Soudný den nakonec nastal a Země se změnila k nepoznání. Síly zla vedené samotným Satanem povstávají a budují si svoji moc, což se samozřejmě nelíbí těm dobrým. Bůh tak se svojí vlastní armádou vzdoruje pokusům o ovládnutí svých bašt – tolik k příběhu, který stoprocentně čerpá z boje mezi dobrem a zlem... k tomu si připočítejme chorálovou hudbu, zbraně, řeči o víře, silně modifikovanou biblickou tematiku a postulát, že Satan už prostě musí zemřít.
O herní náplni se dlouho nevědělo vůbec nic – po ohlášení prakticky neexistoval nějaký informativní bodový seznam rysů, pouze pěkná (a už několikrát předělaná) webová stránka bohatě využívající technologii flash. Ostatně podívejte se sami na www.apocalyptica.net/. První informace se omezily pouze na poutavé obrázky z konceptu. Apocalyptica však zůstávala víceméně stranou zájmu hráčů i herních magazínů. Postupem času na veřejnost prosáklo první info, které hovořilo o kombinaci akční a týmové hry se spoustou skvělých zbraní, perfektní grafikou, nádhernou architekturou úrovní... a nespočtu dalších superlativ na hru. Po vytříbení těchto oznámení vyplynulo, že půjde víceméně o týmovou hru, ve které se v arénách utkají bojovníci dobra s přisluhovači samotného Satana. A zatímco se hře více hráčů, kdy se do arén či postupových misí vtěsná až šestnáct hráčů – po internetu či LAN – můžeme hrát za obě strany, v kampani pro jednoho hráče jednoduše potíráme zlo. A právě single player jsme měli možnost otestovat v neveřejné demoverzi.
Na počátku si vybíráme svého bojovníka, kterého charakterizují čtyři důležité atributy, jmenovitě: hbitost, rvačka (melee), dostřel a kouzla. V naší verzi se nabízejí dva - sestra Celeste a těžkooděnec bratr Benedictus. Ačkoliv se jejich charakteristiky liší, mohu po vyzkoušení obou postav poznamenat, že se za oba hraje skoro stejně. A jak tedy vypadá samotná hra? V prvé řadě se v horní části obrazovky odpočítává nekompromisní časový limit, proto raději ihned mačkám klávesu pro zobrazení úkolů. Zde mi hra polopaticky vysvětlí kam dojít a cílové lokace označí ilustračním obrázkem – pro lepší orientaci. Úkoly se pak odškrtávají na samotné herní obrazovce, viz. ikonky v pravé části. Plnění úkolů, alespoň v naší ukázkové misi, spočívá pouze v tom, že se probojujeme do cílové lokace a tam přepneme páčku. Automaticky. Vtip spočívá v tom, že u páčky musíme chvilku stát, aby se pohnula.
Vlastní hra mě spolu s automaticky řízeným spolubojovníkem vysadila téměř v klubku nepřátel. A právě soubojová část přinesla zatím asi největší zklamání, poněvadž pokud tvůrci na hře razantně nezapracují, jedná se o úplně průměrnou bojovou hru. Bojovník v jedné ruce třímá pistoli a v druhé meč. Střelba mi přijde poněkud zmatečná, útoky mečem bez viditelných efektů (snad kromě nepříliš věrohodného cákance krve) – zkrátka máte pocit, že to není úplně ono. Možná, že se jedná o neduh pracovní verze, ovšem vezmeme-li v potaz, že hra klepe na dveře, moc tomu nevěřím.
Na druhou stranu musím ocenit snahu tvůrců o vyšperkování herního prostředí, které mi přijde sympatické a pohledné. Design úrovní nelze z jedné dostupné mise souhrnně globalizovat, ale pokud zůstaneme u naší verze, přijde mi relativně povedený. Je zde sice zřetelná snaha o jednoduchost, čili jedna existující cesta / malé propojené území, ale k typu hry toto pojetí sedne více než dobře. Rychlá hudba se dobře poslouchá, zvuky průměrné. Pár slov si jistě zaslouží i umělá inteligence spolubojovníků a protivníků, u které na první pohled rozeznáme typicky počítačové chování. Protivníci fungují na jednoduchém skriptu – pokud uvidí protivníky, okamžitě se k nim rozeběhnou a rubou. Spolubojovník se chová stejně. Oběma skupinám je nicméně společné zasekávání se o objekty, ze kterého se sice dokáží vymanit, ale vypadá to dost směšně – postava zkrátka u zdi běží proti zdi, po chvilce jí asi dojde, že tudy cesta nevede a ze zaseknutí se vymotá. Co dodat - pokud jsme záhadně nedostali nějakou zatraceně starou verzi a tvůrci na projektu během té doby tvrdě zamakali, může se ze hry vyklubat ještě docela slušná akční záležitost. Moc bych na to ale nespoléhal.
Index očekávání: 6/10