Pool of Radiance: RoMD - 5. část návodu

  12:00aktualizováno  28. prosince 4:37
Žánru RPG se v poslední době celkem daří. Wizardry VIII, Gorasul nebo třeba Pool of Radiance – to jsou tituly posledních měsíců. Pro příznivce posledně jmenované hry je tu další, v pořadí již pátý díl návodu. Dnes si opět připomeneme temnou atmosféru podzemních lokací, jelikož se vydáme do nepřáteli prolezlých katakomb.

Po menší odmlce je tu opět další část návodu na poměrně hutné RPGčko Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor. V minulém díle jsme se vesele procházeli po venkovních částech ruin, dnes si na své přijdou příznivci zatuchlých podzemních prostor. Na konci minulého dílu jsme otevřeli teleport vedoucí do katakomb, takže nám nic nebrání v prohlídce tohoto podzemí. Vzhůru do boje!

Catacombs – First Cellar

Po teleportaci se objevíte v kulaté místnosti (na mapě označené jako start). Vyjděte ven a porozhlédněte se okolo. Vydejte se na JV a za první zatáčkou otevřete tajný průchod na SV. Za ním je místnost s lichem a truhlou (obsahuje Full Healing), na zemi je Large Shield +4 a Great Axe +2. Vraťte se do chodby a pokračujte na J do prostory s hořící hranicí. Na J je komplex čtyř místností, v poslední zabijte mohrga a z rakve vezměte Staff of Flame a drahokamy. Na SV od hořící hranice jsou tři místnosti – zabijte margoyly a seberte drahokamy. Jedna z těchto místností je zatím zamčena na Greenish Copper Lock. S od hořící hranice je hlavní stan orogů. Nemusíte s nimi bojovat, ale vyberte truhly (Greatsword +2, Ring of Strength, Battle Axe +1, Large Shield +2 a hlavně Old Elven Key), ze stolu seberte Greataxe +2 a mapu. Pokud se do orogů pustíte, získáte z padlých Leather Armor +4, Club +4 a Greenish Copper Key (pokud s ním odemknete nedaleké zamčené dveře, můžete se napít z magické fontány). Nezapomeňte rozbít krabici na stole.

Vraťte se k úvodní místnosti a vydejte se na S. Po chvilce dorazíte do místnosti se dvěma master wraithy a schody vedoucími do SPECULUM GROUDS (k amfiteátru). Dál na S je místnost se stoly srovnanými do kříže a dveřmi na S, vedoucími do ruin svatyně. Pobijte zombie lorda a jeho zombačky, seberte Wand of Slaying a ze stolku vezměte peníze. Odtud na JZ vedou dveře zavřené na Rusty Elven Key (ten zatím nemáte), na SZ jsou dveře zavřené na Old Elven Key. Těmi se vydejte. Ocitnete se v ruinách, pobijte vše, co vám přijde pod ruku. Dál na SZ objevíte schody dolů do SECOND CELLAR (1), místnost s mrtvolami, zbraněmi, papírem (note) a truhlou, ve které je Rusty Elven Key. Za dveřmi na Z je chodba na S s několika mrtvolami. Jděte chodbou, dorazíte až do lokace, kde se řežou kultisté s orogy. Z lávového bazénku můžete vzít prsten Ring of Teeth, v poslední místnosti pokecejte s orogem a vyberte tři truhly (Boots of Stalking, Ring of Dodging, drahokamy, zbraně). Nedaleko je také místnost s fontánkami obsahujícími magické nápoje.

Vraťte se ke schodům a vydejte se na J, pak na Z. Dveřmi na Z vstoupíte do velké prostory. Zhruba v těchto místech byste měli narazit na Nottla hádajícího se s Tudem. Pokud tu nejsou, zkuste to později (až vám Odelinde řekne o Tudovi). Do hádky můžete zasáhnout, Tudo je zloděj, kterého můžete najmout do party. Pokud tak neučiníte, bude později k najmutí u Nottlovy maringotky. Z velké prostory můžete jít do místnosti (rozbít dveře), kde je note, Dagger +1 a dvě truhly (Shield +1, Dagger +3). V jiné místnosti je cult mage a dveře na JZ vedoucí do velkého skladiště. V něm je pár nepřátel a také sud s léčivým elfím vínem. Ze skladiště vedou dveře na JV a na Z. Vydejte se dveřmi na Z. V malé místnosti seberte z truhly Bronze Key, Rusty Key a Ring of Defense, dveře dál na J musíte rozbít. Pokud půjdete na J, dostanete se do místnosti s cult magem a poté do místnost se šesti sarkofágy. Pokud je vyberete (obsahují magické předměty včetně luku +4), napadnou vás na zpáteční cestě wraithové. Kus se vraťte a jděte na Z, měli byste najít dvojmístnost (je v ní cult mage vlastnící Bronze Key a Rusty Key, drahokamy a magická fontánka) a dál na Z trojmístnost (v té je quartermaster a kultisté, v truhle je Elven Royal Necklace, note a mapa, dál na S jsou schody do SECOND CELLAR (2)). Vzhledem k tomu, že toto schodiště vede do takové části druhého patra, která je oddělena od hlavní části, nebylo by na škodu nyní tuto část projít, abyste se později nemuseli vracet. Pokud souhlasíte, přeskočte v návodu na odstavec Catacombs - Second Cellar (oblast pod schody 2). Pak vyjděte z trojmístnosti ven a rozbijte dveře vedoucí na J. Dostanete se do dvou místností. Zabijte cult mage (zbude po něm Shield of Purity a Staff of Halt Undead), ze stolu seberte Old Iron Key a z truhel seberte drahokamy, Small Stone Head a lektvary. Jděte dál na J, ocitnete se ve velké prostoře (A). V té jsou soulless orogs (zbude po nich Brass Key) a mřížované dveře dál na JV.

Vraťte do skladiště a vydejte se z něj na JV (dveře je nutno rozbít). Nedaleko těchto dveří (ve skladišti) jsou sarkofágy, z nichž jeden obsahuje luk +2. Až vyjdete dveřmi ze skladiště, jděte dál na V. Pobijte nemrtvé, napijte se magických nápojů v místnosti se třemi sudy, pobijte ghůly hodující v několika malých místnostech a z truhly seberte dopis. Tahle lokace je dokončena, takže se vrátíme až do ruin svatyně.

Z ruin svatyně se vydejte dveřmi na JZ (odemknete je pomocí Rusty Elven Lock). Ocitnete se na náměstí se sloupem, dál na SZ vede široká chodba směrem ke studni (v SV stěně této chodby je tajný průchod do Mage´s Chamber, ve které naleznete Codex Maleficus a dvě skříně, ve kterých je Scroll of Teleportation a Potion of Mage Armor). Od studny můžete jít na Z nebo na J. Vydejte se na J, dostanete se do obrovské místnosti se sloupy (B). V od ní jsou tři místnosti s wighty, J od ní jsou ruiny s wighty a místnost s master wraithem a skeleton lordy. V této místnosti je sarkofág (Handaxe +4) a truhla s lektvary. Pokud se od obrovské místnosti se sloupy vydáte na JZ, dostanete se do věznice. V té jsou zbraně a na stole leží Prison Key Ring. Tím otevřete celu v SZ části věznice, v cele najdete note a Ring of Freedom, navíc na vás zaútočí revenant. V J části věznice jsou tajné dveře do místnosti se sarkofágy, ve kterých je Shortbow +4 (zaútočí tu na vás dva mohrgové a spektra).

Pokud se vrátíte ke studni a vydáte se na Z, čeká vás bitka s nemrtvými. Postupujte dál na JZ, vyčistěte místnost s hodujícími wighty a dál na Z vstupte do místnosti s fontánou Fountain of Despair. Zaútočí na vás velká tlupa nemrtvých. Fontána obsahuje past (pavučinu), ale jinak léčí. Pokud se od fontány vydáte na Z, dostanete se do místnosti se čtyřmi stoly (jsou na nich lektvary a peníze) a dveřmi na S a J. V S místnosti jsou skeleton lordi a truhla obsahující Ring of Electra, v J místnosti rovněž skeleton lordi a truhla, tentokrát s Wand of Electra. Odtud na SZ je místnost s mrtvolami a truhlou, která otevře průchod ve zdi na SZ. Vyhrnou se na vás orogové včetně big bosse (zbude po něm Halberd +2), až je pobijete, vstupte do místnosti, ze které vylezli. Prohledejte celou oblast, z truhly vezměte Halberd +2. Narazíte ještě na další dvě tuhé skupinky orogů, v každé tlupě je navíc jedna dark naga. Po prvním boji získáte Ring of Equilibrium, po druhé Ring of Mothers. Najdete také studnu a police (obsahují Tome of Truth a Cyclopedia Iluminati), v předposlední místnosti je sud (seberte z něj Potion of Dark Naga Poison a nalijte ho do studny – tím zabijete rybky a budete moci vylovit štít Nightshade) a v poslední místnosti dveře, tři truhly a Orrery Cage. Orrery Cage otevřete – osvobodíte planetku z Orrery. V truhlách najdete Full Plate +3, Kluusar´s Chain a Terilan´s Wand, dveře vedou ven do STILLWATER (jděte si pokecat s Beriandem).

Pokud se vrátíte a vydáte se od Fountain of Despair na J, dostanete se do rozsáhlých ruin. V jedné místnosti objevíte mrtvoly a zbraně (včetně magických – Longsword +3, Longspear +3 a Greataxe +3), navíc s vámi promluví duchové a řeknou o drowech na jihu tohoto patra. Také zde jsou schody dolů do SECOND CELLAR (3). Pokud se od Fountain of Despair vydáte zhruba na JZ, budete muset bojovat s orogy. Vyčistěte také místnost s mohrgy. Dále je zde náměstí s kašnou, ze kterého vede cesta dál na SZ do oblasti, kterou byste již měli mít prozkoumanou (směrem k místnosti A). Na Z vede z tohoto náměstí tajný průchod do malé místnosti s několika věcmi. V této oblasti je také věznice, ve které je spektra a Necklace of Prayer.

Vraťte se úplně na začátek (k místnosti, do které jste byli teleportováni z venku). Vydejte se na Z. Cestou minete čtvercovou studnu (je v ní Ring of Stamina a Wand of Stinking Cloud) a dostanete se až k temným elfům vedeným Bergosem. Po krátkém pokecu je pobijte a seberte Silver Spider Key, Drow Chainmail +1 a Shortsword +1. Jděte dál na Z, chodba se stáčí na JZ a pak zase na Z, dovede vás až do větší prostory. Na S jsou dvoje dveře a prázdné místnosti, takže jděte na J. Je zde jedna místnost, která je zamčená (Adamantine Lock), cesta na SZ a dveře do V části, kterými se vydejte (otevřete je pomocí Bergosova klíče). Přepadnou vás drowové a je tu několik místností. V jedné je drowe priest (zbude po něm Staff of Darkness), v další najdete mapu a Adamantine Knife +3, v další je drow commander a jeho poskoci (zbudou po něm drowí šípy), na stole je mapa. V další místnosti seberte z truhly Drow Shortsword +2 a Drow Chainmail +3. Také je tu dvojmístnost s drowy, skříní (obsahuje mapu), stolkem, na němž leží další mapa, a třemi truhlami (magická hůlka, Assasin Knife a Amulet of Perfect Health). Na S od těchto místností je Grand Hall, ve které je inkvisitor a jeho pomocníci. Po boji najdete magické svitky. Také je tu fontána s drowím elixírem a pavoučí idol – pokud se ho dotknete, otevře se oltář a vy můžete vzít obřadní dýku a magickou knihu. Pokud půjdete dál do V části, můžete vyčistit místnost, kde drowové cvičí arracats, hned vedle je místnost s drowími kněžími (a truhlami obsahujícími peníze a Boots of Displacement). Dál na V je místnost, kde vás čeká tuhý boj s drow guards a high priestem. Dále na V je komplex místností pospojovaných tajnými průchody. V centrální místnosti je Greyanna, která vás po krátkém rozhovoru napadne i se svým početným oddílem. Nejlépe uděláte, pokud do této místnosti vstoupíte z některého bočního pokoje, jelikož tak zabráníte svému obklíčení (jelikož na silnější drowy moc neplatí magie, doporučuji kouzlit hlavně na arracats, například kouzlo Charm Monster je velmi výhodné). Až Greyannu zabijete, získáte Drow Shortsword +5, Drow Chainmail +5 a hlavně Anorrweyn´s Skull. Vyberte také všechny truhly a skříně v celé oblasti, najdete spoustu zbraní, Drow Lamp, Necklace of Magic Resistance, Ring of Precision, Scroll of Domination a Small Stone Head.

Vraťte se až k místnosti zavřené na Adamantine Lock a vydejte se cestou na SZ. Na SZ jsou ruiny s několika master wighty a dvěma kulatými studněmi (v jedné jsou peníze, ve druhé Necklace of Confidence). Dál na Z je místnost se čtvercovou studnou, několika skeleton knighty a tajným průchodem na S. Za průchodem je krátká chodba s lichem a wraithem končící dalším tajným průchodem. Tím se dostanete do místnosti, ve které najdete Potion of Spider Climbing (ve skříni), Aasirak´s Book (na stole) a Scroll of Enchant Item (ve druhé skříni). Kus se vraťte a vydejte se do J části. Zde pokoste několik margoyl a jděte až do místnosti, kde je margoyle queen. Zabte ji a seberte drahokamy a Sling +4. Tak, první patro katakomb máme zkompletováno. Vraťte se tedy na chvíli zpět na povrch města. Orrery je opraveno, takže po jednotlivých částech města můžete cestovat pomocí magických kamenů Spining Spire. Jděte do Nightinglade Court a ve svatyni vložte do rakve Annorweyn´s Skull – opět se objeví kněžka, pokecejte s ní. Zajděte pokecat také s Odelinde a s Beriandem (po cestě zjistíte, že ve Stillwateru přibylo pár nových nemrtvých). Pokud zajdete do Sullymarshe, potkáte dva známé ormyrry (v místech, kde byl Pujik) – Samaje (můžete s ním obchodovat, mimo jiné má halapartnu +5) a Flema (toho se poptejte na různé části Myth Drannoru).

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Catacombs - Second Cellar (oblast pod schody 2)

Z prvního patra katakomb sejděte po schodech „do SECOND CELLAR (2)“. Otevřete dveře, ocitnete se v místnosti s kultisty (a další jim přijdou na pomoc). Všechny je pobijte a vyjděte z místnosti na Z. Nedaleko jsou tři spojené místnosti – v nich pobijte kultisty (vypadne z nich New Iron Key), prohlédněte si mapu a můžete vybrat truhly (Potion of Displacement, Full Plate +1, Light Hammer +2). Odtud se vydejte na J. V místnosti se spoustou sudů je mj. sud s léčivou elfí medovinou a sud s tekutinou, která zvýší obratnost. Hned vedle je malá místnost, ve které jsou dva kultisté – zbude po nich Dull Metal Key. Dále na J je místnost s cult magem a dalšími kultisty (zbude po nich note), dveře dál jsou zavřené na New Iron Key. Ten jste před chvílí našli, takže dveře otevřete. Tím jste propojili tuto část se zbytkem patra. Vraťte se ke schodům a vylezte nahoru.

Tady dnes skončíme. V příštím díle se vydáme prozkoumat zbytek druhého patra katakomb, i když tím naše společné putování po podzemí nekončí. Trpělivost ale přináší růže, takže se nenechte odradit a vydržte u tohoto RPGčka až do konce.

Nejčtenější

Předělávka 19 let staré hry láme rekordy a nandává to moderním titulům

Po devatenácti letech se v předělávce vrátila milovaná hra The Elder Scrolls IV: Oblivion. Krátce po oficiálním odhalení se začala prodávat a zájem je, minimálně na platformě Steam, ohromný.

RECENZE: Tempest Rising je konečně pořádný nástupce Command & Conquer

90 %

Zlatá éra RTS, tedy strategií v reálném čase, se už nevrátí. O to víc si teď musíme vážit kvalitních titulů, jako je právě Tempest Rising.

Pět videoherních zabijáků, kteří si nás získali. Znáte je všechny?

Jejich živobytím je vraždění ostatních, takže z morálního hlediska k nim máme výhrady, ale přesto si nás svým způsobem získali.

Zaslouží si druhou šanci? Vyzkoušejte si zdarma Star Wars Outlaws

Star Wars Outlaws, hra od Ubisoftu zasazená do otevřeného světa, sice prodala za první měsíc zhruba milion kopií, pro francouzského vydavatele šlo ovšem o hořké zklamání. Nyní se snaží nalákat hráče...

Kdysi jsme je milovali. Tyto hry nutně potřebují vzkříšení

Těmto starším herním značkám aktuálně chybí naděje, že by mohly dostat pokračování, nebo alespoň nějakou vylepšenou verzi. Byla by to ovšem velká škoda, jelikož spousta z nich má dodnes velkou...

PlayStation odhalil datum vydání samurajské akce Ghost of Yotei

Očekávaná samurajská akce Ghost of Yotei vyjde letos v říjnu na PlayStation 5. Podívat se můžete také na nový trailer, který poodhaluje střípky z příběhu.

23. dubna 2025  17:20 0

Fanouškovský Oblivion vzniká už 13 let, Bethesda poslala celému týmu dárek

Oblivion letos ještě neřekl poslední slovo. Kromě právě vydané oficiální předělávky The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered vzniká již třináct let fanouškovská verze, která by měla vyjít koncem...

23. dubna 2025  13:30 6

RECENZE: Clair Obscur: Expedition 33 vyzývá na souboj japonská RPG

75 %

Žánr tahových RPG má zajímavý přírůstek nikoli z Japonska, ale tentokrát z Francie. Clair Obscur: Expedition 33 je ambiciózní hra, která se do tohoto žánru pustila po hlavě. A přináší jak spoustu...

PS5
23. dubna 2025 0

Předělávka 19 let staré hry láme rekordy a nandává to moderním titulům

Po devatenácti letech se v předělávce vrátila milovaná hra The Elder Scrolls IV: Oblivion. Krátce po oficiálním odhalení se začala prodávat a zájem je, minimálně na platformě Steam, ohromný.

23. dubna 2025  9:22 22
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.