Loch Zot Mysteries – s Lochneskou?
Loch Zot Mysteries je německá freewarovka, inspirovaná legendárním Moorhuhnem, vyrobená na zakázku pro fotografickou firmu STADA. Proto v ní místo spouště pušky, budete ovládat uzávěrku fotoaparátu. Autoři zvolili prostředí skotského jezera Loch Ness, což si ovšem mohli němčiny znalí čtenáři, ale asi nejen oni, odvodit již od samotného názvu hry. Váš cíl je tedy zřejmý - vyfoťte co nejvícekrát lochnesku a zapíšte se do tabulky nejpohotovějších fotografů.
Máte na to časový limit jedné a půl minuty, během kterých se musíte zorientovat v poměrně rozlehlé obrazovce a neminout přitom hledáčkem virtuálního fotoaparátu lochnesku. Vše vám komplikují rozmanité „odlákávací atrakce“ jako jsou z vody se vynořující předměty (ponorka, kachnička a podobně :)) nebo různé, typicky skotské reálie (hrad, opíjející se Skot či skupina dudáků). Za každý vydařený snímek ještěra, jenž se následně zobrazí nahoře mezi časem a body, obdržíte bodové ohodnocení, závisející na obtížnosti snímku a pomyslné vzdálenosti lochnesky od skla monitoru. Všímejte si proto pozorně, občasně se kutálejícího ještěra v pozadí, protože se jedná o nejlépe hodnocený cíl. Když ovšem vyfotografujete cokoliv jiného než populární Nessie, počet bodů klesne a nutno dodat, že vzhledem k množství pohybujících se předmětů na obrazovce, se to stává poměrně často. Přece jenom splést si v dálce klátícího se Skota a obřího ještěra je tak snadné! :) Loch Zot Mysteries však oproti konkurenčnímu Moorhuhnovi neobsahuje žádné vychytávky jako jsou všelijaké speciální, štědře odměňované bonusy, což ze hry činí poměrně krátkodobou záležitost nenutící k opakovanému hraní a postupnému překonávání rekordů. Ke hře lze vznést ještě řadu dalších připomínek - obrazovka je sice poměrně široká a hýbe se na ní spousta předmětů, proč se však většina dění odehrává v její levé části (která je mimochodem graficky bohatší)? A proč musím hrát hru několikrát abych měl aslepoň minimální šanci dostat své jméno do tabulky nevyšších výsledků? Bohužel, tyto chybky při celkové kvalitě hry mírně zarážejí, kazí veskrze dobrý dojem a nezbývá než doufat, že v případných pokračováních nebo speciálních edicích se tomu autoři vyvarují a vše bude celkově vyladěnější a propracovanější.
Loch Zot Mysteries se ovládá velice snadno, podobně jako konkurenční Moorhuhn - pomocí dvou tlačítek myši (a klávesou ESC pro ukončení :). Levým myšítkem fotíte zaměřené objekty a pravým „nabíjíte“ film, ovšem kapacita pouhých sedmi snímků na jeden film mi přijde na fotoaparát dnešní doby poněkud malá.
Vizuální podoba Loch Zot Mysteries je velmi, ale velmi vydařená. Typicky hornatá, ale zelená krajina se starobylým hradem uprostřed a spoustou pohybujících se předmětů, činí spolu s vesele se vynořující Nessie s klasickou čepičkou dojem opravdové skotské krajiny. Grafickou bohatost ovšem tím pádem odnesla celková velikost instalačního souboru (2,92 MB) a hardwarové nároky, které sice nedosahují hodnot udávaných autory, ovšem spouštět tuto hru, zaměřenou na rychlost reakcí, na něčem slabším než je PII 266 MHz s 32 MB RAM, je dle mne čiré bláznovství. Hudební stránka hry toho příliš nenabízí a jedná se pouze o směs zvuků v pozadí a spouště fotoaparátu. Přitom by bohatě stačilo dát do pozadí pouze třeba nějakou tlumeně hrající skotskou lidovku.
Loch Zot Mysteries je vcelku zdařilá kopie Moorhuhnu s úžasnou grafikou, ovšem horším systémem hry a celkovou hratelností. Avšak při velikosti downloadu a zadarmo poskytnuté zábavě na několik desítek minut, nebude myslím na škodu, když si hru okamžitě stáhnete.
Neviditelná rovnátka jsou gamechanger v léčbě dětských pacientů
Zjistili jste právě, že bude vaše dítko potřebovat rovnátka, a nevíte, jestli zvolit klasická fixní rovnátka, nebo ta neviditelná? Všechna rovnátka...