
O to zarážející je skutečnost, že se v době uvedení Temného rytíře do kin neobjevila žádná hra, která by film doprovázela a z lidí by patřičně vymámila další miliony dolarů. Hry vycházejí ku příležitosti vypuštění mnohem méně zajímavých a příhodných filmů, tak proč se nedočkal Temný rytíř? Celá věc je zřejmě složitější a nedávno vyplulo na povrch, že hru připravovalo studio Pandemic pod patronátem Electronic Arts, vlastníka filmové licence.

Jedinou hrou, která tak v poslední době nesla jméno netopýřího muže, byl Lego Batman. To je však spíše jakási parodie, než pokus o herní vylíčení Batmanových osudů. Ovšem teď je to tak silná značka, že si herní průmyslu nechce nechat ujít příležitost, zbohatnout na ní. A tak s

A tak se také stalo. Eidos tak má prostřednictvím studia Rocksteady přístup k obří databance nejrůznějších batmanovských příběhů a také padouchů. Záběr hry tak může být klidně větší, než jaký byl u Temného rytíře. Touto cestou se ale vývojáři ubírat nechtějí. Naopak výběr zúžili na jednu velice intenzivní událost. Jak už název napovídá, bude se hra odehrávat v arkhamském blázinci – nechvalně proslulém zařízení po celém Gothamu.
Tento nápad musíme jedině kvitovat, protože ač se o Arkhamu ve filmech mluvilo, zatím do něj hrdina nikdy pořádně nezabrousil. To se nyní mění a v Arhkam Asylum z něj prakticky nevystrčíte paty. Na jedné

Na příběhu pracuje zkušený scénárista Paul Dini, takže se nemusíte bát dějového haprování. Hra samozřejmě do jisté míry bude viset v komiksovém vzduchoprázdnu, jež má řadu specifik. Tak například – arcipadouši nikdy neumírají. Tudíž vás nesmí překvapit, že ústřední úlohu si střihne opět Joker. Batman se ho zase jednou vydá polapit, což se mu podaří. Po cestě do Arkhamu ale tento gothamský terorista mluví ve dvojsmyslech a neustále vtipkuje.
Jak se ukáže při příjezdu,

V zásadě půjde o akční hru z pohledu třetí osoby. Ovšem zpestřenou celou řadou specifických prvků. Batman například moc nevyužívá střelných zbraní a raději většinu soubojů řeší ručně. To vyžaduje implementaci solidního bojového systému. Autoři slibují, že bude možné jednotlivé údery pojit v plynulá komba a užívat si ladných netopýřích pohybů. Na druhou stranu tvrdí, že celý systém bude jednoduše ovladatelný. Tak trochu se ale obáváme,

Batman se bude muset zaobírat také detektivním vyšetřováním. Jednotlivé padouchy bude zapotřebí nejprve vypátrat a teprve poté se s nimi utkat. Jsme zvědaví, jak tato fáze hry bude probíhat. Každopádně by nemělo jít o lítou akci, kdy se na všechny vrhnete a pobijete je. Nejprve se hodí prozkoumat terén, což Batman dokáže, aniž by musel být viděn. Teprve poté se vyplatí vyskočit seskočit například ze stropu a užít si akčního koncertu.
Ze všeho nejvíce se ale těšíme na úžasně temnou atmosféru, která z obrázků přímo sálá. Autoři evidentně pracují na jedinečném grafickém stylu, který je sice úplně jiný, ale přesto v lecčems připomíná takovou žijící legendu, jako Bioshock. Hra má svérázný styl, a přestože nezapře určitou komiksovost, dokáže svým duchem zaujmout a strhnout.

Batman: Arkham Asylum vypadá prostě parádně. Neprovázanost s filmem se dá přijmout spíše s povděkem, protože takhle autoři nejsou svázání jeho dějem a nemusí pospíchat s dokončením. Mohou představit vlastní vizi moderního Batmana, která může s tím filmovým kontrastovat, což je jedině dobře, pokud to bude plnohodnotný a propracovaný náhled na věc.