Poslední dobou utěšeně přibývá her s tematikou, ve které to neodmítnutelnými nabídkami jen hýří (a při jejich pokládání promazaná Beretta do zátylku míří) a kde kmotr není jen řadovým členem rodiny, jehož stačí jednou ročně odbýt pohlednicí k svátku. Ke smůle akčněji založených hráčů se tyto exkurze do světa nájemných vražd odehrávají většinou v intencích drobných přesnídávek se strategickou příchutí (Chicago 1930, Gangland) a jediným hlavním chodem tak zůstává šťavnatá česká Mafia. To se však co nevidět pokusí změnit kuchaři z týmu IncaGold, kteří vedle konkurenční adaptace legendárního Kmotra z dílen Electronics Arts hodlají na trh uvést další stylizaci mafiánských válek z odvrácené strany amerického kontinentu.
Contract Killer má být poctivou akcí ve starém stylu. Nenajdeme v ní dnes tolik populární mixování mnoha žánrů, z nichž bývá povětšinou každý jen lehce nakousnut a nedotažen. Autoři tak rezignují na jakékoliv automobilové honičky i jiné eskapády a zůstávají u klasického pohledu třetí osoby (s občasnou možností/nutností přepnout do pohledu osoby první), ve kterém se hráč ujme přímé kontroly nad Dominickem Trulionem, jakýmsi Maxem Paynem říznutým pořádnou porcí mafiánství. I tak ale nepřijdeme o téměř povinné esence moderních akcí, jakými jsou zpomalené záběry speciálních situací, náklaďák enginových animací nebo příběh spletitější než mísa pravých taliánských špaget.
Autoři zůstávají u klasického pohledu třetí osoby, ve kterém se hráč ujme přímé kontroly nad Dominickem Trulionem, jakýmsi Maxem Paynem říznutým pořádnou porcí mafiánství.
Zápletka bude dle slov autorů hrát zásadní roli a tvořit nosný element hry od začátku až do konce. Contract Killer má být „dospělou“ akcí a tak si můžeme být jisti, že krev poteče proudem, stejně jako olovo ze zásobníků rozličných zbraní, a nelítostná vendeta bude nedílnou součástí všedního dne. Jak už to tak bývá, Dominick Trulion začíná takříkajíc od píky, tedy jako řadový poskok jiných, méně řadových mafiánských poskoků. Postupem času jeho konexe dosáhnou k vlivné rodině Sonatů a až samotný Don Sonata vnese do hry tu pravou zábavu při pomstě za smrt Dominickovy rodiny. Tvůrci se netají zjevnou inspirací literárně-filmovou ságou Kmotr nebo Scorseseho Casinem. Staneme se tak svědky nejen nefalšovaných mafiánských válek, ale i vyřizování účtů mezi jednotlivými členy gangů. Stran výpravy a příběhu by si tedy Contract Killer neměl v ničem zadat s již zmíněnou Mafií.
Nedílnou součástí života na hraně zákona jsou jak bezhlavé (ve výsledku doslova) masakry, kdy kropení stoosmdesátistupňové výseče před sebou kulkami není jen pouhou frajeřinou, ale také elegantní vraždění pěkně ze zálohy. Contrackt Killer bude inklinovat spíše k druhé možnosti, čímž velice připomene skvělou holohlavou sérii Hitman. Přemýšlet se tady bude o sto šest, k čemuž dopomohou i detailní brífinky před každou misí. Dozvíme se nejen suché pozadí úkolu, ale také přibližné pozice pozadí nepřátel a například i výhodných míst k odstřelovaní, jež budou zakreslena v přehledných a užitečných mapách.
|
Nejméně inteligentní poskoci Dominicka ani nepoznají, což rozhodně nelze říci o elegantních odstřelovačích, kteří celou situaci sledují z patřičného nadhledu.
Ačkoliv dnes již bývá umělá inteligence ve většině stealth akcí na poměrně vyváženém stupni realismu a hratelnosti, IncaGold slibují tradičně něco navíc. Několik stupňů chování nepřátel závislých na fázi jejich "vyburcování" doplní systém „úrovní“ protivníků. Nejméně inteligentní poskoci Dominickovu nebezpečnou tvář ani nepoznají, a když už ano, rozeběhnutí se po přímce směrem k hráči bude zlatým hřebem jejich taktického myšlení. To rozhodně nelze říci o elegantních odstřelovačích, kteří celou situaci sledují z patřičného nadhledu a vybírají to nejlepší místo, odkud by Trulionovy neuronové sítě co nejspolehlivěji doplnili o dobře mířenou kulku. Avšak nejen z řad gangsterů se budou nepřátelé rekrutovat. Potěšující je, že se do dění ve městě zapojí i policejní sbory, navíc rozdělené od obyčejných pochůzkářů po elitní agenty, stejně jako v případě mafiánů. Uvěřitelné reakce na zvukové podněty jsou již standardem, ne tak jako periferní vidění protivníků. Nacházíme-li se mimo jejich zorný úhel a nehýbeme se, nezpozorují nás. Když ale budeme pobíhat po úrovni s vervou splašeného králíka, dokáží nás protivníci zahlédnou daleko lépe.
Slibovaný realismus hry jde tak daleko, až Contract Killer místy připomíná simulátor gangsterových životních funkcí. Jelikož bude ve hře absentovat řadový ukazatel zdraví, dozvíme se o Dominickových šrámech zejména z čím dál pomalejší kulhavé chůze, těžkého dechu nebo obtížného míření. Zamířit za běhu nebo úkrokování či chůze vzad bude obecně tvrdým oříškem. A pokud se rozhodneme využít odstřelovací pušky, raději si neberme sváteční oblek, neboť se pro přesnou mušku pořádně vyválíme po špinavé zemi. Ruku v ruce se zobrazováním reality jde i zbraňový arzenál, který kromě zmíňovaných odstřelovacích pušek čítá rovněž klasiky typu Beretty či Thompsonu. Správný mafiánský čistič nechodí do akce s párátkem (pokud to zrovna není Steven Seagal) a ani náš nájemný vrah nebude výjimkou. Jeho náčiním se mají stát nejrůznější paklíče k vylamování zámků, infravidění pro noční mise nebo kevlarové vesty pro mise každodenní.
Přestože několik prvních screenshotů o kvalitách technické stránky Contract Killer příliš nevypovídá, naše čivy by měly zřít komplexně zpracované velkoměsto s veškerými proprietami poslední módy. Dynamické osvětlení vdechne tu pravou atmosféru častým interiérovým misím, částicové efekty a propracovaný fyzikální model zase poslouží zejména při explozích v exteriéru. Design úrovní nemá být tvořen pouhými několika nezávislými mapami poslepovanými animacemi, celá hra se naopak bude odehrávat v osidlech rozlehlého, propracovaného města, podobně jako Mafia nebo Vice City.
Dynamické osvětlení vdechne tu pravou atmosféru častým interiérovým misím, částicové efekty a propracovaný fyzikální model zase poslouží zejména při explozích v exteriéru.
Contract Killer ve výsledku slibuje velmi povedenou 3rd person mafiánskou akci, ovšem těžko říci, zdali se ve finále přiblíží Mafii alespoň na krok. Portfolio studia IncaGold zatím skrývá pouze veskrze podprůměrné akce Sniper: Path of Vengeance a Hot Wired a tak nad jejich první áčkovou záležitostí tak visí velký otazník.