Zachrání střílečka Control klesající reputaci autorů Maxe Payna?

  • 2
Během tiskové konference Sony byla oznámena tajemná hra Control od autorů legendárního Maxe Payna. První trailer však přinesl více otázek než odpovědí.

Finští Remedy Entertainment jsou podepsáni pod jednou z nejdůležitějších příběhových stříleček všech dob. Legendární Max Payne nejenže pro svět videoher objevil efekt zpomaleného času (tzv. bullet time), ale především nabídl nesmírně stylový a atmosférický zážitek, inspirovaný klasickými noire detektivkami. 

Control

Jenže od jeho vydání v roce 2001 se společnosti postavené kolem kreativního ředitele Sama Laka podobnému úspěchu nepodařilo ani přiblížit. Druhý díl Maxe Payna vypadal jako přes kopírák a trojku už raději dělal někdo jiný. Následný Alan Wake sice patří mezi nejsilnější xboxové exkluzivity, o bezvýhradně přijatou pecku však určitě nešlo. Což lze ostatně zopakovat i pro zatím poslední Quantum Break z roku 2016.

Zásadní změny ve studiu tak byly nutností a o jejich výsledku dostatečně napovídá fakt, že nová hra Control byla představena během tiskové konference Sony. Sice nepůjde o další z jejích vyhlášených exkluzivit a Control vyjde i na PC a X1, ale i tak je to pro Microsoft veliká rána. V silných příběhových hrách totiž na svého konkurenta značně ztrácí.

Control

Bohužel toho o Control zatím moc nevíme. E3 trailer byl sice povedený, ale kromě toho, že hra bude akcí z pohledu třetí osoby, toho z něj nelze příliš vyčíst. Příběh se má odehrávat ve zvláštním světě, do kterého pronikají neznámé síly z jiné reality.

Byť se podle všeho hra bude odehrávat jen v rámci jedné budovy v New Yorku, prostředí se kolem hlavní hrdinky Jesse bude neustále měnit. Určitě však nepůjde o nijak přátelské prostředí, protože boj má být jednou z klíčových vlastností hry. 

Control

Kromě speciální pistole, která na sebe může vzít podobu prakticky jakékoli zbraně, se budete muset spolehnout na speciální schopnosti jako telekineze nebo levitace. Při sledování herních záběrů na mysl vyskočily tituly jako Force Unleashed, Second Sight či Past Cure, ale to nemusí nci znamenat.

Navzdory předchozím tvrzením studia o multiplayeru má být Control zaměřený na příběh jednoho hráče, nabídnout má však mnohem méně lineární zážitek, než jsme od Remedy byli dosud zvyklí. Dokonce má dojít i na nepovinné úkoly.

Jestli se celý zvláštní koncept nakonec autorům podaří ukočírovat, o tom se ovšem přesvědčíme až příští rok.