Už je tomu pěkně dlouhá řádka měsíců, co vyšel Battlefield 1942 - ve své době hodně inovační hra, která se velice rychle ujala a sklidila zasloužené ovace. Nyní tým (cca 70 lidí) vývojářů Digital Illusions, jež stojí i za prvním dílem, připravuje Battlefield 2. Ten by měl přinést ještě lepší válečný multiplayerový zážitek než jeho předchůdce.
TIP: Přečtěte si i naše předchozí preview na Battlefield 2.
Příběh
Děj Battlefield 2 nás zavede do blízké budoucnosti, kde proti sobě stojí USA, Čína a Střední východ, přičemž všechny tři strany mají být zpracovány neutrálně, takže bychom se neměli dočkat zbytečného patosu. Jelikož je děj zasazen takřka do současnosti, vyplývá z toho, že narazíme na moderní zbraně – tanky Abrams, stíhačky F-15, teplem a laserem naváděné rakety, atd. Celkem bychom měli moci ovládnout na 30 strojů. A jak budete moci sami vidět, na jednotlivých mapách se utkají vždy jen dvě strany.
Mapy Veškeré mapy v Battlefield 2 jsou smyšlené. Celkem se jich ve hře nachází dvanáct multiplayerových, přičemž každá z nich bude ve třech verzích: pro 16, 32, 64 hráčů. Zde je jejich seznam s informacemi (počty v závorce vyjadřují počet hráčů, kteří mohou mód hrát; kde je otazník, popřípadě nic, není daná informace známa):
1) Dalian Plant
Stát, město/lokace: Čína, Dalian
Soupeři: Čína vs. US
Módy: Conquest (16, 32, 64)
Dalian je strategicky důležitá jaderná elektrárna. Kromě ní se na mapě nachází například i doky a pláže.
2) Daqing Oilfields
Stát, město/lokace: Čína, Mandžusko
Soupeři: Čína vs. US
Módy: Double Assault (16), Head-On (32, 64), singleplayer
Zde zavítáme do zimního Mandžuska. Kromě ropných polí se tu rovněž nachází průmyslové oblasti, farmy, vesnice – ideální podmínky pro městský styl boje.
3) Dragon Valley
Stát, město/lokace: Čína, Mandžusko
Soupeři: Čína vs. US
Módy: Conquest (16, 32, 64), singleplayer
V mapě Dragon Valley se nachází rafinerie, která musí být zabezpečena. Dále zde jsou průmyslové areály, chrámy, přístav.
4) Glowing Pass
Stát, město/lokace: Čína, Mandžusko
Soupeři: Čína vs. US
Módy: Conquest (16, 32, 64), Tactical Conquest (64)
Zde nalezneme uranové doly, z čehož vyplývá, že i okolní krajina je těžbou značně poznamenána.
5) Gulf of Oman
Stát, město/lokace: Írán, Perská zátoka
Soupeři: MEC vs. US
Módy: ? (16, 32, 64), singleplayer
Tady půjde o dobytí pláže a následný přesun k městu. Síly MEC ji budou chránit, US naopak na ní povedou útok.
6) Kubra Dam
Stát, město/lokace: Saudská Arábie, Middle Eastern Riverbed
Soupeři: MEC vs. US
Módy: Double Assault (16), Assault (32, 64)
Mapě Kubra Dam dominuje hráz; v okolí se nachází průmyslové zóny a chatky rybářů.
7) Mashtuur City
Stát, město/lokace: Írán, Perská zátoka
Soupeři: MEC vs. US
Módy: Double Assault, Tactical Conquest
Tady MEC chrání město, US jej dobývají.
8) Operation Clean Sweep
Stát, město/lokace: ?, ?
Soupeři: MEC vs. US
Módy: Assault
Zde si na své přijdou letci, hlavní totiž bude ovládnout vzdušný prostor, pod nímž se nachází ostrůvky, vojenské základny, vesnice.
9) Sharqi Peninsula
Stát, město/lokace: ?, ?
Soupeři: MEC vs. US
Módy: Assault
Typická městská mapa. US se zmocnily televizní stanice, kterou musí bránit před MEC. V okolí se nalézají hotely, golfová hřiště.
10) Songhua Stalemate
Stát, město/lokace: Čína, Mandžusko
Soupeři: Čína vs. US
Módy: Conquest (16, 32, 64), singleplayer
Čína s US spolu bojují u řeky, v okolí se nachází farmy a vesnice, navíc na straně US najdeme továrnu na zpracování ryb.
11) Strike at Karkand
Stát, město/lokace: ?, ?
Soupeři: MEC vs. US
Módy: Assault
US mají za úkol obsadit město Karkand a jeho přilehlé okolí = průmyslové oblasti, přístav.
12) Zatar Wetlands
Stát, město/lokace: Jemen, Rudé moře
Soupeři: MEC vs. US
Módy: Head-On, Assault
Bažinatá oblast s farmami, vesnicemi, vojenskými základnami.
Postavy
Celkem bude v Battlefield 2 sedm různých povolání: Assault, Anti-tank units, Sniper, Special Ops, Combat Engineer, Commander, Medik. Novinkou je, že Special Forces dostanou do výbavy kromě výbušniny C4 (ta možná půjde pokládat i na protihráče) i laserový zaměřovač. Laserovým zaměřovačem označíme příslušné místo a naši kolegové mohou provést cílený nálet.
Hlavní změnou však je funkce velitele, ten se obzvláště při klanových bitvách stane velice významnou figurou. Nezapojí se sice přímo do bitvy, avšak bude mít před sebou mapu a může zavolat na pomoc dělostřelectvo, umístit munici, nastavit waypointy, usnadní komunikaci. Ten, kdo si zvolí tuto funkci, získá pocit, že hraje RTS. Dělostřelectvo střílí na místa, která jsou vidět na mapě. A vidět jsou pouze ty lokace, v nichž funguje radar (radary lze opravovat, takže jejich zničením není vše definitivně ztraceno). Komu by tento styl nevyhovoval, může hrát na serverech, na nichž bude funkce velitele vypnuta. K nalezení kolegů poslouží šipky na mapě + lze se s nimi zkontaktovat pomocí domluvy, B2 má totiž přímo v sobě zabudován program na hlasovou komunikaci. Co se týče damage vojáků, tak rozsah poškození závisí na druhu brnění a zbraní.
Grafika
Ti, kteří již měli možnost si hru vyzkoušet, grafiku velice chválí. Vozidla, postavy, stavby, terén, vše je detailně provedeno. Modely postav mají 5000 polygonů, když se na ně díváte zblízka, na větší vzdálenost se počet polygonů sníží na 450. Potěšující je efekt podobný efektu například z Call of Duty, kdy blízký výbuch změní dočasně vnímání postavy. V neposlední řadě stojí za zmínku i systém „hadrové panenky“, díky němuž se dočkáme na pohled hezkých smrtí.
Mnohé objekty lze zničit, ale jedná se převážně o strategické body – mosty, radary. Cesty, domy, atd. ničit nepůjde, neboť vývojáři se obávali přílišného ovlivnění hratelnosti. Slabší materiály půjde prostřelit.
Nahrávání dem
Na CD s Battlefield 2 nenajdeme BFTV, nicméně to neznamená konec nahrávání, neboť Battlefield 2 může nahrávat dema stejným způsobem jako například Counter-Strike. Nahrávky je možno zhlédnout buď přímo ve hře nebo jako AVI soubor.
Statistika
Pokud budeme hrát na ranked serverech, veškeré naše počínání bude zaznamenáváno. Čím lépe si povedeme, tím dostaneme vyšší šarži, díky které si lze vybírat z více zbraní. Rovněž se bude soutěžit v přibližně padesáti kategoriích, z nich mnohé jsou značně ujeté: nejlepší newbie, kdo přejede více lidí, atd.
Info pro tvůrce módů
Tvůrce módů jistě potěší, že Digital Illusions hodlají v plné síle výrobu módů podporovat. Uvolní naprosto stejné editory (Object Editor, Material Editor, Effects Editor, Animation Editor, Python), jaké používají oni sami.
Co můžeme čekat?
Ti, jenž měli možnost už B2 vyzkoušet, si jej pochvalují, i když ze začátku byli někteří zmatení z nových věcí. Takže jestli vše půjde jak má, měli bychom se na jaře 2005 dočkat skvělé zábavy.