Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bloodline - 3D akční survival horor z Čech

  12:00
Akční survival horor s prvky adventure a RPG - takhle charakterizuje svou novou hru Bloodline vývojový tým Zima Software, který s ní hodlá prorazit i v zahraničí. V tomto preview jsme podrobili Bloodline důkladnému zkoumání a jukli jsme se na to, v čem by měl Bloodline vynikat, čím chce zaujmout hráče a jak zatím vypadá.

Bloodline

cenega 01.01.1900 PC

iDNES.cz

40%
Herní karta

Bloodline

Stále více firem se v českých luzích a hájích pokouší vytvořit hru, kterou by prorazili i v zahraničí a to pokud možno tak kvalitní, že by je po celém světě uvedla minimálně stejně dobře jako Illusion Softworks jejich debut Hidden & Dangerous. Díky tomu se vývojáři z Bohemia Interactive Studio piplali se svým Operation Flashpointem čtyři roky, i proto se lidé z pražského Black Element Studio usilovně snaží udělat svůj Nefandus co nejlepší, stejně je tomu i u pražských 7fx a jejich multiplayerové akci Team Factor. Slovenští Cauldroni zdokonalují svůj herní engine a pilně pracují na 3D akci Chaser, LonelyCatGames připravují další akci s pracovním názvem Atlantica a lidé v Zima Software zase pilně vyvíjejí Bloodline, akční survival horor s prvky adventure a RPG. A právě Bloodlinu se v tomto preview podíváme pořádně na kobylku, neboť jsme měli možnost nahlédnout vývojářům přímo pod pokličku.

Zima Software není vůbec neznámým týmem a na české herní scéně působí již několik let, přičemž jsme od něj viděli již šest her určených zejména pro domácí trh, na němž se firma proslavila adventurní sérií Polda, jejíž jednotlivé díly patří k nejprodávanějším titulům v České republice. Do světa se Zima Software snažili prorazit již před dvěma lety s 2D futuristickou akční arkádou HyperCore, valnějších úspěchů však neměli, a tak bylo potřeba přemýšlet o něčem jiném. Bloodline Separátně se tedy pracovalo na třech hrách - nadějně vypadající strategii Dimension Hartross (tato měla obrovské ambice uspět v zahraničí, pod Zima Software však hra podle autorů nevyjde, zřejmě se jí však dočkáme pod jiným českým vydavatelem), 3D akci Death Tracer a další akční střílečce Shock Killer (zrušeno). Jak už vyplývá z výše uvedeného, ze tří připravovaných titulů se nakonec vyselektoval Bloodline, který konceptem vychází z Death Tracera, pracuje na něm stejný tým, hra bude postavena na stejném, avšak neustále zdokonalovaném herním enginu a budou v ní použity i některé původní lokace.

Do týmu pracujícího na Bloodline se navíc v loňském roce podařilo lidem ze Zima Software naangažovat profesionálního slovenského scénáristu Jozefa Nemetha a na vývoji hry je to znát. Zatímco v případě Death Tracera postupoval vývoj dle mého subjektivního názoru chaoticky a levá noha pomalu nevěděla, kam kráčí pravá a pravá už vůbec netušila, jakým směrem by se měla ubírat dále, u Bloodline je tomu přesně naopak a díky hotovému příběhu a podrobnému scénáři ví každý člen týmu, o čem přesně hra bude, co v ní bude, kde se budete moci pohybovat, jak by to všechno mělo vypadat a také, jak dlouho by vám dohrání Bloodline mělo trvat. Dnes už tedy víme i my přesně to, co při vývoji Death Tracera nevěděli ani vývojáři sami. A protože i vy chcete zřejmě vědět, s čím se hodlají čeští vývojáři „vytasit“ v zahraničí, podíváme se na hru trošičku podrobněji a začneme třeba příběhem.

Bloodline

Temné hororové prostředí a napínavá atmosféra provází hlavního hrdinu, advokáta Jima Carda čtyřmi kapitolami. Každá z nich představuje jiné časové období a místo děje. Jimovi Cardovi se tak postupně odkrývá tajemství rodu dr. Browna, se kterým se střetává na začátku hry, aby ho obhajoval v již předem prohraném procesu. Doktor čelí obviněním ze spáchání těch nejtěžších zločinů. Před časem byla v jeho soukromém sanatoriu Black Hill nalezena zmrzačená, umučená, mrtvá těla všech pacientů. Krvavý masakr přežil jen dr. Brown, čímž se okamžitě stal podezřelým číslo jedna. Protože nikdo přesně neví, co se v sanatoriu vlastně stalo a doktor zarytě mlčí, souhlasí Jim Card s jeho bláznivou podmínkou a nechá se jím zhypnotizovat. Podle doktorových slov musí všechno „prožít na vlastní kůži“. Po zákroku se advokát probírá v sanatoriu a velmi rychle zjišťuje, že všechno je až příliš reálné na to, aby to byla hypnóza. Typická hororová zápletka, na níž je poznat, že autoři vskutku shlédli spoustu děsuplných filmů, jak nám prozradili v obsáhlém interview.

Jak už jsem se zmiňoval v úvodu, pokud bychom chtěli Bloodline někam zaškatulkovat, museli bychom použít velkého rozpětí a říct vám, že jde o akční survival horor s prvky adventure a RPG, což si mnozí z vás mohou vyložit stejně jako předpověď počasí typu „bude jasno až polojasno, místy můžeme očekávat přeháňky nebo bouřky, aneb nebude-li pršet, nezmoknem.“ Bloodline Z autorů se nám podařilo vytáhnout, že půjde zejména o akci, mezí níž a adventurními složkami bude poměr zhruba 60:40. Adventurní úkoly by měly být spíše jednodušší typu „najdi klíč a otevři jím dveře“ či „najdi pistoli a zásobník, slož je dohromady a můžeš zabíjet“. Ve hře se objeví i pro adventury charakteristické rozhovory, vývojáři Bloodline s nimi ale nijak neplýtvají a nechají vás pokecat si jen tolik, kolik je potřeba k rozvinutí a pochopení příběhu v rámci dějové linie. RPG prvky by pak měly být zastoupeny vývojem schopností postavy, zejména pak bojových a obranných dovedností.

Grafika v Bloodline bude hodně detailní a plná animací. U nich autoři počítají s využitím motion-capturingu (snímání reálných pohybů pro zapracování do hry) a s proporcionálními animacemi, tedy detailním rozanimováním obličejů nepřátel a vůbec postav, s nimiž přijdete do styku. Je to zejména z toho důvodu, že při bojích si budete moci obrazovku zoomovat, čímž mnohdy dosáhnete zobrazení zombie v téměř životní velikosti. Ti zvrhlejší z vás se tedy mohou těšit na krásně animovanou a technicky provedenou snahu nemrtvých roztrhat vás v zubech zaživa, ostatní zase jistě potěší velká míra realističnosti a příjemné detaily jako padající déšť, náhodně poletující listí či ve větru houpající se větve. To vše bychom navíc měli vidět ve čtyřech různých prostředích, Bloodline totiž bude rozdělen do čtyř časově i místně odlišených rozsáhlých epizod, celkově bychom se měli dočkat zhruba padesáti lokací.

Bloodline

Ani v případě nepřátel se nemusíte bát stereotypnosti. Zatímco v jiných akčních hrách se na vás většinou vrhají ty samé nestvůry, v Bloodline se díky epizodnímu rozdělení dočkáme vždy jiných nestvůr. Tyto se nebudou zpětně opakovat, takže ve chvíli, kdy zjistíte, co na tu či onu potvůrku platí a co ji zabije dříve, než vám stačí ubrat zdraví, může být již mnohdy pozdě, neboť už ji nadále potkáte jen výjimečně a rojit se budou jiné a jiné příšery. To je způsobeno především časovým posunem a autoři si na tomto vylepšení hodně zakládají. A ačkoliv příšery budou vycházet zhruba ze čtyřech základních typů - nemrtvých, tyto se od sebe budou lišit svým vzhledem, množstvím končetin, počtem a barvou očí a pododnými drobnostmi, u každé z nich si však můžeme být jisti svou specifickou charakteristikou, inteligencí a způsobem boje. Docela lahůdka pro příznivce akčních hororových gamesek typu Undying.

A co zbraně, s nimiž se bude bojovat? Nemrtví budou používat především schopností svých umučených těl, polámaných či umělých končetin, hnijících zubů a podobně, vy v roli hráče budete mít k dispozici klasickou brokovnici a nestandardní zbraně jako srp (zřejmě namísto nože) a letlampu, která zde nahrazuje v jiných hrách oblíbený plamenomet. O dalších konkrétních zbraních toho moc nevíme, rozhodně by však všechny měly být realistické, modelované podle skutečných předloh.

Bloodline

Po popisu vizuální stránky hry se dostáváme k hernímu engine, srdci každého herního titulu. Ten je u Bloodline stále ve vývoji, jenomže… podle mých informací si vývojáři v Zima Software dosud pořádně neuvědomili důležitost programátorů v herním týmu, protože na Bloodline nepracuje údajně informací žádný full-time programátor! Ne, že by se tedy engine vůbec nevyvíjel, dělají na něm tři lidé, ovšem v kancelářích jsou vidět maximálně třikrát týdně, což vůbec není ideální a management Zima Software by se měl rychle zamyslet a něco s tím udělat, bylo by škoda tak kvalitně vypadající hru jak po scénáristické, tak i po grafické stránce pohřbit nekvalitním herním enginem a neschopností sehnat pořádné programátory. Důležité je to zejména z toho důvodu, že programátoři bývají obvykle srdcem týmu a bylo by škoda, kdyby to dopadlo jako třeba se skvěle vypadající strategií Dimension Hartross (ta sice nebyla zrušena, ale autoři prý kvůli neschopnosti zajistit programátory ukončili se Zima Software spolupráci a hru si chtějí dokončit sami). Bloodline je bezesporu hrou, která má rozhodně šanci uspět v zahraničí, ovšem pokud by engine obsahoval chyby, byl by pomalý, nebo by donutil grafiky snižovat rozlišení jen kvůli tomu, jak nekvalitně je naprogramovaný, měla by to poté Bloodline hodně těžké. O schopnostech engine však hovořit nemohu, v provozu jsem jej neviděl, nicméně výše uvedená fakta mě donutila trošičku zvednou varovný prst.
Dodatek z 10:20 - šéf Zima Software pan Martin Zima nás ujistil, že na Bloodline pracují full-time programátoři, pouze nedocházejí každý den do kanceláří. Zde se zúčastňují jen hlavních a koordinačních porad.

Bloodline

Když už jsme ale u toho enginu, rozhodně víme, co by umět měl. Jako všechny dnešní hry by měl rozhodně do jisté míry podporovat multiplayer, ten však vývojáři Bloodline ještě přesně vyřešený nemají a kromě toho, že bude fungovat po lokální síti i po internetu, ještě přesná představa o hře více hráčů neexistuje. Oproti tomu je zcela jasné, jakým způsobem by měla být řešena hudba. Ta bude plně interaktivní, temná a adrenalinová tak, aby hráče pořád držela v nejistotě a ani na okamžik mu nedovolila zaměřit svou pozornost jinam. Hudba se bude měnit jak podle prostředí, tak i na základě toho, co bude zrovna odehrávat na obrazovce, a ani náhodou by neměla být slabinou hry.

Asi poslední věci, které by vás mohly ještě zajímat, jsou hrací doba a datum vydání. Nuže, začnu tím jednodušším - datum vydání Bloodline je předběžně stanoveno na druhou polovinu příštího roku. A hrací doba? Ta by se měla vyšplhat k deseti hodinám čistého herního času v případě, že budete znát celý příběh a že budete vědět, co máte udělat a kde najdete které věci k úspěšnému dohrání hry potřebné. Přímá úměra k tomu, když budete hrát hru poprvé, sice neexistuje, sami si to však můžete odhadnout podle počtu lokací, tuhosti nepřátel, množství a jednoduchosti adventurních prvků a pochopitelně i vaší zkušenosti. A pokud si přeci jenom myslíte, že jsme na něco zapomněli, případně zajímají-li vás o tomto nadějném českém herním projektu bližší informace, pak si přečtěte toto obsáhlé interview se scénáristou Jozefem Nemethem a hlavním grafikem a designérem Michalem Dřímalkou, k dispozici pak pro vás máme i galerii screenshotů.

Autor:

iDNES.cz

40%

Čtenáři

71% Ohodnoťte hru

Pro ohodnocení se musíte přihlásit

%
  • Nejčtenější

Studie ukázala, že víc lidí raději hry sleduje, než aby je sami hráli

Průzkum společnosti Midia Research ukázal, že hráči tráví víc času sledováním videoobsahu věnovaného počítačovým hrám než jejich samotnému hraní.

11. prosince 2024 75

O víkendu se zrodily dva masivní herní hity

Výrazné přízni hráčů se těší nejenom free 2 play kooperativní střílečka s postavami ze světa Marvelu, ale zejména očekávaná diablovka Path of Exile 2.

9. prosince 2024  11:22 5

Nejsledovanější herní postavou na Pornhubu byla i letos bojovnice Chun-Li

Server Pornhub zveřejnil komplexní statistiky návštěvnosti za rok 2024 a jedna z mnoha kategorií je věnovaná počítačovým hrám. Jako již tradičně vládne v této oblasti nejpopulárnější battle royale...

14. prosince 2024 4

Dvacet nejzásadnějších her roku 2004. Zvolte tu nejlepší

Dvacet let vypadá jako dlouhá doba, na mnohé hity tehdejší doby ovšem vzpomínáme dodnes. Světlo světa tehdy spatřil například kultovní World of Warcraft, graficky revoluční střílečky Far Cry,...

7. prosince 2024 21

Které hry by podle vás měly zabojovat o titul Hra roku 2024?

Závěr roku již tradičně patří čtenářské anketě Hra roku na Bonuswebu. Pojďme si připomenout, co všechno letos vyšlo, a vy nám napište, které kousky by podle vás měly promluvit do finálního hlasování.

8. prosince 2024 20

Zaklínač 4, Mafia či Hra o trůny. Vybíráme to nej z novinkové smršti

Předávání cen Game Awards, což je videoherní obdoba filmových Oscarů, tentokrát doprovodila i nezvykle silná sestava nových upoutávek a oznámení. Vybíráme, co nás nejvíc zaujalo či zklamalo a těšíme...

14. prosince 2024 5

Nejsledovanější herní postavou na Pornhubu byla i letos bojovnice Chun-Li

Server Pornhub zveřejnil komplexní statistiky návštěvnosti za rok 2024 a jedna z mnoha kategorií je věnovaná počítačovým hrám. Jako již tradičně vládne v této oblasti nejpopulárnější battle royale...

14. prosince 2024 4

Herního Oscara vyhrál Astro Bot, představen byl nový Zaklínač a Mafia

V americkém Los Angeles proběhlo v noci na pátek předávání cen Game Awards, které jsou jakousi videoherní obdobou filmových Oscarů. Letos jasný favorit nebyl, o to bylo soupeření zajímavější. Více...

13. prosince 2024  5:38 12

Když realita nestačí. Vybíráme nejpopulárnější videoherní simulátory

Chcete si zkrátit dlouhé zimní večery nějakým povedeným simulátorem? Máme pro vás spoustu tipů na hry, které vás přenesou do mnoha zajímavých rolí a situací se solidní dávkou realističnosti.

13. prosince 2024 14

Hledáte nové, nebo bazarové lyže? Okoukli jsme za vás Lyžebraní
Hledáte nové, nebo bazarové lyže? Okoukli jsme za vás Lyžebraní

Hledáte lyže, snowboard nebo lyžařské vybavení? Pak pro vás možná máme řešení. Navštívili jsme největší lyžařskou akci v ČR - Lyžebraní. Právě tady...

Lidl zlevnil až o devadesát procent, zákazníci kvůli tomu oblehli Letňany

Plastové autíčko za dvacku zlevněné o osmdesát procent, litinový hrnec za sto korun, zlevněný na čtvrtinu původní ceny....

Skončí 400 milionů počítačů na skládce? Microsoft „nechá“ volbu na vás

Podle dostupných statistik běží operační systém Windows 10 na 800 milionech počítačích. Tento systém přijde v říjnu...

Ve Švédsku vládne trend „měkkých dívek“. Ženy končí v práci a žijí z platu mužů

Švédsko má celosvětovou pověst země prosazující rovná práva žen a mužů. Přesto teď poněkud překvapivě tamní mladé ženy...

Bez léčby by to byla otázka pár měsíců. Jsem se vším smířená, říká Slováčková

Anna Julie Slováčková (29) se vyjádřila k tomu, jak se aktuálně cítí a reagovala na spekulace o svém stavu a...

Velký test másla: Nejlahodnější vzorek nebyl ani bio, ani z alpského mléka

Premium Lahodné máslo, které chutná a voní po smetaně, nemusí stát majlant. Jenže napěchovat jím mrazák, když je zrovna v akci,...