Wroom – arkrobatický automobilismus

  8:41aktualizováno  8:41
Milovníci Elasto Manie, mějte se na pozoru. Namísto dvou kol si tentokrát zaskáčete ve 4x4.
70

Wroom

Platforma: Freeware
Výrobce: Jonas Johansson a David Rothelius

  • Závodní hopsačka
  • Stylizace
  • Level design
  • Hra více hráčů
  • Minimum invence oproti Elasto Manii

Stáhnout
Wroom

Wroom

Jsou žánry, které stojí za to připomínat. Takový Had dnes už nezabaví ani důchodce čekající na autobusové zastávce, přesto minimálně nostalgické vzpomínky leckoho přinutí vyzkoušet jeho updatovanou verzi. Jiným hitem nedávných let byla dvourozměrná cyklisticko-akrobatická záležitost Elasto Mania, familiérně označovaná jako Elma (vydaná mimochodem už před ctihodnými 11 lety). Štěstím i prokletím dnešního hry Wroom je přitom fakt, že ze všeho nejvíce působí jako Elma s auty namísto motorek.

A když píšu ze všeho nejvíce, myslím tím naprosto. Zůstává pohled zboku, dvourozměrný charakter levelů, poměřování podle uplynulého času i roztodivné prostředí, proti němuž nejlepší horské dráhy působí jako pevná půda pod nohama. Hratelnost je stále založená na nutnosti projíždět levelem ve správné rychlosti a nutnosti akrobaticky překonávat překážky nikoliv skákáním, jako v drtivé většině běžných arkád, ale vystartováním na můstky v plné rychlosti.

Wroom

Wroom

Jinými slovy – pokud byste titulní autíčka nahradili motorkami, málokdo by poznal jakýkoliv rozdíl oproti Elasto Manii. Při předělávání nějaké látky – tedy například při vytváření skoro-kopie už vydané hry – je dle mého mínění nejpodstatnější přinést do žánru minimální nutnou dávku invence. Buď oživit hru zajímavým nebo zajímavě podaným příběhem, nebo ji oživit koulervoucí grafikou, ojedinělým stylem či právě novým pojetím starých pravidel.

Hra Trials z tohoto měsíce se chlubí právě tím, že se snaží prvky dvourozměrných her přenést do třetího rozměru. Problém Wroomu naopak je, že k pravidlům Elmy nepřidává ani co by se na nehet vešlo novot. Naprostá podobnost své předloze je výhodou i prokletím Wroomu. Na jednu stranu je nasnadě, že v subžánru Elasto Manie není příliš prostoru pro invenci. Na stranu druhou, proč hrát něco, co už jsme hráli?

Wroom

Wroom

Žel bohu, Wroom je tak záležitostí spíše pro zatvrzelé milovníky Elmy. Můžu si jen domýšlet, že jeho hráči vlastně ani nechtějí nějaké razantní inovace a těší se na více téhož. Navzdory faktu, že Elma byla a doposud i je nadmíru inovativní hopsací arkáda (de facto), ale Wroom za absenci inovace nemůže dostat vyšší hodnocení , ať už sebou háže sebevíc.

Autor:
 

Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

70 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 19 čtenářů

Nejčtenější

The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii

The Last of Humans

Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře vůbec neubírá na kráse.

Další z rubriky

Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou

REZ PLS

V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla přátelství… A taky...

Ananias je epická hra na hrdiny jak se sluší a patří

Ananias

Ananias vás možná nepřekvapí svou originalitou, ale perfektně kombinuje zažité a funkční prvky, které jsou v žánru her...

Ve futuristické Safehouse roboti lidem nepomáhají

Safehouse

Budoucnost robotiky vypadá růžově. Budoucnost pro lidstvo zase tak moc ne. Žádná totiž nebude.

Najdete na iDNES.cz