V rámci megaúspěšné akční série se rodí nová odnož. Předloňský díl s podtitulem Black Ops, ve kterém hráči řešili tajné akce za studené války, si získal podobně velkou popularitu jako Modern Warfare (recenzi posledního dílu najdete zde). A tak to tvůrci zkusí ještě (alespoň) jednou.
Vývojářské studio Treyarch se nebojí ani ambiciózních prohlášení, které s dosavadní zkušeností se sérií Call of Duty nejdou příliš dohromady. V Black Ops 2 by hráči měli mít možnost rozhodování. Tato rozhodnutí pak budou mít důsledky jako například vývoj politické situace.
Příběhový vývoj by však neměly ovlivňovat jen rozhodnutí, nýbrž i hráčův výkon. Za tímto účelem autoři do příběhové kampaně zakomponovali zcela nový mód zvaný Strike Force. V něm navštívíte řadu uzavřených areálů s určitým úkolem, který se nevztahuje přímo k příběhu, ale může nějakým způsobem pomoct.
Koncepce Black Ops 2 je trochu složitější než v případě předchůdce. Opět sice nahlédneme do studené války (pozdní 80. léta), ale pouze na třetinu hry. Další dvě třetiny se budou odehrávat v jakési studené válce budoucnosti. V roce 2025.
V té době se svět opět rozdělí do mocenských bloků a bude svádět boj o suroviny. Zapomeňte ale na ropu, ta už v té době nebude v módě. Jádrem problému budou takzvané vzácné kovy, přičemž 95 % jejich zásob leží na území Číny. Tyto kovy jsou nutné k výrobě elektroniky, ale také vojenských technologií.
Tento latentní konflikt poběží na pozadí skutečného příběhu, který je přeci jen trochu prostší. Hlavní padouch Raul Menendez se představí už v první třetině hry, tedy v 80. letech. Teprve pak ale doroste do zlořáda první velikosti.
Zmocní se totiž tajných kódů k ovládání amerických bezpilotních dronů. Ty pošle nejprve na samotné USA a následně na Čínu. O zábavu je tedy postaráno.
Fanoušci prvního dílu uvítají návrat známých tváří. Setkají se opět s Alexem Masonem a zahrají si za jeho syna Davida. Vrátí se také Frank Woods a několik dalších postav. Pravdou ale je, že postavy v Call of Duty nikdy nebyly zrovna důležité. Tvůrci však tentokrát tvrdí, že jim na charakterovém vývoji opravdu záleží.
K vývoji byl přizván také P. W. Singer coby poradce pro vývoj zbraní budoucnosti. Singer totiž napsal zajímavou knihu s názvem "Wired of War", pojednávající právě o vojenských taženích příštích desetiletí.
Hráči se tak mohou těšit na zajímavé zbraně i stroje, které se budou rekrutovat především z oblasti těch dálkově ovládaných. Na prezentaci byla k vidění rovněž puška s rentgenovou optikou. S její pomocí uvidíte nepřátele skrz zdi a budete na ně moci dokonce střílet.
Na bojišti uvidíte i těžší techniku, kterou sice zřejmě nebudete přímo ovládat, ale rozhodně si po jejím boku (případně proti ní) zabojujete. Jde například o obrovské kráčející roboty CLAWS, které tak trochu připomínají ty z Hvězdných válek.
Přes všechny nové elementy to ve výsledku vypadá jako staré dobré Call of Duty s obrovským množstvím atmosférických (a dopředu připravených) momentů. S velkou pravděpodobností to tak bude opět neskutečně rychlá akční jízda, na kterou budou mnozí nadávat, ale která se bude prodávat jako na běžícím páse. Třeba i proto, že nabídne ještě více zombíků než minule.