod k oslavě. Již brzy se doufejme budeme moci opět radovat, jelikož v košickém studiu se pilně pracuje na RPG Cult.

CULT
Výrobce: 3D People
Datum vydání: květen 2003
Cult O vývojářích z košického týmu 3D People jsme vás již několikrát informovali, a nejen o nich, ale i o jejich připravovaném titulu Cult. Začátkem roku jsme vám přinesli obsáhlé

Děj je zasazen do fantasy království Corwenth, kde tvoří většinu obyvatel lidé a ostatní rasy jsou spíše vzácností. Hráč se chopí role mladého Gereta, který je novicem v klášteře, v jehož útrobách je uschován mocný artefakt. Stejně jako každý jiný chrámový učedník i on se připravuje na přijímací rituál, který má podstoupit při příležitosti svých devatenáctých narozenin. Dva měsíce před touto slavnou událostí odchází z kláštera, aby se na důležitý krok připravil dlouhou meditací. Když se však vrátí, najde místo kláštera kypícího životem jen vypálené ruiny. A co víc, mocný artefakt je samozřejmě pryč…

Jak už nejspíš víte z informací dříve zveřejněných na našem serveru, Cult bude izometrickým RPG. Podle slov autorů by se rozhodně nemělo jednat jen o čistou akci ve stylu Diabla, jak by se snad mohlo zdát z okolních screenshotů, ale o kombinaci boje a epického dobrodružství - na své by si zkrátka měli přijít jak fanoušci krvavé řežby, tak příznivci pěkného příběhu, zajímavých rozhovorů a dokonce i logických hádanek. Hrou bude různě propleten hlavní příběh, jehož absolvování by mělo hráčům zabrat 20 až 40 hodin, přičemž zhruba další dvacítku by měly zabrat vedlejší nepovinné questíky, kterých by mělo být kolem 60. Cult Potěšující je, že mnohé problémy bude údajně možno řešit různými způsoby a i samotná ústřední linie by měla mít dva odlišné konce. Herní svět bude víceméně striktně rozdělen na lokace adventurní, čili zejména různá města a vesnice, mezi kterými se můžete pohybovat pomocí hlavní mapy, a lokality bojové. Ty budou reprezentovány spíše menšími oblastmi (jako je třeba hřbitov, opuštěné ruiny a tak dále), na které vesměs narazíte při putování mezi ostatními známými místy.

Když už jsem nakousl herní svět a jeho rozdělení, nebylo by na škodu některá místa blíže představit. Vězte tedy, že při svém putování budete moci navštívit například vesnici Carathsen, která bude vlastně prvním civilizovaným místem, na které po smutném úvodu narazíte, dále vojenský tábor, obrovskou pevnost chránící severní hranice království, či Dračí orákulum – tajemnou stavbu zasazenou doprostřed zasněžených hor. Podíváte se i do starobylého kolosea, opuštěného dolu a Kyallissaru, hlavního města říše. Celkem bude pro vaše prozkoumání připraveno kolem 80 lokací a v obydlených částech světa si budete moci popovídat s mnoha charaktery, přičemž kromě informací vedoucích k dalšímu postupu v příběhu se občas budete moci dozvědět i nějaké ty klepy, které vám třeba odhalí nějaký vedlejší úkol nebo zajímavou lokaci – sdílnost NPC postav však bude mimo jiné záviset na vaší reputaci.

Jaké by to bylo RPG, kdybychom si nemohli piplat a vylepšovat svého hrdinu. Trojrozměrní lidé nám slibují originální systém vývoje hlavní postavy, Cult ve kterém budou hrát důležitou roli dovednosti a „perky“, tedy jakési speciální schopnosti dobře známé mimo jiné ze série Fallout. Během hry se ovšem budete moci rozhodnout, zdali se budete specializovat v několika oblastech a dosáhnete v nich skutečného mistrovství, nebo se pokusíte vypěstovat jakéhosi všeuměla, který bude znát od všeho něco. Váš hrdina bude charakterizován sedmi základními vlastnostmi, pro jejichž hodnoty není stanoven žádný horní limit. Konkrétně se jedná o sílu, obratnost, výdrž, inteligenci, učenost, charisma a magii. Kromě toho disponuje dvěma tucty dovedností, které jsou co do počtu rovnoměrně rozděleny na bojové a magické; každá schopnost má navíc pět stupňů. Dovednosti, které nepatří ani do jedné z těchto dvou skupin, se postava může učit jako perky – sem patří například odvracení nemrtvých, stopování či kradení. Hlavní cestou ke zlepšení schopností bude pochopitelně získávání zkušeností zabíjením nepřátel a plněním questů. Po určitém čase se hlavní charakter přehoupne na vyšší level a může si vylepšit své základní vlastnosti, dovednosti a již zmíněné speciální perky.

Jelikož se jedná o hru zasazenou do fantasy prostředí, je jasné, že ke slovu přijdou i všemožná kouzla. Každé zaklínadlo je k dispozici v sedmi různých variantách, přičemž vyšší stupně přinášejí silnější efekt a kratší dobu sesílání. Zajímavé je i to, že každé kouzlo se bude zlepšovat nejen učením, ale také častým používáním. Hráč by měl mít také možnost volby mezi silou kouzla Culta pravděpodobností na jeho seslání, takže i začínající mág se může pokusit o vykouzlení mocného blesku, ale nemůže příliš počítat s úspěchem.

Poměrně zajímavě zatím vypadají informace o enginu hry. Bude totiž kombinovat předrenderované scenérie s 3D modely postav, podobně jako třeba titul Pool of Radiance II: Ruins of Myth Drannor. Autoři také slibují dnes již víceméně běžné střídání dne a noci a různé efekty spojené s proměnlivými vrtochy počasí. Při putování po lokacích by měl obraz plynule scrollovat, scénu by měly doplňovat světelné efekty a bohatý vzhled snad zajistí i odrazy 3D objektů a 32 bitové textury. Ve hře bude implementován i zoom, pomocí kterého si budete moci nastavit takové přiblížení scény, které považujete za nejideálnější. Za velké plus považuji to, že nestvůry téhož druhu nebudou vypadat úplně stejně, ale budou se od sebe alespoň částečně lišit – vývojáři toho hodlají docílit tím, že každé tělo bude složeno z několika částí, které budou pro potřeby enginu vytvořené v několika zaměnitelných variantách. Autoři koketují i s myšlenkou vizualizace kritických zásahů, v čemž jim určitě všichni fandíme, jelikož useknuté ruce či rozplácnuté hlavy by hektickým bitkám jistě dodaly potřebný šmrnc. A na jakých strojích že si budete moci zahrát? Jako minimální hardwarové nároky vývojáři uvádějí procesor na 600 MHz, paměť 128 MB Ram a 3D grafickou kartu s 32 MB Ram, ideální sestava by pak měla sestávat z procesoru na 1 GHz, paměti 256 MB Ram a grafická karta GeForce 2 či lepší.

Cult Vývojáři z 3D People počítají i s multiplayerovými hody pro lokální síť i internet, a to hned ve dvou herních variantách. Hrát totiž bude možno kooperativně, tedy tak, že se několik hrdinů spojí a bude se řezat s počítačem ovládanými monstry, nebo v módu PvP (Player versus Player), kdy se spolu vzájemně utkají skupiny hráčů. Obě tyto varianty jsou navíc dále rozděleny na bojové a questové (čili například PvP Quest Based bude hra, ve které se hráči budou snažit splnit daný úkol dříve než ostatní, přičemž samozřejmě nejsou vyloučeny jejich vzájemné potyčky). Další rozměr by měl kromě multilpayeru dodat hře i přiložený editor.

Ač se v prvních fázích vývoje mohlo zdát, že se bude jednat o tuctový klon Diabla, teď už je situace o něco slibnější. Vývojáři se opravdu snaží zakomponovat do hry lecjaké originální prvky, kromě již zmíněných například i různé tvory ze Skandinávské a Slovanské mytologie, a pokud se jim to podaří, mohl by být Cult opravdu dobrým titulem. Držme tedy autorům od našich východních sousedů palce a těšme se, že se na jaře příštího roku budeme moci pustit do dobrodružství, které nás jen tak nepustí.

UPDATED (17.4.2003) - Máte-li zájem prohlédnout si, jak vypadá zatím nejaktuálnější screen ze hry, mrkněte se na tenhle obrázek .

Témata: bitka, Fallout, hřbitov